[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Parkinson Vereniging • Toon onderwerp - Mucuna pruriuns

Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu di maart 19, 2024 1:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 10:36 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
Mocht je HP200 poedervorm willen bestellen, dan kun je overwegen dat rechtstreeks in India te bestellen, dat is veel goedkoper dan hier. Voor één potje om het alleen te proberen is dat misschien niet zo belangrijk, maar wel als je helemaal overgaat op mp. Dan gebruik je namelijk zowat een potje per week.

Ik vraag me af of mp onder de Codex Alimentarius richtlijnen valt die gisteren in de EU zijn goedgekeurd. De meeste kruidengeneesmiddelen mogen nu niet meer in de eu verkocht worden: http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... force.html
Als dat zo is, zitten veel mensen met een probleem........


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 12:42 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Die verhalen zijn afkomstig van complotsites.
Ik zal even geen namen noemen, maar zij verkondigen ook steeds dat vaccinaties zijn bedoeld om de mensheid uit te roeien, dat zou een complot zijn van de elite, de illuminati.
Ze hebben het over chemtrails, idem bedoeld om ons ziek te maken.
Enz. enz.
Ze hebben ook steeds beweerd dat alle kruidenmiddelen verboden worden.
En dat je ze zelfs niet eens meer in je eigen tuin mag verbouwen.
En die onzin verspreiden ze dus met opzet.
Ik heb eens wat uitgezocht over die sites, en ben geschrokken over wat er achter zit.

Ik dacht ook steeds bij mij zelf:
Als dat echt zo zit, dat alles verboden wordt, dan hoor je de belangenorganisaties daar toch over? En dan lees je daar toch meer over?
Hoe het wel zit, zal ik in het volgende bericht even laten zien, een bericht van het biojournaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 12:45 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
http://www.biojournaal.nl/nieuwsbericht ... sp?id=3844

Ophef over verbod op kruidengeneesmiddelen 'onzin'

In e-mails, websites en petities op internet wordt groot alarm geslagen: het Europese Parlement zou de kruidengeneesmiddelen de nek omdraaien. Met ingang van 30 april zou men zelfs in eigen tuin geen planten met een heilzame werking als lavendel en brandnetel mogen hebben. 'Onzin' en 'stemmingmakerij' zeggen beroepsorganisaties en andere betrokkenen.

Per 30 april wordt geen kruid verboden. Wat wel aan de hand is: op die datum eindigt de mogelijkheid voor producenten van traditionele kruidenmiddelen om ze via een lichtere procedure als officieel geneesmiddel te laten registreren. Middelen die dat stempel niet hebben, mogen nog steeds als voedingssupplement worden verkocht.

Intussen melden zich bij winkels in natuurvoeding zoals Martin's Health Shop in Best en Geldrop niettemin veel 'verontruste klanten', zegt eigenaar Maarten Martin. Hij signaleert dat in Brussel veel gaande is op het gebied van regulering van de handel in genees- of gezondheidsbevorderende middelen. "Het wordt er voor ons niet gemakkelijker op", voorziet hij.

De Europese beleidsmakers tillen zwaar aan de veiligheid van middelen, willen kwakzalverij voorkomen en oneerlijke handel tegengaan. Naar verwachting eind dit jaar en in 2012 komt de Europese Commissie met lijsten van producten die een gezondheidsclaim die nu op de verpakking staat ('bevordert de weerstand', bijvoorbeeld), moeten verwijderen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 12:57 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
Hallo RIW.
Ik ben er absoluut niet zo gerust op als jij (en dat geldt niet alleen voor de Codex Alimentarius richtlijnen, maar ook voor de andere onderwerpen die jij noemt), maar ik denk niet dat we die discussie hier moeten voeren. Ik hoop van harte dat JIJ gelijk hebt en niet ik en dat mucuna pruriëns en alle andere kruiden en planten bevattende producten voor iedereen beschikbaar zullen blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 1:15 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Waarom niet, die discussie mag van mij best hier gevoerd worden.
Ik heb er geen problemen mee dat iemand een andere mening heeft.
Argumenten uitwisselen kan de zaak ophelderen.
Maar dat is jouw keus of je dat wilt of niet.

Ik ben kritisch en heb een gezonde argwaan tegenover van alles en nog wat.
Maar deze complotsites vermelden zaken die aantoonbaar niet kloppen.
Bijvoorbeeld hebben ze steeds beweerd dat met ingang van 2011 de natuurlijke middelen verboden zouden worden.
Heb jij dat gemerkt? Ik niet.
En als je dan vraagt: geef dan de link naar de wet van de EU waar dat staat, dan hoor je niks meer. Dus dan weet je genoeg.

Er verandert wel iets en ik ben niet blij met die veranderingen.
Maar daar moet je wel eerlijk over zijn, geen dingen erbij verzinnen die niet waar zijn.
En dat doen die sites wel.

MP, ik weet niet hoe dat uitpakt.
Middelen die hier al 30 jaar op de markt zijn, blijven dat.
MP is misschien korter op de markt, ik weet het niet.
Maar dan kun je het altijd nog uit het buitenland bestellen, daar rust geen verbod op.
Het verbod is alleen voor het verhandelen in Nederland.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 2:51 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
De Codex Alimentarius is duizenden pagina's dik en ik moet bekennen dat ik die niet allemaal gelezen heb :-)

Voor mij is het dus niet een kwestie van WETEN wat er precies in staat (alles is online te lezen en ik vind het echt hele taaie en saaie kost waar ik niet doorheen kom), maar van welke berichtgeving ik GELOOF.
Ik heb artikelen van voor- en van tegenstanders gelezen en ben geneigd de tegenstanders van de Codex Alimentarius te geloven. Dat heeft natuurlijk vooral te maken met mijn eigen leven en mijn eigen ervaringen.
Wat ik geloof is strikt persoonlijk, ik voel niet de behoefte om me daarvoor te verontschuldigen of me te verdedigen en het is ook niet aan mij om andere mensen aan te vallen op wat zìj geloven.

Ik maak me gewoon zorgen over een heleboel dingen die ik om me heen zie gebeuren, zowel dichtbij als veraf. Meer dan mensen vertellen hoe ik de dingen zie en interpreteer, kan ik niet doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 2:50 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Ik maak me ook zorgen om bepaalde zaken, net als jij.
En ik zet me in om het tij te keren, op allerlei manieren.

Ik ben heel kritisch over allerlei berichtgeving:
1. over berichtgeving van officiele instanties,
die is niet altijd juist, of eenzijdig
2. over berichtgeving van niet-officiele instanties en personen,
die is ook niet altijd juist, of eenzijdig.

Ik heb van een aantal sites waar vreemde dingen op staan, uitgezocht:
hoe komen ze daarbij, is het waar, is het niet waar?
En heb ontdekt dat ze die vreemde zaken allemaal van elkaar overschrijven,
de ene complotblog verwijst naar de andere, en ze kunnen niet aangeven waar de oorspronkelijke info vandaan komt.

Soms zeggen ze: Europa heeft dit en dat besloten.
Dan moet die info dus te vinden zijn in de publicaties van de EU.
Die is vaak niet te vinden, dus is het niet waar wat ze beweren.
Want alle maatregelen en besluiten vd EU worden officieel gepubliceerd.

Hier het bericht over het officiele besluit vd EU over kruidenmiddelen.
Van het CBG (Commissie Beoordeling Geneesmiddelen).
De link naar het (vertaalde) persbericht vd EU staat onderaan in dat bericht.
http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/humane-gen ... efault.htm

Ik zal de tekst vh CBG kopieren in mijn volgende bericht.


Laatst bijgewerkt door RIW op wo mei 04, 2011 3:12 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 3:03 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Europese richtlijn Traditionele Kruidengeneesmiddelen van kracht op 1 mei 2011

Op 30 april 2011 is de overgangsperiode geëindigd van de Europese richtlijn Traditionele Kruidengeneesmiddelen. Met de ingang van deze richtlijn uit 2004 werd het voor traditionele kruidengeneesmiddelen mogelijk een handelsvergunning als geneesmiddel te verkrijgen. Producenten hadden tijdens de overgangsperiode de gelegenheid hun product officieel te laten registeren als geneesmiddel.

Het is in de Europese Unie (EU) en dus ook in Nederland verboden geneesmiddelen in de handel te brengen zonder handelsvergunning. Dit geldt ook voor traditionele kruidengeneesmiddelen. In Nederland wordt deze vergunning verstrekt door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, vertegenwoordigd in het Kruidencomité (HMPC) bij het Europese geneesmiddelenagentschap (EMA). Het CBG beoordeelt deze middelen op de criteria kwaliteit, werkzaamheid en risico’s.

Om welke middelen gaat het precies?
Traditionele kruidengeneesmiddelen zijn geneesmiddelen op kruidenbasis bestemd voor zelfzorg en alleen voor oraal of uitwendig gebruik. Criterium is dat ze al 30 jaar gebruikt worden, waarvan minimaal 15 jaar in de EU. Belangrijk is dat het om kruidengeneesmiddelen gaat, dus niet om andere producten als losse kruiden, thee en homeopathische producten.

Waarom deze richtlijn?
Traditionele kruidengeneesmiddelen vallen, net zoals reguliere geneesmiddelen, onder de Geneesmiddelenwet. Deze middelen hebben echter een lange gebruikstraditie, waardoor uitgebreide documentatie beschikbaar is over gebruik en veiligheid. Binnen de richtlijn Traditionele Kruidengeneesmiddelen volstaan deze documenten om de indicatie te onderbouwen. Klinische toetsing is dan niet nodig.

Vervolg, zie volgende reactie


Laatst bijgewerkt door RIW op wo mei 04, 2011 3:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 3:05 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Het bericht had teveel woorden voor 1 reactie, dus in tweeen geknipt.
Hier het tweede gedeelte:

Wat betekent deze richtlijn voor bestaande producten?
Producenten die hun kruidengeneesmiddel in 2004 al op de markt aanboden, kregen zeven jaar de tijd om dit middel bij het CBG aan te melden. Producenten die niet van deze gelegenheid gebruik hebben gemaakt, kunnen hun product na 1 mei dus niet meer als geneesmiddel in de handel brengen.

In de afgelopen jaren heeft het CBG een vergunning afgegeven voor 12 traditionele kruidengeneesmiddelen. Er zijn nog 28 aanvragen in behandeling.

In dit bericht werd ook nog verwezen naar nadere info,
zie mijn volgende reactie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 3:10 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Vertaling persbericht Europese Commissie, DG Health and Consumers
http://www.cbg-meb.nl/NR/rdonlyres/1F1F ... nes_NL.pdf
(Onderaan in deze link weer links naar andere documenten)

Een citaat:
De kruidengeneesmiddelenrichtlijn:
- bant traditionele geneesmiddelen niet van de Europese markt. Integendeel,
de richtlijn voorziet in een eenvoudigere en goedkopere registratieprocedure
dan voor andere geneesmiddelen. Bovendien heeft de richtlijn de producenten
van traditionele kruidengeneesmiddelen een uitzonderlijk lange
overgangsperiode van zeven jaar verleend om hun producten te registreren.
- legt geen verbod op op vitaminen, minerale supplementen en kruidenthee.
- verbiedt geen alternatieve therapieën en therapeuten, homeopathische
behandelingen, planten of boeken over planten.

Bekijk het filmpje waarin Paola Testori Coggi, Directeur-Generaal Health and Consumers, uitleg geeft (English)
http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer ... nes_en.htm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 7:27 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
Ik kan nu wel heel anders klinkende verhalen gaan citeren uit bronnen die ik zelf minstens even betrouwbaar of eigenlijk nog veel betrouwbaarder vind dan de EU en de WHO, maar dat heeft weinig zin. Er is nu toch niet veel meer aan te veranderen.

De toekomst zal het ons leren. Binnen enkele jaren zal het wel duidelijk worden wat de impact is van deze Codex Alimentarius op onze keuzevrijheid.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 3:25 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
De complotblogs hebben steeds geroepen: dit en dat gaat Europa doen in 2011.
Maar dat waren allemaal leugens.
Wat er wel waar is, dat staat hierboven allemaal in die links.

Op Nujij staan nu ook artikelen, hoe de mensen erin getrapt zijn, in al die leugens.
Ik vind het een schandaal.

Toen ik het voor het eerst las, schrok ik ook van al die berichten.
Maar na doorzoeken kwam ik erachter dat die info afkomstig was van complotblogs.
En dat die gewoon steeds bezig zijn de mensheid op te stoken en angst aan te praten.
Daar genieten ze van.

En het is ook schadelijk voor de alternatieve geneeswijzen, want anderen denken dat alle alternatieven ook complotters zijn.
Daar heb ik zelf ook mee te maken gehad in discussies de laatste jaren.

Nogmaals, het is een grof schandaal.
Wat de farmaceuten doen in hun winstbejag is een schandaal.
Maar wat die complotjongens doen is ook een schandaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 4:34 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Ik ben een/twee jaar geleden op zoek gegaan naar wat er achter zit bij die complotjongens met hun complotblogs.
Al die sites, er staat heus wel eens iets wat wel klopt, maar nog veel meer wat niet klopt.
Het gaat dan om Argusoog, Zapruder, Grenswetenschap, Wewanttoknow, Wijwillenweten, en misschien vergeet ik er nog wel een.
Ze verwijzen vaak naar Engelse sites, maar dat zijn zelf ook weer complotters.

Hier o.a. kan je info vinden:

Hoe zit het nu werkelijk met die Illuminaten:
Dossier Illuminaten:
http://www.deresearcher.nl/onderdeel/ac ... luminaten/

Dossier Complottheorieen:
http://www.deresearcher.nl/onderdeel/ac ... theorieen/

Dit is het meest onthullende artikel.
Deze journalist is undercover gegaan, en heeft dit meegemaakt:
http://www.deresearcher.nl/achtergronde ... lluminaten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 8:27 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Waarbij ik nog even wil melden dat ik niks op jou tegen heb, ajkleinv.
Maar wel op die bloggers, omdat ze met opzet de kluit belazeren.
En omdat ze dus met opzet mensen angstig maken over wat er kan gebeuren en wat er gebeurt.
Dat doen ze op een geraffineerde manier, zodat veel mensen er in trappen.

En de alternatieve geneeskunde bewijzen ze op deze manier ook nog eens een slechte dienst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mucuna pruriuns
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 12:11 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 21, 2010 4:26 am
Berichten: 85
Solgar, een producent van supplementen en vitaminen, had al een tijd dit stukje op de site staan. Er staan een aantal goede links in dat stuk.
http://www.solgar.nl/nieuws/titel/codex ... chtgeving/

Met enige regelmaat verschijnen er berichten dat de verkoop van voedingssupplementen in de nabije toekomst verboden zal worden. Wees gerust, deze berichtgeving is niet juist. De bron van de onjuiste berichtgeving is een filmpje op internet van Dr. Rima Laibow. Dit filmpje dateert uit 2005. Op dat moment was er nog niet volledig inzicht in de gevolgen van de nieuwe EU-wetgeving voor voedingssupplementen. Hetgeen Dr. Rima Laibow in haar toespraak zegt, berust naar alle waarschijnlijkheid op vermoedens in die tijd en is in geen enkele vorm actueel. Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedingskwaliteit, krijgt geregeld vragen over de Codex Alimentarius. Zij hebben op hun website de meest gestelde vragen (en antwoorden) bij elkaar gezet:
http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/ ... agen.shtml

Daarnaast is minister Verburg gevraagd om een reactie op de berichten over de Codex betreffende alternatieve geneeswijzen, gezonde voeding en supplementen. De brief van de Minister aan de Tweede Kamer kunt u hier inzien:
http://www.solgar.nl/fileadmin/pdf/code ... rbrief.pdf

In oktober 2009 verscheen in de Ortho een artikel van de hand van Bert Schwitters, bestuurslid van onze branchevereniging de NPN.
In het artikel legt Bert het verschil tussen de Codex en EG-wetgeving uit en toont aan dat alle verontrusting rondom Codex volstrekt misplaatst is. Niet omdat Codex niet bedreigend zou zijn, maar omdat in de Europese Gemeenschap alles al is geregeld.
Lees hier waarom Bert tot de volgende stellingname komt: wat is erger? Codex of EG? EG!
http://www.solgar.nl/fileadmin/pdf/nieu ... 202009.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling