[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Parkinson Vereniging • Toon onderwerp - Aanvullende of alternatieve behandelwijzen

Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu di maart 19, 2024 8:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 10:09 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Is het niet beter om alle alternatieve behandelwiijzen in één draad te vangen? Je voorkomt dubbele discussies en bovendien vind je alles gemakkelijker terug.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 11:38 am 
Offline

Geregistreerd: do apr 08, 2010 2:10 pm
Berichten: 27
Beste Koos,

Je hebt gelijk, laten we de beide draden bundelen.

Waarschijnlijk kan de moderator dit voor ons regelen?

Laten we vooral van beide (alternatief en regulier) geneeswijzen de vrijheid voelen te reageren op dit forum met onze vragen en opmerkingen.
Maar laten we ook bereid zijn een antwoord te accepteren, van beide kanten.
We hebben elkaar nodig.

Gretto :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 1:22 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Ik had er liever een apart topic van gehouden, maar vooruit, het staat er allemaal nog dat is het belangrijkste.
Bedankt Gretto dat je me een hart onder de riem steekt.
Als ik zie hoeveel mensen hier over dit onderwerp zijn begonnen, mag ik constateren dat het om een (bijna) zwijgende minderheid gaat, misschien wel een meerderheid.
Dat er gewoon veel meer mensen zijn die hierin zijn geinteresseerd.
En waar gaat het om, denk ik dan altijd, dat we elkaar bestrijden?, nee toch, het gaat erom dat we allemaal zo gezond mogelijk willen zijn, en zo prettig mogelijk willen leven.
En of dat nu linksom gaat of rechtsom, het gaat om het effect.

Ik hoop, Koos, dat je het deze groep gunt om deze zaken hier te bespreken zonder steeds placebo of zoiets te roepen.
We weten jouw standpunt, maar er zijn ook mensen met een ander standpunt.
Als hier aantoonbaar gevaarlijke zaken worden aangeraden, dan is het wat anders, maar anders zou het fijn zijn als je de mensen die behoefte hebben om dit onderwerp te bespreken een beetje met rust laat en hun gang laat gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 1:36 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Beste moderator,
Ik heb op wo nov 24, 2010 11:46 pm in deze draad de naam genoemd van een farmaceutisch bioloog.
Jullie hebben van die naam kruisjes gemaakt.
Ik val van verbazig van mijn stoel.
Die persoon is geen behandelaar, hij is een bioloog, een farmaceutisch bioloog.
Mag zo'n naam dan niet genoemd worden??
Het gaat hier niet om uitspraken uit een behandelgesprek, maar om openbare informatie.
Er is geen enkele reden om informatie die openbaar is geuit, anoniem weer te geven.
Ik begrijp niks van dit beleid.

Ik heb ook info van mensen die wel behandelaar zijn, maar die uitspraken hebben gedaan in het openbaar, die zou ik t.z.t. ook wel met naam en toenaam willen noemen, en dat zou niet kunnen?

Ik ben het met jullie eens dat je voorzichtig moet zijn met namen van behandelaars als het over jouw of andermans behandeling gaat, maar openbare wetenschappelijke uitspraken vallen daar toch niet onder?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 1:53 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Goed, om terug te komen op mijn bericht van wo nov 24, 2010 11:46 pm, ik heb daar dus de uitspraken van een deskundige geplaatst, een bioloog, kruiden/plantenkenner, tevens farmaceut.
Waarom heb ik die uitspraken daar neergezet?
Omdat je daar kunt lezen dat fytotherapie, natuurgeneeskunde, plantengeneeskunde, geen onzin is.
Er zijn hier forumleden die regelmatig kruiden en planten een beetje in die hoek zetten, maar het gaat hier om "farmaceutische fabriekjes" waar we veel aan kunnen hebben.
Ze zijn eeuwenlang toegepast en als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, dan blijkt dat wat men eeuwenlang zonder wetenschap over deze middelen heeft beweerd, klopt.

Tegenwoordig is er registratieplicht.
De eeuwenoude middelen uit de oude handboeken worden geregistreerd zonder de eis van wetenschappelijk onderzoek.
Omdat men uit ervaring weet dat de informatie in die handboeken betrouwbaar is.

Met deze middelen moet je ook altijd wel even nagaan: Zijn er contra-indicaties. Zijn er bijwerkingen van bekend. Mag ik ze gebruiken naast mijn andere medicatie.
Maar dat is allemaal na te zoeken.
Bij de apotheek weten ze dat van de meest bekende middelen.
Voor de andere middelen kun je terecht op betrouwbare websites.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 2:04 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
1. De beste manier om ziekten te behandelen is de wetenschappelijke. En wetenschap is niet democratisch. De meerderheid of de minderheid doet niet ter zake. Er komt geen opiniepeiling over. Sterker nog, de Vereniging heeft zich verplicht de nieuwe Richtlijn te promoten bij de achterban, en die is evidence based. Kennelijk is er nog zendingswerk te verrichten.
2. Ik heb minstens net zo veel recht om mijn mening te geven als wie dan ook. Ik zeg toch u ook niet wat u wel of niet mag zeggen?
3. Ik zeg niet alleen zomaar placebo. Zoals ik op de draad over slecht lopen uiteen zet, heb ik heel wat tijd besteed om voor dit forum uit te zoeken of de aangedragen behandelingen zinvol waren of niet. Daarbij kijk ik niet anders naar de producten van Teva, (de producent van Azilect) dan naar VSM of A. Vogel. Ik ben niet van plan dat anders te gaan doen; als iets onzin is dan is het onzin, ook al roept een Duitse botanicus of de site http://www.iocob.nl of Sinterklaas iets anders.
4. Ook als mensen gevaarlijke dingen roepen nemen ze het je niet in dank af als je ze waarschuwt. Je kunt het beste consequent eerlijk zijn, dat voorkomt nieuwe Sylvia Millecams beter dan dat je je mond houdt tot het te gevaarlijk wordt.
5. U hebt me verweten dat ik niet naar wens gereageerd zou hebben op een opmerking over de reclamecadeautjes van de industrie. Ik heb daar twee keer op gereageerd (Artsenmanipulatie - Invloed farmaceutische reclame onder de; Gebruik Requip i.c.m. Morfine) en las dat vanavond nog eens door. Ik ben vol onbegrip over wat me in de mond wordt gelegd; juist omdat ik altiijd afstand heb gehouden tot de industrie.
6. Zie voor mijn mening over kruiden mijn antwoord op de draad over slecht lopen.
Ik heb nooit gezegd dat kruiden nooit effectief kunnen zijn. (Senna laxeert, vingerhoedskruid beïnvloedt het hart, de vliegenzwam werkt artane-achtig, st Janskruid werkt als een SSRI, en de fluweelboon bevat levodopa.) Ik denk wel dat je adequater doseert als je de werkzame stof zuiver geeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 2:54 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Beste Koos,

Die botanicus is geen botanicus maar een farmaceutisch bioloog.
En hij was niet op iocob, maar hij doet deze uitspraken in een lezing voor apothekers.
En ook op zijn eigen site van de Universiteit.

Ik heb niets tegen jou gezegd over de uitspraak over de cadeautjes
Ik heb alleen maar iets tegen Robbert gezegd.

Het ging niet over minderheid/meerderheid en democratie in de wetenschap, maar over meerderheid/minderheid interesse in alternatieve geneeskunde op dit forum.

Die richtlijn promoten bij de achterban?
Een richtlijn is voor artsen, die moet dus dan toch bij artsen worden gepromoot?
Een richtlijn is niet voor patienten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 9:30 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: reactie
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 11:26 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
1. Je hebt gelijjk, dat conflict ging niet om de samenstelling maar om het effect; de industrie maakten er bezwaar tegen dat ze geen klachten mochten vermelden als er geen bewijs was dat het middel daarvoor hielp. Ik zat vaud.

2. Ik vind dat de doorsnee patiënt niet goed is voorgelicht over het verschil tussen fytotherapie en homeopathie, terwijl dat wel essentieel is. een firma als Vogel lijkt die twee soms bewust door elkaar te klutsen: chamomilla is homeopathie; chamomilla plus glucosamine is homeopathie met nog wat anders; bij chamomilla complex is het helemaal onduidelijk. VSM is op dezelfde weg; ooit hielden ze zich bezig met homeopathie, (maar ik vermoed, omdat ze weten dat die in rap tempo uit de mode raakt), er zijn steeds meer kruiden enzo bij gekomen.
zelfs het aloude Nisyleen, waar mijn oude opa destijds bij zwoer, wordt nu aangeboden met echinacea.

3. Neutraal als altijd, geeft wikipedia informatie genoeg over echina.
Dat het helemaal niets doet kan ik niet bewijzen; de mogelijkheid bestaat dat die 1,4 dag verkorting van de verkoudheid niet op toeval berust.

4. Een stelling met woorden als "ieder" "altijd" enz is natuurlijk gevaarlijk; één tegenvoorbeeld en je ligt gevloerd. Wat ik heb willlen toelichten dat je, als je ingrijpt op een biologisch systeem, de kans loopt op ongewenste effecten. Middelen die geen ongewenste effecten hebben, laten kennelijk de biologische systemen ongemoeid.
Ik zal mijn stellingen herschrijven, al worden ze er minder leesbaar door:
* bij een geneesmiddel dat effectief is, kun je verwachten dat sommige mensen effecten zullen hebben die ongewenst zijn.
* geneesmiddelen die nooit ongewenste effecten hebben, zullen zeer waarschijnlijk helemaal geen effect hebben.
(PS ongewenste effecten: hier vallen behalve bijwerkingen ook mensen onder "die het middel gewoon niet verdragen" en ook interactie met zonlicht, en ook beschadiging van een zwangerschap)

5. Waarschijjnlijk kom je binnenkort aanzetten met de afdruk die homeopathische moleculen in het oplosmiddel achterlaten. Laat maar, weet ik al. Even een gedachtenexpeeriment: als steeds sterkere verdunning een steeds sterker effect geeft, waarom is dan gefilterd rioolwater niet het sterkste aller geneesmiddelen? (Omdat het niet geschud is, maar dat doet VSM ook niet, die spuit het in het oplosmiddel; mazzzel dat ze dat op tijd ontdekten.

6. Ik ben bereid op Pubmed te zoeken als er behandelingen voor de zvP opdoemen, niet voor alle alternatieve zaken die daar buiten verkocht worden. (zowel bij Vogel als bij VSM kun je online bestellen, wat zegt dat over de zorgvuldigheid waarmee dit soort middelen wordt "voorgeschreven"?)

7. Moderator,zullen we ook deze draad samenvoegen met die twee andere? Discussie vindt nu op drie plekken plaats. foutje van mij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 1:42 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Beste Koos,

1. Die richtlijn heb ik laatst helemaal doorgelezen.
En ook info over de werking van een richtlijn i.h.a.:
Een arts hoeft zich er niet aan te houden, maar als deze zich moet verantwoorden, bijv. bij de tuchtrechter, dan moet deze arts goede redenen hebben waarom hij/zij van de richtlijn is afgeweken, anders heeft die een probleem.

Maar een richtlijn is er voor de arts, niet voor de patient.
De patient kan er wel bij betrokken worden, dat is mooi.
Maar de patient is niet gehouden aan de richtlijn.
Die is er alleen voor de arts.

2. Inderdaad heb ik het over jou gehad, maar niet op de manier die je aangaf.


Laatst bijgewerkt door RIW op za nov 27, 2010 2:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 2:25 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
De discussie in het topic "moeite met lopen", gaat hier verder.
Hier kun je die discussie lezen:
viewtopic.php?f=4&t=1842&p=5434

Koos zei daar (als reactie op een bericht van mij):
1. Je hebt gelijjk, dat conflict ging niet om de samenstelling maar om het effect; de industrie maakten er bezwaar tegen dat ze geen klachten mochten vermelden als er geen bewijs was dat het middel daarvoor hielp. Ik zat vaud.
2. Ik vind dat de doorsnee patiënt niet goed is voorgelicht over het verschil tussen fytotherapie en homeopathie, terwijl dat wel essentieel is. een firma als Vogel lijkt die twee soms bewust door elkaar te klutsen: chamomilla is homeopathie; chamomilla plus glucosamine is homeopathie met nog wat anders; bij chamomilla complex is het helemaal onduidelijk. VSM is op dezelfde weg; ooit hielden ze zich bezig met homeopathie, (maar ik vermoed, omdat ze weten dat die in rap tempo uit de mode raakt), er zijn steeds meer kruiden enzo bij gekomen.
zelfs het aloude Nisyleen, waar mijn oude opa destijds bij zwoer, wordt nu aangeboden met echinacea.
3. Neutraal als altijd, geeft wikipedia informatie genoeg over echina.
Dat het helemaal niets doet kan ik niet bewijzen; de mogelijkheid bestaat dat die 1,4 dag verkorting van de verkoudheid niet op toeval berust.
4. Een stelling met woorden als "ieder" "altijd" enz is natuurlijk gevaarlijk; één tegenvoorbeeld en je ligt gevloerd. Wat ik heb willlen toelichten dat je, als je ingrijpt op een biologisch systeem, de kans loopt op ongewenste effecten. Middelen die geen ongewenste effecten hebben, laten kennelijk de biologische systemen ongemoeid.
Ik zal mijn stellingen herschrijven, al worden ze er minder leesbaar door:
* bij een geneesmiddel dat effectief is, kun je verwachten dat sommige mensen effecten zullen hebben die ongewenst zijn.
* geneesmiddelen die nooit ongewenste effecten hebben, zullen zeer waarschijnlijk helemaal geen effect hebben.
(PS ongewenste effecten: hier vallen behalve bijwerkingen ook mensen onder "die het middel gewoon niet verdragen" en ook interactie met zonlicht, en ook beschadiging van een zwangerschap)
5. Waarschijjnlijk kom je binnenkort aanzetten met de afdruk die homeopathische moleculen in het oplosmiddel achterlaten. Laat maar, weet ik al. Even een gedachtenexpeeriment: als steeds sterkere verdunning een steeds sterker effect geeft, waarom is dan gefilterd rioolwater niet het sterkste aller geneesmiddelen? (Omdat het niet geschud is, maar dat doet VSM ook niet, die spuit het in het oplosmiddel; mazzzel dat ze dat op tijd ontdekten.
6. Ik ben bereid op Pubmed te zoeken als er behandelingen voor de zvP opdoemen, niet voor alle alternatieve zaken die daar buiten verkocht worden. (zowel bij Vogel als bij VSM kun je online bestellen, wat zegt dat over de zorgvuldigheid waarmee dit soort middelen wordt "voorgeschreven"?)
7. Moderator,zullen we ook deze draad samenvoegen met die twee andere? Discussie vindt nu op drie plekken plaats. foutje van mij.


MIJN REACTIE:

O.k. ben blij dat we wat nader tot elkaar komen.
Je hebt je uitspraken bijgesteld en/of afgezwakt.
Niet dat ik het er nu 100% mee eens ben, maar dat laat ik eerst maar even zitten, dat komt in de loop van de discussie wel weer terug.

Wel even dit punt:
Er is een enorme hetze en haat tegen homeopathie vanuit bepaalde hoek.
Die club doet alle mogelijke pogingen homeopathie de wereld uit te krijgen, met alle eigenlijke en oneigenlijke middelen (bijv. resultaten wetsch. onderzoek blijven ontkennen, bewust foute informatie daarover verspreiden, Wikipedia beheersen en alle positieve onderzoeksresultaten over homeopathie daar verwijderen, enz, enz.)
En soms heeft die anti-lobbyclub ook succes.
Bovendien is er op Europees niveau van alles aan de gang w.b. regelgeving op dit gebied.
Dus VSM doet er verstandig aan niet meer op 1 paard te wedden, uit bedrijfskundig oogpunt een heel verstandige beslissing.

Geheugen van water, ook zo'n leuk onderwerp waarmee je de lachers op je hand kunt krijgen.
(Om misverstanden te voorkomen: In de voorgaande zin bedoel ik met "je" :"men")
Kom er wel op terug.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 3:09 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
De sterke verdunningen

Dat is het punt waar de homeopathie het meest om wordt aangevallen:
er zit niks meer in, het is alleen maar water/oplosmiddel.

Maar er zijn ook mensen die een beetje breder denken.
Er is een flinke groep wetenschappers bezig met het onderzoek naar sterke verdunningen.
Een 100-tal heeft zich verenigd in de Girigroup.
De disciplines zijn: farmacologie, biologie, medische wetenschap, natuurwetenschap, chemie en wiskunde.
Een passage uit de doelstelling:
The distinctive feature of the research activities of the group is the study of ultra low dose impulses or very high dilutions, homoeopathics included.

Het onderzoek van deze wetenschappers wordt regelmatig gepubliceerd in peer-reviewed wetenschappelijke tijdschriften.
Zij vinden in hun onderzoek regelmatig effect van de sterke verdunningen, die verdunningen "waar niks meer in zit"
Dit is de website van de groep:

Waarom weet bijna niemand dit?
Omdat de "skeptici", de mensen die zeggen dat ze zo objectief en rationeel zijn, deze informatie (en meer) verwijderen van Wikipedia.
Omdat deze informatie niet geplaatst wordt op Kennislink, daar staan alleen stukjes die overgenomen zijn van het antikwakzalversclubje.
Enz. enz.
Van die zijde is men doodsbenauwd dat deze info algemeen bekend wordt.
Dus: ontkennen en verwijderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 3:12 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Een paar voorbeelden van recente onderzoeken:

1. Domains of Water Molecules Provide Mechanisms of Potentization in Homeopathy.


Effect sterke verdunning vastgesteld:

2. High dilution effect assessed by UV-Spectroscopy.
Homeopathic Preparations of Quartz, Sulfur and Copper Sulfate Assessed by UV-Spectroscopy.

Ook gepubliceerd in Pubmed en Oxfordjournals

3. High dilution effect reported in NMR study.
NMR water proton relaxation in unheated and heated ultrahigh aqueous dilutions of histamine:
Evidence for an air-dependent supramolecular organization of water.
Elsevier Journal of Molecular Liquids, 144 (2009) 32–39

Ook gepubliceerd in Oxfordjournals en Springerlink


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 10:24 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
"Haat en hetze" tegen homeopathie door "mensen die Wikipedia" proberen te beheersen".

Wat hier gebeurt, gebeurt ook in Wikipedia. Mensen die rationeel proberen na te denken (hier over de zvP) worden verdacht gemaakt, en dingen in de mond gelegd. Vervolgens heet het dat zij een hetze ontketenen.
In Wikipedia is het de bedoeling dat je niet Point of View, dus neutraal de gegevens weergeeft.
Als je bij wikipedia literatuur aanhaalt, wordt neutrale wetenschappelijke literatuur vereist.
Termen als pseudo-wetenschap en kwakzalverij worden wel gebezigd, maar dan is ook goed terug te vinden waarom bepaalde behandelwijzen aan die criteria voldoen.
Wikipedia.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 6:03 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Hoe bedoel je?
Als er objectief en volgens alle wetenschappelijke normen een onderzoek is geweest en dat onderzoek valt positief uit voor de homeopathie.
Vervolgens plaatst iemand dat op Wikipedia.
Daarna komen er anderen die verwijderen die info.
En die schrijven op Wikipedia: er is nog nooit een onderzoek geweest dat positief is uitgevallen voor de homeopathie.
Zo gaat dat namelijk, niet 1 keer, niet 2 keer, nee keer op keer, in alle taalgebieden.
Keur jij dat goed?

De oprichter van Wikipedia heeft om die reden een nieuwe site opgezet, waarbij er op toegezien wordt dat dit soort zaken niet meer kunnen gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling