Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 1:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 9:06 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Herkent iemand dit ……..

Sinds een half jaar heb ik regelmatig last van mijn ogen en mijn voorhoofd.
Dit is heel sluipend begonnen: als ik lang achter de computer zat, of auto reed, kreeg ik een drukkend gevoel achter mijn ogen. Later verergerde deze verschijnselen. Kreeg er een drukkend gevoel in mijn voorhoofd bij. Net of er een elastische band om mijn hoofd wordt getrokken. De druk begint aan de bovenkant van mijn neus en om mijn ogen. Als het erg is, lijkt het of mijn ogen uit mijn hoofd gedrukt worden. Ook lijkt het soms of mijn hoofd op ontploffen staat.
Ik maakte me in het begin ernstig zorgen, maar nu is het al normaal geworden.
Heb het dus vooral achter de computer (daar zit ik vaak, neem de klachten dan maar voor lief). In het begin was ik het s’ochtends weer kwijt. Nu af en toe niet meer, of komt het juist op als ik wakker wordt.
Merk wel dat ik er op mijn werk wat meer last van heb (spanning?)
De eerste maanden was het weg als ik een aantal dagen bij mijn vriendin was. Raakte daar geen pc aan en meer ontspannen (?). Maar krijg de verschijnselen daar nu ook, zei het in mindere mate (maar dat wijd ik aan het feit dat ik daar niet achter de pc zit).

Wat is er tot op heden gecontroleerd:
ogen, bij optician en oogarts
antibiotica gehad tegen evt. ontsteking van de bijholtes
week prednison geslikt, als ultiem medicijn (werkt ook tegen bijv. ziekte van Lyme, dat ook een soortgelijk beeld kan geven )
oren nagekeken en schoongemaakt (KNO ziekenhuis)
aantal dagen madopar gebruikt, ipv sinemet (advies neuroloog)
Niets heeft geholpen, het is alleen maar erger geworden, al stabiliseert het nu enigszins.

Ikzelf hou twee opties over:
spanningshoofdpijn of oververmoeidheid.

Volgens mijn huisarts komen mijn klachten niet overeen met spanningshoofdpijn. Ben het daar gedeeltelijk mee eens.
Wat ik vooral heel frappant vindt: soms heb ik nergens last van, zet de pc aan en na twee minuten heb ik flinke last van mijn hoofd.
Oververmoeidheid: zou ook kunnen. Slaap al een jaar lang 3-31/2 uur per nacht. Wordt dan wakker en val niet meer in slaap. (door sifrol en sinemet ??) Voel me echter niet slaperig overdag, terwijl ik vroeger 7-8 uur slaap nodig had. Wel val ik soms (later op de dag) zomaar in slaap achter de computer, voor zo’n 10-20 minuten. Op zich ben ik dus wel moe…..
Sllik 2-3 x per week rivotril 0.5 mg, als slaapmiddel. Slaap dan gemiddeld 5 uurtjes, ook nog niet erg veel.
Vind het verder niet vervelend dat ik zo weinig slaap, heb nu lekkere lange dagen …..
Huisarts wil me nu doorverwijzen naar slaapcentrum (MCH, Den Haag). Maar zelf vraag ik me af of dat enig nut heeft, omdat ik denk dat ik zo weinig slaap daar de medicatie.

Samenvattend:
druk achter ogen en voorhoofd, verergerd in de tijd.
maak me er niet (meer) druk om
tot op heden herkent niemand de verschijnselen (huisarts, neuroloog, oogarts)

Medicijn gebruik:
Azilect 1 mg
Sifrol MVA 1.57 (1x 1.05 en 2x 0.26)
Sinemet 3x 125
Rivotril 0.5 mg (2-3 x per week)
Omeprazol 20 mg , af en toe

Wie herkent deze verschijnselen ???
Tips zijn natuurlijk ook welkom.

Groet, Nico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 11:32 am 
Offline

Geregistreerd: zo apr 06, 2008 10:10 am
Berichten: 3
Woonplaats: Eindhoven
Jazeker herken ik dit. Sinds 2,5 jaar heb ik het gevoel alsof er een stalen band om m'n hoofd zit, van linksachter naar rechtsvoor tot onder m'n rechteroogkas, die langzaamaan steeds vaster aangedraaid wordt. Het is begonnen op het moment dat ik met Sinemet startte, zo'n 2,5 jaar geleden. Vanwege het slecht verdragen van Sinemet ben ik na een half jaar overgestapt op Madopar HBS, maar die overstap heeft geen invloed gehad op dat drukkende gevoel dat vrijwel constant aanwezig is. Ter controle ben ik een periode gestopt met Madopar en weer terug gegaan op Azilect (m'n vorige medicatie), maar ook dat had geen invloed, zodat de klachten naar alle waarschijnlijkheid geen gevolg zijn van levodopa.

Ook bij mij is een hele rits van mogelijke oorzaken afgecheckt:
* een scan ter uitsluiting van een gezwel
* fysiotherapie gericht op spanningshoofdpijn (wat het niet is, hoewel dat zorgverleners en artsen moeilijk aan het verstand te peuteren is)
* osteopathie gericht op scheefstaande wervels (verergerde klachten alleen maar)
* haptonomie (verlichtte de klachten zeer tijdelijk - een uur of daaromtrent - maar geen blijvend resultaat)
* antibiotica (geen effect)
* maxalt (anti-migraine middel had ook geen effect)
* pijnstillers (geen effect)

Zowel m'n neurologe als huisarts hebben verder geen idee wat het kan zijn. M'n neurologe is deze klacht tot op heden bij andere P-patienten niet tegengekomen. Ook op internet valt er weinig tot niets over te vinden.

Ik slaap slecht veeal met angstdromen en nachtmerries, maar dat doe ik m'n hele leven al (ik ben nu 56) en is beslist niet iets van de laatste 2,5 jaar. Ik heb het hele circus rondom het slaapcentrum in Heeze doorlopen zonder oplossing voor noch het slaapprobleem noch de druk in m'n hoofd.

Ik word er vaak radeloos van en vraag met Nico op dit forum: wie weet wat dit is en wat eraan te doen valt!!!

Voor de volledigheid:

3 x 250 mg Madopar HBS
1 x 40 mg Omeprazol
1 x 5 mg Xyzal

Met groet van Hugo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 5:49 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Hoi Hugo,

ik kan niet zeggen dat het fijn is om te horen dat er nog iemand rondloopt met dezelfde klachten, maar het wil wel zeggen dat er "iets" aan de hand is.
Bij mij is het eigenlijk ook begonnen toen ik Sinemet ben gaan gebruiken.
Maar daar wil ik echt niet vanaf, dat werkt fantastisch.........
Afwachten maar of er meer reactie's komen.
En sterkte....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling