Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu di apr 23, 2024 8:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wachttijden
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 4:31 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Als patient heb je in Nederland te maken met wachttijden.

Een voorbeeld is mijn sleutelbeen waaraan ik naar ik hoop en bid aanstaande woensdag geholpen word. Toen ik, vijf dagen na mijn DBS operatie in januari 2008 ten val kwam en mijn rechter sleutelbeen brak, liep ik al bij een orthopeed wegens pijnklachten in de rechter schouder. Rechts is overigens mijn slechte kant, rechts zit ook mijn stimulator ingebouwd.
Uiteindelijk opperde de orthopeed, toen ik vroeg of er niet geopereerd kon worden, een second opinion.
Dezelfde dag heb ik mijn gegevens zelf naar Groningen gefaxt, om een maand later te merken dat ze niet waren gearriveerd. In juli 2008 onmiddellijk voor de tweede keer de papieren gefaxt. In januari 2009 werd ik gezien op de polikliniek en was de professor het met me eens dat de botstsukken beter aan elkaar vast konden worden gezet, in april 2008 ben ik door de anesthesie in Groningen gezien, en ik ben dus nu, half oktober aan de beurt, als er tenminste geen griep uitbreekt of een spoedoperatie plaats mpet vinden.
De wachttijd was vanaf mijn val 21 maanden, vanaf mijn vraag of er niet geopereerd kon worden 16 maanden, vanaf de beslissing van de chirurg negen maanden.

Nu kan ik me voorstellen dat zo'n neurostimulator en de zvp de zaak behoorlijk compliceren. Maar ik heb de indruk dat de wachtlijsten nog steeds een probleem vormen, maar dat ik de politiek er niet meer over hoor.

Hoe zijn jullie ervaringen, en zou de Parkinson-verniging iets kunnen doen om de wachtlijsten te bekorten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wachttijden
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2009 7:52 pm 
Offline

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 5:24 pm
Berichten: 1
ik vond dat jaar wachten op de dbs operarie al zo'n verschrikking en dan voor een "sleutelbeen"operatie zo lang te moeten wachten lijkt me echt belachelijk maar vooral frusterend ehter je doet of veranderd er niets aan je bent gewoon aan het (veel te dure en burocratische) systeeem overgeleverd.
voor de komende operatie alle goeds en een snel herstel toegewenst.

ton thus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wachttijden
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2009 8:53 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Dank je wel, het is gelukkig goed verlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling