Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do apr 18, 2024 2:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: wo jan 20, 2010 1:04 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2008 8:10 am
Berichten: 96
Woonplaats: Overijssel
ik zat op 3x8 sifrol toen mijn neurologe voorstelde of ik wilde overststappen naar requip modutab, alleen smorgens tabletten, er is niet gepraat over afbouwen, ben gewoon de volgende dag begonnen met requip en heb sifrol laten staan, geen problemen gehad, paar dagen 1 tablet van 4mg en zit nu op 2 tabletten van 8mg.
Dus misschien is afbouwen helemaal niet nodig als je een vergelijkbare mg van een ander middel krijgt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: wo jan 20, 2010 2:13 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Ja dat kan wel. Sifrol en Requip hebben ongeveer dezelfde werking. Je kunt het ene middel in een keer door het andere vervangen. Je kunt echter niet stoppen zonder een ander middel ervoor in de plaats te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: wo jan 20, 2010 2:18 am 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 1:15 am
Berichten: 3
Woonplaats: Den Haag
helemaal mee eens Koos, ik wilde ooit overstap maken van sifrol naar requip maar kreeg alle bijverschijnselen na inname eerste dosis dat ik er gelijk mee gestopt ben.
toen ook de sifrol gelaten voor wat het was.
na ca 5 dagen was ik zwaar depressief, dagen huilen zonder te weten waarom.
ik as radeloos tot ik mijn neuroloog had gesproken en we erachterkwamen dat dat de sifrol moest zijn.
na wederopbouw van (lagere) spiegel was alles weeer top


ge weest gewaarschouwd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 2:30 pm 
Offline

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 2:19 pm
Berichten: 1
kan iemand de logica van voorschriften uitleggen?ik gebruik sifrol 3 keer 1 mg en moet meer als 80 euro per kwartaal bijbetalen.als ik om aan de zelfde dosis te komen 3 maal 8 maal 0,125 mg =24 tabletten vraag word dit volledig vergoed.de volledige vergoeding geld ook voor 2 maal 1,5 mg mva.ik snap het echt niet :oops: ton


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 7:20 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
:roll: Je kunt daar een heleboel bla bla over horen, maar dat versterkt alleen het idee maar dat de betreffende beleidsmakers niet goed snik zijn. :shock: Overigens begreep ik uit de Papaver eind vorig jaar dat deze klucht tot het verleden zou behoren. Niet dus. Krankzinnig. :mrgreen:
:shock:
Er zijn overigens twee mazen in het net: :?
* Je kunt je apotheker vragen van de tabletten 0.125 mg capsules van, ik meen, 0,5 mg, te laten maken. Er is een apotheek in Limburg die ze maakt en naar andere apotheken verscheept.
* Je kunt je verzekeraar vragen of je de 1mg tabletten via de aanvullende verzekering vergoed kunt krijgen.

* Je kunt overstappen op Requip - neem uit wraak :lol: Modutabs, veel duurder maar wel volledig vergoed.
:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 1:12 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 3:59 pm
Berichten: 12
Hallo,

Per 1 januari zijn er ook tabletten sifrol met verlengde afgifte in verschillende sterkte. En ze worden volledig vergoed!
Ik gebruik ze nu 1 x daags i.p.v 3x daags 6 tabletjes van 0.125mg en het bevalt goed.
Met vriendelijke groet,

Hannie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 2:24 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
3 x 6 tabletten, dus 18 stuks.
In het veel verder ontwikkelde België zou je dezelfde dosis van 2 mg in 2 tabletjes van 1 mg mogen slikken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2010 8:57 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 07, 2010 8:52 pm
Berichten: 1
Ik heb sinds kort voor RLS , Tavonin dat is homepatisch 3 tabletjes per dag. Heeft veel minder bijwerkingen als sifrol en helpt prima. Ik slik het nu een week


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2010 11:29 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Dit is een parkinson-forum, maar uw rusteloze benen en slechte slapen zullen velen van ons bekend voorkomen. Inderdaad wordt voor restless legs tegenwoordig ook een lage dosis Sifrol voorgeschreven. Tot voor kort had de geneeskunde geen antwoord op dit probleem. Inhibin werd er voor verkocht, wat geen effect had.

In het kielzog van A Vogel is VSM, van oudsher een producent van homeopathische middelen, er toe over gegaan om daarnaast ook plantaardige middelen zoals het door u genoemde Tavonin op de markt te brengen.
Ik vind dat de voorlichting te wensen overlaat als u ten onrechte meent met homeopathie te worden behandeld. Het verschil is dat echte homeopathie geen kwaad kan, maar dat plantenextracten wel bijwerkingen kunnen hebben.

Tavonin is Ginkgo Biloba, een extract van de Japanse notenboom. Het wordt wel aangeraden (maar niet door mij) voor behandeling van "claudicatio intermittens", etalagebenen, vernauwde bloedvaten naar de benen.
Als je kijkt met de serieuze medische literatuurzoekmachine www.pubmed.org vind je geen literatuur die het gebruik van ginkgo biloba bij rusteloze benen rechtvaardigt. Als je echter zoekt met Google vind je allemaal sites die beweren dat Restless Legs veroorzaakt worden door vernauwde bloedvaten. Dit nu is een misverstand: rusteloze benen worden veroorzaakt door het zenuwstelsel, niet door vernauwde bloedvaten.

Fijn dat u geholpen bent, ondanks de misverstanden over zowel diagnose als therapie. Wie geneest heeft gelijk, zegt men. Ik zou de dosering van drie maal daags 1 tablet echter niet overschrijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: sifrol
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 10:13 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 08, 2010 9:43 pm
Berichten: 1
Heeft iemand ervaring met sifrol en oogklachten?
Ik heb vertroebeling van mijn oogvocht.
Mijn huisarts denkt dat het aan sifrol ligt.
Mijn neuroloog denkt dat het niet kan.

Wie weet er iets van???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: sifrol
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 12:36 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Wat bedoelen ze met "vertroebeling van het oogvocht?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 7:08 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Ben vandaag begonnen met Sifrol MVA.
Wie heeft hier al ervaring mee ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: pramipexol (Sifrol)
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 10:10 am 
Offline

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 3:59 pm
Berichten: 12
Hallo Nico,
'
Ik gebruik sifrol MVA sinds enkele weken.
Het bevalt me erg goed.
's ochtends mijn tabletten slikken en de rest van de dag niet meer aan pillen te hoeven denken.
Maar het fijnste is dat de off-periodes veel minder zijn, die ik met 3x daags sifrol innemen duidelijk had tegen de tijd dat de sifrol uitgewerkt raakte.
Ik heb geen last van bijwerkingen gehad tijdens het overschakelen en voel me duidelijk beter.

Met vriendelijke groet, Hannie :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 6:39 pm 
Offline

Geregistreerd: do apr 03, 2008 9:44 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Gouda
Ik heb 5 en 1/2 jaar Sifrol van 0,125 mg, opgebouwd tot 3 x 12 kleine tabletjes, geslikt.
Sinds 10 dagen slik ik Sifrol MVA; de eerste 3 dagen merkte ik wel dat ik 's middags en 's avonds behoefte had aan een "stoot". Werd steeds minder.
Geen bijwerkingen, wel een gelijkmatiger gevoel.
Voordeel is: dat ik 's morgens niet vanuit een nulpunt hoef te beginnen. En, ik hoef 's middags en 's avonds geen pillen en water mee te nemen.
Ben er blij mee, Agnes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2010 8:53 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Bedankt voor de reactie's.
Heb zelf ook af en toe het gevoel of ik net iets meer zou moeten hebben, ondanks de sinemet.
Hoop dat dit gevoel ook snel afneemt.
Verder is het gemakkelijk ja.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling