[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Parkinson Vereniging • Toon onderwerp - Slechte kwaliteit van zorg

Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 3:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 03, 2010 9:27 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 08, 2008 10:36 am
Berichten: 261
Woonplaats: wassenaar
Bericht Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag Wassenaar, 24-07-2009

Betreft: klachtbrief bedroevende zorg verleningvoor mensen met een chronische ziekte

Geachte minister,
Bijgaand treft u mijn droevig stemmende ervaringen die ik de afgelopen weken moest ondergaan in de Nederlandse zorg. Gezien mijn achtergrond, voormalig werkzaam in de professionele hulpverlening en mede eigenaar van een middelgroot bedrijf, beschouw ik mijzelf als een meer dan gemiddeld mondige burger. Maar ik kan u wel vertellen dat de in de bijlage beschreven gebeurtenissen mijn nachtrust en gezondheid hebben aangetast.

Ik hoop en verwacht een schriftelijke reactie op deze klachtbrief.
Hoogachtend


Betreft: slecht functionerend vervoer voor mensen met een beperking.

Geachte minister, Wassenaar, 01-07-2009
Als mens met een chronische handicap wil ik u mededelen dat ik en andere gehandicapten veelvuldig in benauwde en frustrerende situaties terechtkomen in verband met slecht functionerend vervoer voor mensen met een beperking.
Onderstaand beschrijf ik mijn persoonlijke ervaringen die voor mij de grens van het toelaatbare hebben overschreden. Een verdere verkenning op het internet bevestigde dat mijn ervaringen geen incidenten zijn, maar- helaas-onderdeel uitmaken van een structureel tekortschietende zorg op dit gebied (zie onderstaande internetadressen ter informatie). Tevens hoor ik als regionaal contactpersoon van de Parkinson Vereniging regelmatig dezelfde klachten over een tekortschietende vervoersvoorziening. Ik vraag u dan ook met klem en namens alle chronisch gehandicapten om deze onverkwikkelijke zaken te verbeteren. Onderstaand eerst mijn persoonlijke ervaringen en daarna volgend enkele citaten uit openbare bronnen.
Graag ontvang ik een schriftelijke reactie
Hoogachtend,
J. Ch. Bogers


“Wat een pech Mijn zelfstandigheid is weg” door Hans Bogers
Voor veel mensen is het verlies van zelfstandigheid ten gevolge van ziekte of ouderdom een hard gelag. Zeker omdat mijn leven, vóórdat ik door een zware hersenbloeding en de ziekte van Parkinson drastisch veranderde, bestond uit het over de hele wereld reizen en mede eigenaar zijn van een middelgroot bedrijf was zelfstandigheid voor mij een groot geschenk.
Na mijn langdurige opname vanwege de CVA én de daarop volgende ontdekking van Parkinson in het ziekenhuis en revalidatiecentrum overtrof ik alle medische voorspellingen. In plaats van het voor mij geadviseerde verpleeghuis kon ik weer samen met mijn vrouw in mijn eigen huis terugkeren en zelfs nog enkele buitenlandse reizen maken en artikelen schrijven over ziekte en herstelmogelijkheden. Helaas kwam ik ten gevolge van een stevige valpartij in huis weer in aanraking met hoe het voelt om afhankelijk te zijn van zorg. Omdat mijn vrouw niet thuis was, ging ik op mijn pijnlijke voet naar de telefoon en belde 112. Toen de ambulance met zwaailicht bij mij huis arriveerde werd ik onderzocht door het ambulancepersoneel. Ná het onderzoek verklaarde zij dat er geen sprake was van een breuk en dat zij- gezien mijn Parkinson medicatie en mogelijke interacties - een arts zouden verwittigen om mij pijnstillers voor te schrijven. Toen deze na een half uur arriveerde en ik opnieuw op mijn pijnlijke voet de deur open had gedaan was haar conclusie dat het hier wel degelijk om een botbreuk leek te gaan. Inmiddels was een goede vriendin met haar auto gearriveerd en zijn wij, inclusief alle pijnlijke transfers, zelfstandig naar het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) gereden. Daar bleek inderdaad sprake van een botbreuk en werd mijn voet tot aan mijn knie in het gips gespalkt. Thuis gekomen heb ik met de gipsvoet achter de computer gelijk een klachtenbrief naar de GGD gestuurd, dit vanwege de foute medische inschatting door het ambulancepersoneel.

Twee dagen later moest ik opnieuw in het LUMC zijn. Ditmaal vanwege een controle op de botox behandeling die ik, vanwege de hersenbloeding medisch voorgeschreven had gekregen , waarbij mijn verkrampte tenen door de botoxbehandeling weer zouden gaan ontspannen. Met de rolstoelbus arriveerden wij op tijd bij het LUMC en ontvingen het consult. Voor de terugweg moesten wij opnieuw de rolstoeltaxi bestellen en de telefoniste vertelde dat dit ongeveer 20 tot 30 minuten zou duren. Samen met mijn vrouw wachten wij geruime tijd op het plein voor het LUMC op de rolstoet taxi.
Helaas was deze schromelijk te laat en hierdoor ontstond een voor ons zeer genante situatie toen ik mijn urine niet meer op kon houden. Midden op het drukke plein voor het LUMC vormde zich rondom mijn rolstoel een voor iedereen zichtbare vochtplek en ook mijn kleren werden drijfnat. Hoe het is om al 56 jarige volwassen man aangegaapt te worden door verbaasde passanten laat zich raden. Consternatie alom: gelukkig kwam op dat moment mevrouw Noelle Spliethoff-Kamminga langs bij wie ik de bij meerdere Parkinson patiënten bekende Pepp cursus had gevolgd. Kort samengevat komt de kern van deze cursus erop neer negatieve gedachten in helpende gedachten om te zetten. Terwijl ik daar in mijn precaire situatie voor het LUMC stond wisselden wij ervaringen uit en konden onze gedachten even op iets positievers richten. Toen de rolstoel bus nog niet verscheen opnieuw de centrale gebeld en daar werd gemeld dat deze onderweg was en ieder ogenblik kon verschijnen. Inderdaad arriveerde een kleine bestelauto, waarbij met de nodige moeite mijn rolstoel een plaatsje kreeg. Wie schets mijn verbazing dat wij nog een oudere heer gingen ophalen. Zijn rollater werd bijna bij mij op schoot gedeponeerd en deze man werd eerst naar huis gebracht. Toen wij, anderhalf uur na onze klaarmelding, bij de centrale van het rolstoelvervoer eindelijk weer thuis waren had ik, na schone kleren en gewassen te zijn, gelijk weer een volgende project om een klachtbrief te schrijven naar het rolstoelvervoersbedrijf. Dit vanwege de veel te lange reisduur en onjuiste telefonische informatie.

Kern van het verhaal: afhankelijkheid van zorg kan in veel gevallen leiden tot frustrerende ervaringen die juist mensen met chronische aandoeningen zouden kunnen missen als kiespijn.
Hans Bogers

Het zwartboek dat is opgesteld door CG-raad, ANBO en FNV Bondgenoten. In het zwartboek wordt middels een verzameling van circa 600 klachten een weinig rooskleurig beeld van de kwaliteit van het contractvervoer geschetst. De klachten van zowel chauffeurs als passagiers hebben betrekking op een langere periode en beslaan diverse vormen van contractvervoer (zoals seniorenvervoer, leerlingenvervoer, gehandicaptenvervoer, ziekenvervoer.

In het kort luiden de klachten:
http://www.waocafe.nl/waowia/waowia_nieuws/i4285.html opgevraagd 1 juli 2009
Taxibusjes komen te laat of helemaal niet, verzekeraars verhalen extra kosten op cliënten. Gemeenten, verzekeraars en cliënten klagen over hun zieken-, ouderen- en gehandicaptenvervoerders. Tientallen gemeenten verbreken hun contracten met ouderen-, zieken- en gehandicaptenvervoerders of scherpen de contracten aan vanwege de slechte dienstverlening. In een aantal gemeenten rijden de taxibusjes niet op tijd of komen zelfs helemaal niet opdagen omdat chauffeurs de weg niet weten. Ook blijkt uit de klachtenstroom dat telefonisten die elders in Nederland op een callcenter zitten, geen idee hebben wie ze waar naartoe moeten sturen. Veel gemeenten voeren ’indringende’ gesprekken met de taxibedrijven in een poging de kwaliteit te verbeteren. Verder stellen ze geregeld ultimatums aan vervoerders, zo blijkt na een rondgang langs gemeenten. Zieken, gehandicapten en ouderen komen door de problemen bij de vervoerders te laat op hun afspraak in het ziekenhuis, verpleeghuis, revalidatiecentrum of bij hun therapeut. Dat brengt weer veel administratieve rompslomp met zich mee, omdat afspraken moeten worden verzet. Gemeenten kiezen hun vaste ouderen-, zieken- of gehandicaptenvervoerder meestal via een openbare aanbesteding waarbij wordt gekeken naar wie de beste kwaliteit tegen de voordeligste prijs biedt. Daar komen veel gemeenten van terug, omdat de gekozen bedrijven hun verplichtingen niet aankunnen.

_________________
met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: slechte zorg onderzocht
BerichtGeplaatst: di aug 03, 2010 9:30 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 08, 2008 10:36 am
Berichten: 261
Woonplaats: wassenaar
Wassenaar,21-06-2009
Aan: GGD

Betreft: verkeerde inschatting medische klacht ambulance personeel

Geachte dames en heren,
Op zaterdag 20 juni kwam ik in mijn huis ten val, waarbij ik mijn voet ernstig bezeerde. Omdat mijn vrouw niet thuis was heb ik 112 gebeld, op deze wijze was een ambulance snel ter plaatse. Omdat ik ook een hersenbloeding én de ziekte van Parkinson heb was ik erg beperkt in mijn mogelijkheden. Het ambulancepersoneel heeft mij vriendelijk te woord gestaan en onderzocht en concludeerde vervolgens dat er niets gebroken was. Ik betwijfelde dat, maar een arts van de dokterspost zou langsgestuurd worden om voor pijnstillende medicatie te zorgen. Toen de arts na vertrek van het ambulancepersoneel arriveerde onderzocht zij opnieuw mijn pijnlijke voet en bevestigde mijn eerdere veronderstelling dat hier mogelijk sprake kon zijn van een breuk. Zelf had ik inmiddels in mijn kennissenkring rondgebeld en ben toen alsnog op de pijnlijke voet (inclusief diverse transfers) naar het LUMC in Leiden vervoerd. Daar werd al snel op foto’s geconstateerd dat het hier wel degelijk om een breuk in de rechtervoet ging. Mijn klacht gaat dan ook over de gemiste diagnose en voorbarige conclusie van het ambulancepersoneel. Was de diagnose correct geweest was mij een pijnlijke rit en dito transfers in een particuliere auto bespaard gebleven. Ik meld dit voorval om u feedback te geven over mijn ervaring wat mijn inziens een verkeerde inschatting van een medische klacht door het ambulancepersoneel is geweest.

Gaarne ontvang ik een schriftelijke reactie op deze klacht,
Hoogachtend,
J.Ch Bogers

_________________
met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: slechte zorg vervolg
BerichtGeplaatst: di aug 03, 2010 9:31 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 08, 2008 10:36 am
Berichten: 261
Woonplaats: wassenaar
Valys Klantenservice
Postbus 357 8260AJ Kampen
Betrteft pasnr. xxx pasnummer verwijderd ivm privacy/veiligheid
Geachte dames en heren,
Op zondag 29 november 2009 bezocht ik via uw vervoersorganisatie mijn ernstig gehandicapte vriend in Schiedam. Aan de telefoon was mij gevraagd een telefoonnummer op te geven, zodat wij verwittigd zouden worden wanneer de chauffeur ons zou komen ophalen. Dit heb ik ook voor beide adressen van mijn bezoek aan de telefoniste doorgeven. Helaas geen telefoontje, zodat mijn in een rolstoel gezeten vriend nauwelijks afscheid van mij kon nemen toen de taxi arriveerde. Op mijn vraag waarom niet even gebeld, bleek deze chauffeur geen telefoon bij zich te hebben. Iets dat ik voor gehandicaptenvervoer hoogst merkwaardig vind.
Toen ik voor mijn tweede reis bij mijn moeder van 83 ruim een kwartier in het tochtige portiek had staan te wachten op mijn vervoer, vertelde de telefoniste mij desgevraagd dat er ruim een uur vertraging zou zijn op alle ritten. Oorspronkelijk zou ik om 17.30 uur vertrekken.
Op mijn vraag waarom ik daar, nu mijn telefoonnummer al bekend was, niet even over gebeld was, bleef zij mij het antwoord schuldig. Na samen met mijn moeder weer naar huis gegaan te zijn, kwam uiteindelijk de taxibus. Toen ik de chauffeur vroeg waarom hij niet even gebeld had om zijn komst aan te kondigen , zei hij”dat doet geen enkele chauffeur, want dan moeten wij met ons privétoestel gaan bellen. De vervoerder betaalt dat niet. Geen enkele chauffeur heeft behoefte aan extra kosten.”
Dit is dus een loze vraag,die geen enkel doel dient.Aangezien het hier om groepsvervoer bleek te gaan gingen wij eerst nog twee andere mensen ophalen. Eén van de passagiers bleek een fors gebouwde Surinaamse man te zijn, die vanaf het begin luidruchtig zat te telefoneren.
Toen de chauffeur daar na ruim een half uur eindelijk een opmerking over maakte, trok deze man gelijk de discriminatie kaart; ‘dat zeg je zeker vanwege mijn huidskleur’ was de verontwaardigde reactie. De eveneens potige chauffeur was hier duidelijk niet van gediend en dreigde de man uit de wagen te zetten. Iets wat ook bijna gebeurde. Mokkend en brommend bleef de man op zijn plaats achter mij zitten end e verdere terugreis verliep in een gespannen stilte.
Alhoewel schromelijk te laat (20.30 uur arriveerde ik eindelijk weer in Wassenaar,) was ik blij ongehavend thuis gekomen te zijn. Mijn klachten richten zich dus op de loze belofte van telefonische verwittiging, slechte sfeer in de taxibus en het veel te laat arriveren op de thuisbestemming.
Ik neem aan dat deze Valys rit mij niet in rekening zal worden gebracht?
Hoogachtend,
J.Ch Bogers

_________________
met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling