Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 5:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 8:19 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 8:36 pm
Berichten: 4
Na een hele lange tijd van onbegrepen en niet serieus genomen te worden, ben ik uiteindelijk in december opnieuw bij de neuroloog terecht gekomen. (Heb mijn verhaal onlangs ook op het forum geplaatst). De neuroloog is begonnen met een lichamelijk onderzoek en vervolgens is een MRI scan van de totale wervelkolom gemaakt. Hier kwamen verder geen nieuwe afwijkingen in naar voren. Hierop volgde in februari een hersenscan. Hiervan heb ik vorige week de uitslag gekregen. Zoals het nu lijkt ben ik eindelijk na 4,5 jaar bevrijd van het psychiatrische stempel. De scan laat zien dat er iets zit op de hersenstam bij de grote hersenen. Volgens de arts zou het om een litteken kunnen gaan, maar hij weet het niet zeker. Omdat er wel degelijk lichamelijke problemen zijn zoals verlammingsverschijnselen en tremoren wordt ik nu doorverwezen naar het UMCG. Ik heb nu Baclofen voorgeschreven gekregen. De neuroloog heeft woorden als Parkinson of MS laten vallen. Wie herkent mijn verhaal en heeft ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 2:09 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
De ziekte van Parkinson is op een gewone MRI niet te zien.
Sommige parkinsonismes wel.
Succes en sterkte gewenst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:27 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 03, 2009 1:14 am
Berichten: 17
Woonplaats: amersfoort
Hoi Henriët,

Hoe was jouw ervaring in het slaapcentrum?
Misschien heb jij wat tips voor mij.
Ik slaap ook erg slecht en kom er niet verder mee.
Ik slaap wel goed in maar wordt na 4 á 5 uur wakker en kan dan niet meer slapen.
De ene keer lijkt het soort kortsluiting in mijn hoofd, net of ik wakker ben in mijn REM slaap.
Een andere keer heb ik onrust in mijn lijf of alleen in mijn benen.
Ik sta dan op, neem een glas warme melk of een kopje thee.
Soms kijk ik even TV of speel een spelletje op de computer. Daarna probeer ik het weer en meestal val ik tegen de ochtend nog even in slaap.
Maar omdat ik werk loopt de wekker om 7.30 uur weer af en sta ik meestal moe op.
De neuroloog zei dat slecht slapen niet een echt Parkinsonverschijnsel is en stelde voor om een avondwandeling te gaan maken. Hebben anderen ook deze ervaring of zijn er andere neurologen die er anders over denken?
Mijn huisarts zei dat er veel mensen zijn die niet veel slaap nodig hebben. Maar ik heb altijd minstens acht uur per nacht kunnen slapen.
Als iemand nog tips voor mij heeft, graag.

Groet Annie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: slaapcentrum Heeze
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 7:15 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Annie
Slecht slapen is wel een probleem wat bij parkinson kan horen .ik heb er zelf veel last van gehad.
Dit wordt ook dor mijn neuroloog bevestig. In overleg met hem , ben ik een vast schema gaan aan houden,"s-avond bijv. om 23.00 u na bed en iedere dag om 6.00 u opstaan (ook in het weekend).Dit is even moeilijk,maar bij mijn heeft het redelijk goed geholpen.
Na dat ik dit af gesproken had, was er bij ons in de regio en bijeenkomst me een arts van het slaapcentrum uit Heeze dit gaf het zelfde advies.
Gr. Anita


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling