Hallo Nico,
Dit kwam ik gisteren tegen op internet:
http://www.gezonderworden.nl/2007/06/mo ... inson.html
Ik heb van alle medicijnen die ik de afgelopen jaren heb gebruikt, de bijsluiter bewaaard en het is verbazingwekkend hoe vaak slaapstoornissen en slaperigheid daarin worden vermeld.
Ik kan me de laatste nacht, die ik heb doorgeslapen, niet herinneren.
Heb al van alles geprobeerd:
- tijdstip innemen medicijnen vroeger
- ................,,.................... later
- meer medicijnen
- minder medicijnen
Uiteindelijk zo moe en wanhopig, dat ik Diazepam kreeg, zowel rustgevend en slaapmiddel tegelijk. Ik mocht er maximaal 3 hebben per dag, maar omdat ik nog nooit zoiets had gebruikt, besloot ik met een halve tablet te beginnen en dat was maar goed ook want ik ben ruim 2 dagen van de wereld geweest! Wel steeds even wakker tussendoor maar dit was voor mij de oplossing niet.
Bij mij zijn het ook sterk wisselende slaapstoornissen, de ene keer lig ik tot 05.00 uur wakker, dan weer val ik meteen in slaap en ben 2 uur later klaarwakker. Ik heb nu standaard een klein lampje aan en een puzzelboekje bij me liggen. Als ik dan weer naar het plafond lig te staren maak ik er een paar en dan val ik meestal wel weer voor 2 a 3 uur in slaap.
Je noemt het een gelukkige bijkomstigheid dat je niet doodmoe bent, maar dat is het niet! Je gaat eens over de grens van oververmoeidheid heen en toen ik dat punt had bereikt, stortte ik volledig in zowel geestelijk als lichamelijk.
Als je er vrijwel zeker van bent dat de Sifrol de boosdoener is, zou ik in overleg met je neuroloog wat gaan experimenteren met innametijden en / of aanpassing van de dosis 's avonds.
Succes gewenst door Dimi