Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 5:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 02, 2010 8:57 am 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
Ik bedoel met bovenstaande dan we mijn moeder opgegeven hebben voor verpleeghuis, ze woont nu in verzorgingshui..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 10:52 pm 
Offline

Geregistreerd: do okt 02, 2008 7:35 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Gelderland, noord
Van Parkinsonplaza, neuroloog Teus van Laar: .....Ondanks dat neemt Maartenshof vanwege het succes van deze behandelvorm in de toekomst meer patiënten aan en er wordt binnenkort ook een Long Stay-behandeling aangeboden.”.... Dit gaat over Groningen.
Er zijn wel verpleeghuizen waar ParkinsonNettherapeuten werken, maar dat is maar een klein deel van wat je moeder nodig heeft.
Heb je hierover contact gehad met de Parkinsonverpleegkundige, hij/zij zou je verder kunnen helpen met zoeken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 8:26 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Janneke

Op dit moment zijn er van uit de vereniging en het Pr. Beatrix fonds onderzoek na mensen met Parkinson in het verpleeghuis.
Dit is natuurlijk een goed teken, want er is nog veel onweten heid van veel mensen die in een verpleeghuis werken wat parkinson is en wat er
allemaal bij hoort. Dit is niet verkeerd bedoeld maar er moet meer bijscholing over komen.
Dan komt er nog bij dat er in het verpleeghuis de werk druk erg hoog is en er is dus weinig tijd over voor de patient, vaak heb ik het idee dat er op een gesloten afdeling vaak meer tijd is als op een somatische afdeling,dit ligt niet aan het personeel maar aan het beleid.
Ik ben waarschijnlijk erg negatief,maar ik ben een dochter van een vader met parkinson die ik met mijn moeder en zusters en broer lang thuis hebben verzorgd,maar door een gebroken heup en alles wat daarom heen mis kon gaan in het verpleeghuis is opgenomen.
Ik heb zelf ook parkinson en ik werk nog 1 dag in de week in als ziekenverzorgster in dit verpleeghuis, ik loop tegen veel dingen aan
en zie om mijn heen dat er weinig tijd is voor de mensen.Gelukkig gaat en kan mijn moeder iedere dag na mijn vader anders zou hij daar vereenzamen.

gr.Anita


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 7:43 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
Heb contact gehad met parkinsonverpleegkundige, deze verwees me naar deze site.
Heb contact gehad, met stichting MEE, weten het ook niet.
Verpleeghuis heeft dus sóchteds activitietenbegel. en dan ik geloof iets van 6 uur per week.
Dit is voor mijn moeder niet toereikend. Denk dat we maar eens met verpleeghuis om de tafel moeten. Anders kan ze net zo goed in verzorginghuis blijven wonen, want wat dan de meerwaarde van verpleeghuis is, met zo weinig aandacht.evt kan ze misschien binnen het verpleeghuis wel naar de dagactiviteiten buiten het verpleeghuis, hier ging ze ook al naar toe voordat ze naar verzorgingshuis ging, maar dat stopte toen ze hier werd opgenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 21, 2010 1:08 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 08, 2008 10:36 am
Berichten: 261
Woonplaats: wassenaar
Beste mensen,
Mijn vrouw NIsha werkt als kunstzinnig therapeut in verschillende verpleegtehuizen in Den Haag e.o. Ook zij bemerkt dat parkinson patienten niet de optimale zorg krijgen.
Meer aandacht is hard nodig. Personeelsgebrek is schrijnend zowel voor werkenden als bewoners
Schande dat de mensen die dit land groot hebben gemaakt nu worden wegbezuinigd...
Hans Bogers

_________________
met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 07, 2010 1:09 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
mijn moeder woont sinds 2 jaar in verzorgingshuis, is niet toerijkend, heb mijn twijfels of een verpleeghuis dit wel is.. zijn gericht op oudjes, mijn moeder is 69. Heeft goed begeleiding nodig.
eigenlijk zou begeleid wonen wat zijn, maar dat is er niet.
Kleinschalig wonen bestaat wel voor ouderen, maar daar moet je dement voor zijn..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling