Op 25 februari 2008 zond het TV Programma Eén Vandaag een uitzending uit over de soms desastreuze bijwerkingen van dopamineagonisten gebruikt bij de ziekte van Parkinson.
Eerder zond de Engelse BBC al een TV programma uit over deze bijwerkingen. Op de internationale medische website PUB MED zijn inmiddels talrijke wetenschappelijke publicatie te vinden onder "hypersexuality and dopamine" en "gambling and dopamine"
Van de Hoofdredacteur van het TV programma Eén Vandaag ontving ik reeds schriftelijke toestemming om de TV Eén uitzending op de website van de PPV te plaatsen.
Dit zodat meer patienten tijdig gewaarschuwd kunnen worden voor de in het privé leven van de patient en zijn of haar relaties zeer ingrijpende
gevolgen van dwangmatig gok-, koop- of seksverslaafd gedrag.
Ook heb ik begrepen dat in de eerstvolgende uitgave van het vakblad van neurologen een waarschuwend artikel geplaatstzal worden .
Gezien de percentages slachtoffers van deze bijwerking die in de internationale wetenschappelijke literatuur genoemd worden, moet het ook in Nederland om tientallen, zo niet honderden slachtoffers gaan.
Langs deze weg hoop ik een kleine bijdrage te kunnen leveren aan meer openheid over dit -helaas- nog in de taboesfeer verblijvende onderwerp, waarbij zowel patienten als hulpverleners nog te veel zwijgen over deze materie.
Met vriendelijke groeten,
Has Bogers
070-3462217
Hans B
_________________ met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan
|