Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 10:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 10:09 am 
Offline

Geregistreerd: za apr 25, 2009 10:07 am
Berichten: 247
Beste Mar,

Net als Koos denk ik ook "waarom?"
Als ervaren gebruiker weet ik dat dit je op den duur zal breken.

Sterkte,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 7:37 pm 
Offline

Geregistreerd: wo nov 25, 2009 12:58 pm
Berichten: 53
Wie o wie,

Sinds 1 maart ben ik vol vertrouwen gestart met het gebruik van Stalevo. 5x1 p.d. De eerste week niets aan de hand maar afgelopen maandag was een vervelende dag. Slecht geslapen, darmkramp, pijn over geheel mijn lijf. In de loop van de ochtend viel alles weer op z'n plaats en ik kon naar Nordic Wardic ondanks de krampen. Het heeft mij goed gedaan. De volgende dag was heel rustig, ik ben toen naar fysiotherapie geweest, de avond werd wat rommelig, ik voelde mij niet optimaal. Woensdag heb ik lekker gelopen over de dijk en door het park en voelde aan mijn water dat er iets niet goed ging. Vandaag was het ergst. De tremor begon rond 5 uur vanochtend en met korte tussenpozen hield het aan tot half 12. Ik heb de Parkinsonpoli gebeld en met de nursepractioner gesproken, zij kon niets voor mij doen (de neuroloog was er niet) en verwees mij naar de huisarts. De vervanger van mijn huisarts kon niets voor mij betekenen gezien de medicatie die ik had al gebruikt om het te stoppen. Ik ben uiteindelijk bekaf in slaap gevallen en werd ik trillerig wakker.

Wat is een tremor, hoe ontstaat het en hoe kan ik een tremor afwenden?

Ik heb al eerder Comtan gebruikt en toen waren de aanvallen van hyperkynesie heel erg. Verhoudingsgewijs is er weinig Comtan in de Stalevo, even zo goed reageert mijn lichaam heel heftig.

Help!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 1:48 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Beste Peggy,
Ik heb even tussen je oude berichten gesnuffeld.
Ik concludeer dat je al veel last had van tremor voordat je Stalevo gebruikte, en dat die tremor er niet op reageert. Dat is balen; is met jou ooit over een operatie gesproken?
Gebruik je naast de stalevo 100/25/200 nog andere middelen, zo ja wanneer?
Je neuroloog heeft zeker een vervanger, als je zo klem komt te zitten, zou ik zeggen dat ik daar naar toe wilde.
Overigens lijkt het me niet verstandig te vlug conclusies te trekken. Ieder lichaam reageert weer anders en het ene lijf heeft er langer voor nodig dan het andere om er aan te wennen.
Koos

PS slik je vitamine D? Heb je gauw tekort aan in dit schaduwland.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 10:35 am 
Offline

Geregistreerd: wo nov 25, 2009 12:58 pm
Berichten: 53
Goedemorgen Koos,

Dank voor jouw reactie.

Je hebt gelijk zo is er een periode van rust en zo een periode van onrust.

Vwb een operatie, dit is nooit ter sprake gekomen tussen mij en de neuroloog.

Naast 5x daags 1 tablet Stalevo gebruik ik 1 paracetamol zetpil 1000mg voor de endeldarm waar ik sinds de darmoperatie last van heb. Ik trilde hevig bij een aanval van darmkramp, kon niet lopen, alleen maar huilen van de pijn. Tot het kind een naam kreeg, ZvP.
Bij een tremor mag ik 3 tot 4 x daags 1 clysma Diazepam rektiole 5 mg gebruiken maar daar geef ik niet aan toe. Het blijft meestal bij 1 of 2.
Wanneer ik erg veel pijn heb dat de darm en lichaam verkrampen mag ik 1 tot 2 x daags 1 clysma Microlax gebruiken in uiterste nood d.w.z. wanneer de ontlasting uitblijft.
Van de psychiater kreeg ik Rivotril voorgeschreven: 2 druppels om 11.00 uur overdag en 5 druppels voor de nacht.

Wat draagt vitamine D eigenlijk bij?

Haal ik de vitamine D overigens bij de apotheek onder een speciale noemer?

Nogmaals dank.

Mvg
Aimable
a.k.a.
Peggy-Ann Bendter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 7:34 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Je mankeeert nog meer dan de zvP dat maakt het wel ingewikkelder.

Extra Vitamine D wordt aan kinderen, aan vrouwen boven de 50, mannen boven de 70, mensen met een donkere huid en mensen die weinig buiten komen, aanbevolen.
Tekort aan vitamine D maakt de kans op een botbreuk bij een val groter. Parkinson patienten hebben vaker vitamine D gebrek.
Een vitamine D preparaat is bijvoorbeld Devaron 400.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 12, 2010 9:15 pm 
Offline

Geregistreerd: wo nov 25, 2009 12:58 pm
Berichten: 53
Goedenavond Koos,

Dank je wel maar jouw woorden zijn niet bemoedigend. De neuroloog zond reeds een brief aan mijn huisarts gericht waarin is opgenomen dat ik moeilijk in te stellen ben m.a.w. de goede man doet zijn best daar vertrouw ik op.
Ik heb vanmiddag mijn rondje gelopen van een uur maar op het laatste stukje sleepte ik met mijn benen en ik had angst om volledig kracht te verliezen op de dijk van de pijn, tussendoor nog een tremor ook.

Vwb de vitamine D, mijn vadertje zal morgen een potje halen bij de apotheek. Ik gebruik ook Omega 3 visolie capsules, alle kleine beetjes helpen.

Dag, Koos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 2:39 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
De moed laten zakken kan altijd nog.
Ik ben geen neuroloog, en als ik het niet meteen even oplos, wil dat niet zeggen dat een echte neuroloog het ook niet weet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 8:18 am 
Offline

Geregistreerd: wo nov 25, 2009 12:58 pm
Berichten: 53
Daar vertrouw ik op, Koos, dank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling