Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu zo apr 28, 2024 12:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 4:56 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 13, 2009 6:47 pm
Berichten: 2
Hoi jackie,

sorry voor deze late reactie, maar zo vaak zit ik nou ook weer niet op dit forum.
Over jouw vraag: Mijn ziektekostenverzekering vergoedt wel de Requip Modutab. Ik ben inmiddels toe aan 24 Mg per dag en mijn verzekeraar (VGZ) is daar meer dan 380 euro per maand aan kwijt!

Misschien een idee om over te stappen op een andere zorgverzekering?
Accepteren voor de basisverzekering moeten ze je toch altijd.

Succes verder.
Pieter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 9:26 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 8:53 pm
Berichten: 59
Woonplaats: delft
hoi,

ik slik ook recuip modutab nu 8 mg en dit wordt ook vergoed door mijn verzekering dsw.
maar azilect vergoed deze weer niet.
maar ik blijf nog wel bij dsw.

brigitte


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 4:16 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 13, 2009 10:47 am
Berichten: 22
Woonplaats: Capelle ad Yssel
Ook CZ geeft vergoeding.
Misschien tijd voor overstappen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 12:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2008 7:56 pm
Berichten: 81
Woonplaats: West Friesland (NH)
Hallo allemaal,

Het is weer de tijd om eventueel over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Er zijn handige sites die je daarbij kunnen ondersteunen als het gaat om vergoedingen van specifieke medicijnen (bv Requip Modutab en Azilect, zoals ik gebruik).

Deze site bijvoorbeeld: http://www.mijnmedicijnvergoeding.nl/me ... d=15087778

ONVZ (waar ik zit) heeft zijn vergoeding van de goedkopere AV's vwb mijn medicijnen voor nieuwe klanten bijvoorbeeld versobert, maar voor verzekerden uit 2009 blijkft het gelukkig hetzelfde (max 4500 euro vergoeding).

Ik blijf dus nog minimaal een jaartje bij ONVZ, ik ben erg tevreden.

Succes.

Frank

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------
Frank (39), ZvP vastgesteld in 2003, nu nog 30 uur pw aan het werk, getrouwd, 2 jonge kids, woon in west-friesland (NH)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 1:15 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2008 8:10 am
Berichten: 96
Woonplaats: Overijssel
ik heb door een gesprek bij de apotheek ook ONVZ (ivm azilect) bekeken, en zie bij aanvulling AV3 optifit, staan bij medicijnvergoedingen:

GVS geneesmiddelen: 100%; (excl. eigen bijdrage)
Griepvaccin: 100%; één keer per 12 maanden
Overige geneesmiddelen: 100%; max. € 4540 p.p. per jaar; incl. vergoeding eigen bijdrage en zelfzorgmiddelen
Vergoeding eigen bijdrage GVS: 100%; max. € 4540 p.p. per jaar; incl. overige geneesmiddelen en zelfzorgmiddelen
Zelfzorgmiddelen (op voorschrift): 100%; max. € 4540 p.p. per jaar; incl. vergoeding eigen bijdrage en overige geneesmiddelen

nou vraag ik mij af, is dat bedrag voor alle medicijnen samen of per medicijn apart, 'k heb 16 mg requip modutab en wil er azilect bij, maar moet er dus achter komen of ik op jaarbasis uitkom met de vergoeding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 10:43 am 
Offline

Geregistreerd: za apr 25, 2009 10:07 am
Berichten: 247
Beste Wilma,

Mogelijk heb je hier wat aan:
http://www.scanwork.nl/index.php?option ... &Itemid=70

Zie ook de website van Parkinson plaza.nl

Veel succes,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 7:41 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2008 8:10 am
Berichten: 96
Woonplaats: Overijssel
de keuze nog maken tussen onvz (vergoeding 4540 euro) en avero achmea (vergoeding 100%)
voor medicijnen,
iemand die 1 van deze verzekeringen heeft, en iets hierover wil zeggen, moeten jullie eerst voorschieten bij apotheek, of krijg je een regeling en hoe zijn ze met uitbetalen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 12:46 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 8:53 pm
Berichten: 59
Woonplaats: delft
hoi,

ik slik van het begin af al requip modutab en het bevalt en het valt goed. ik ben nu met 8 mg bezig 1 tablet om 8.00 uur.
het trillen in mijn linkerarm is niet helemaal weg, en inderdaag ik sliep haast niet meer en met requip slaap ik de nacht gewoon door en dat is toch wel een zaligheid zeker als je nog moet werken de volgende ochtend. enverder heb ik zelf niet zo last van de bijwerkingen.
ik ben begonnen in juni 2009 voor het eerst met dit medicijn en heb sinds 2005 parkinson.

gr brigitte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 11:10 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 12, 2008 11:29 pm
Berichten: 45
Woonplaats: nieuw- schoonebeek
Hoi Brigitte ik lees je verhaal over die tab. requip modutab ik had een vraag hoe is het smorgens vroeg met opstaan ik kom nu zo heel langzaam op gang hoe is het bij jauw en s,avonds ook over dag gaat het goed wand mijn neuroloog wil ook dat ik wad anders neem ik wil het zelf nog niet zo direckt
ik gebruik nu 35 kl.tab.x 0,125mg. sifrol en 5x 150 mg stalevo vandaar die vraag even (heb nu ongeveer 6 jaar park.)
groetjes hans g.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2009 4:04 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 8:53 pm
Berichten: 59
Woonplaats: delft
hoi hans,

zelf heb ik nog geen moeite om opgang te komen als ik moet werken moet ik om zeven uur beginnen dus mijn wekker loopt om 6.oo uur af.
ik ben zelf wel tevreden met requip modutab , maar alleen me arm (links) trilt soms wel niet heel de dag maar wordt nog niet echt mindder misschien als ik straks 10 mg gaat innemen maar dat weet je niet.ben nu 7 mnd bezig met requip.

gr brigitte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2009 8:31 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Helaas reageert trillen, tremor, vaak minder goed op Requip enz dan de stijfheid en de bewegingsarmoede.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2009 10:12 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 12, 2008 11:29 pm
Berichten: 45
Woonplaats: nieuw- schoonebeek
Bedankt brigitte en koos dus ik moet nog het een en ander goed met de neuroloog bespreken ik weet ook niet hoelang je een bepaalde soort medicatie in mijn geval sifrol ,stalevo kunt en mag gebruiken dat word nog een heel gepuzzel
groetjes hans


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2009 12:09 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Sifrol mag niet langer dan 500 jaar gebruikt worden... :wink:
In principe onbeperkt. Alleen kan het zi jn dat je het minder goed gedraagt als je een oude man bent.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2009 9:02 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2008 8:10 am
Berichten: 96
Woonplaats: Overijssel
Ik heb 3 jaar sifrol gebruikt en sinds de zomer heb ik requip modutab 16mg.
Bij mij is het ook zo, dat ik merk dat ik toch wel last hou van trillingen in linkerarm/hand.
Koos, vraagje: heeft dat nog te maken met de hoeveelheid je gebruikt, of is het altijd zo dat het niet zo reageert op een tremor?
Buiten het trillen om ben ik wel tevreden met modutab, verder geen bijwerkingen en je hoeft overdag niet te denken aan je medicijnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ropinirol (Requip)
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2009 11:19 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 8:53 pm
Berichten: 59
Woonplaats: delft
[quote="wilma05"]Ik heb 3 jaar sifrol gebruikt en sinds de zomer heb ik requip modutab 16mg.
Bij mij is het ook zo, dat ik merk dat ik toch wel last hou van trillingen in linkerarm/hand.
Koos, vraagje: heeft dat nog te maken met de hoeveelheid je gebruikt, of is het altijd zo dat het niet zo reageert op een tremor?
Buiten het trillen om ben ik wel tevreden met modutab, verder geen bijwerkingen en je hoeft overdag niet te denken aan je medicijnen.[/quote]

hoi wilma,

dat heb en ben ik dus ook alleen jij slik al het dubbele ik zit nog op 8 mg jammer dat het trillen niet minder wordt of dat wel.

gr brigitte

ps koos komt met de oplossing


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 224 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling