Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu di maart 19, 2024 9:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 12:48 am 
Offline

Geregistreerd: wo nov 03, 2010 12:26 am
Berichten: 2
Sinds 5 jaar heb ik de ZvP en al een tijd heb ik last van een strakgespannen spier aan de linkervoorkant van mijn hals.
Het doet geen pijn ,maar is een erg vervelend gevoel.
Na inname van medicijnen(4x dgs2 Sinemet 125) trekt het na een uur weg om vervolgens na 2 uur weer terug te komen. Sinds een aantal weken heb ik dry-needling therapie gevolgd, maar ook dat had geen enkel effect. Injecteren met botox injecties is geen optie i.v.m. risico's in dit gebied van verlammingsverschijnselen, spraakstoornissen etc.
Heeft iemand ook last van deze verschijnselen en hier een oplossing voor??

Vriendelijke groet ,

Jan de Groot


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 8:32 am 
Offline

Geregistreerd: za apr 25, 2009 10:07 am
Berichten: 247
Beste Jan,

Volgens mij is hier sprake van dystonie (verkeerde spierspanning)
Heb je al bij een fysiotherapeut om advies gevraagd?
Wat bij mij helpt zijn oefeningen, hiermee verdwijnen de klachten niet maar worden onderdrukt
waardoor ik er geen last meer van heb. Zwemmen is een ideale oplossing.

Veel sterkte,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 9:42 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
beste Jan,
Waarschijnlijk zit je Parkinson ook links?
Als ik het goed begrijp reageert de klacht goed op levodopa, maar duurt dit effect niet lang genooeg.
Het is dus waarschijnlijk de rigiditeit van de Parkinson die je voelt.
De oplossing is langer werkende medicatie; of vaker medicatie. Bijvoorbeeld toevoegen van een dopamine-agonist zoals sifrol of Requip of vaker Sinemet (bv 4 x 1,5 en 2 x1; ipv 4 x2).
Kortom, overleg met je neuroloog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2015 10:24 pm 
Offline

Geregistreerd: wo nov 03, 2010 12:26 am
Berichten: 2
Het is nu 10 jaar later dat ik dit bericht schrijf n.a.v mijn vraag hierboven.De klachten van mijn dystonie in de hals zijn ernstig toegenomen. Zelfs zo erg dat ik op het ogenblik in het ziekenhuis lig om te proberen met medicijnverandering wat verlichting te krijgen . Het schijnt dat ik een zeer zeldzame vorm van parkinson heb. Al 10 jaar heb ik verder hele milde klachten, alleen mijn halsklachten worden zo erg dat ik soms uren volledig in mijn halsgebied blokkeer en het gevoel heb dat er met messen en staven in mijn hals gestoken wordt,of dat er een strop om mijn hals zit. Ook slikken en praten gaat dan bijna niet. De spiertrekkingen zijn niet op een plek maar in mijn hele halsgebied en schieten vaak van links naar rechts en van onder mijn kaak naar beneden. Zijn er lotgenoten die deze klachten herkennen en hun ervaringen met mij willen delen? Voor mijn neuroloog is het ook uitproberen wat zal helpen,maar voorlopig ga ik alleen maar achteruit. De sinemet en de comtan worden nu verlaagd om te kijken of het daar een bijwerking van is,maar tot op heden geen resultaat. Ook kreeg ik Rivotril erbij om de spierspanning wat weg te halen. W.s door dit medicijn slaap ik 'nachts wel beter. De dystonie klachten treden zeer wisselend op. Er zit totaal geen regelmaat in. Hopelijk herkent iemand deze klachten!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling