Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 10:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dry needle therapie
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2017 9:19 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 31, 2017 3:41 pm
Berichten: 1
Officieel werd bij mijn 14 jaren geleden (Ik was toen 40) de ZvP vastgesteld. De eerste verschijselen had ik waarschijlnlijk al rond mijn 30e. Ik gebruik nu ongeveer 7 jaar Duo Dopa.
Hoewel de duo dopa mijn Parkinsonverschijselen redelijk goed bestrijdt, geldt dat niet voor verkrampingen. Hoewel deze deels bij het ziektebeeld horen worden ze bij mij vooral veroorzaakt door overbewegelijkheid. Dat heeft er onder meer toe geleid dat ik behoorlijk veel kramp in mijn voeten (vooral links) en tenen heb en daardoor al heel veel mogelijkheden voor activiteit niet meer mogelijk zijn. Ik heb vroeger ontzettend veel gesport (Volleybal, hardlopen, fitness, badminton) dus dit kwam voor mij behoorlijk hard aan. Ik kon door die kramp ook niet meer verantwoord autorijden.
Na verloop van tijd toch knop omgedraaid want ik wilde gewoon meer mobiliteit en beweging. Ik "kreeg" een aangepaste fiets, de "Easy Rider" die voor mij een goede oplossing was om meer te gaan bewegen, conditie opbouwen en mobiel zijn. Echter een paar maanden geleden begon ik (al voor aanschaf fiets) last te krijgen van nekkramp waarbij mijn hoofd naar de linkerschouder begon te trekken (vermoedelijke oorzaak overbewegelijkheid hoofd) dit gebeurd niet in beweging maar juist als ik ga zitten of liggen. Binnen korte tijd werd de kramp steeds heftiger en vooral in de avond permanent aanwezig. Ik kon nog geen 10 minuten zitten in de stoel naar tv kijken of een boek lezen, ik probeerde van alles uit om de kramp te verminderen maar zonder effect, ik raakte compleet uitgeput. De enige manier waarop ik het nog kon uithouden was zijdelings (links) op bed te liggen. Medicatie aanpassen geen effect, sterker nog bij extra dosis werd het erger. Botox behandelingen ook geen effect. Andere medicatie ook geen effect. Nu kreeg ik via mijn ergo therapeut te horen over dry needle behandeling en dat deze bij een aantal menssen redelijk goed aansloeg. Zijn er meer mensen bekend met deze behandeling? Ik heb in dit forum al 1 bericht gezien van iemand bij wie het niet werkte.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dry needle therapie
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 11:59 am 
Offline

Geregistreerd: di okt 11, 2016 3:45 pm
Berichten: 3
Het is al een tijd geleden dat je dit bericht bericht heb geschreven, dus misschien heb je al ervaring opgedaan met dry needling. Ik heb zelf hele goede ervaring met deze therapie. Ik had erg veel rugpijn en met dry needling is dat een stuk verbetert. Ik weet natuurlijk niet of dit ook voor spierkramp zal helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling