Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu za apr 20, 2024 10:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2009 11:35 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 30, 2009 7:40 pm
Berichten: 4
Mijn vraag is of een arts informatie voor zijn patiënt achter mag houden. In '98 en '99 hebben twee artsen van het UWV geconstateerd dat ik verschijnselen had van parkinson. In 2004 heeft de 3e arts het niet meer genoemd, nieuwe regels WAO en zoveel mogelijk mensen goedgekeurd. Een paar dagen geleden kreeg ik een brief van het UWV met deze informatie. Ik heb dus 8 jaar langer parkinson dan dat ik ervan wist. In 2006 opnieuw 100% afgekeurd vanwege parkinson en ik hoef niet weer terug te komen voor controle.
Mogen artsen deze informatie achterhouden voor patiënten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 5:16 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 30, 2009 7:40 pm
Berichten: 4
Niemand die dat weet?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 10:19 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Dag Xada,

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk; het roept meer vragen op dan het beantwoordt. Daarom reageer ik nogal aarzelend.

Hebben de eerste artsen je verdacht van Parkinson en het niet of wel verteld?
Als ze dachten dat je P had, had het voor de hand gelegen dat of jij of zij contact zouden hebben opgenomen met de huisarts zodat je verwezen kon worden.

Die derde arts, heeft die de diagnose niet gesteld, of was hij het er niet mee eens of....?

Koos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:15 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 30, 2009 7:40 pm
Berichten: 4
De eerste twee artsen hebben verschijnselen van parkinson bij mij gezien. Maar ze hebben niets verteld en ook niets ondernomen. Ze hebben het alleen in hun medisch rapport gezet.
Hierover heb ik dus de vraag of de artsen alle informatie aan de patiënt moeten geven of dat ze zich ook stil mogen houden. In die tijd had ik al een sterke tandrad beweging in mijn linker arm.
De derde arts werkte voor de nieuwe WAO en heeft geen melding gemaakt van parkinson. Waarom weet ik ook niet.

Mijn vraag is dus mogen artsen (de eerste twee) informatie achterhouden voor een patiënt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 4:10 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Nee, als ze hebben beseft hoe belangrijk dat was, hadden ze het met jou moeten bespreken.

Maar het kan ook zo zijn, dat ze bij de nog onbekende beginnende parkinson patient iets zagen wat ze wel noteerden, maar wat ze nog lang niet overtuigend genoeg vonden om jou met zo'n zware diagnose te belasten.

Ik denk niet dat de nieuwe WAO er iets mee te maken heeft gehad, of het moest zijn dat er flink wat goed artsen voor bedankt hebben om nog langer voor het UWV te werken.
Misschien heeft dr drie het helemaal niet gezien.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling