Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu wo apr 24, 2024 3:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 11:56 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 11, 2011 11:02 am
Berichten: 1
Beste medeforumgebruikers,

mijn ouders hebben een vraag over mijn vader zijn medicatie. Halverwege de vakantie van mijn ouders is door een fout van de apotheek abrupt overgegaan van SINEMET® 125 naar Levodopa – Carbidopa Retard 100/25. De medewerker van de apotheek had mijn moeder verzekerd dat alleen de verpakking anders was. Hij heeft in totaal 2,5 week de tabletten met een gereguleerde afgifte gebruikt. Kort na de overschakeling naar Levodopa werd mijn vader erg verward en kreeg last van waanbeelden. Na terugkomst in Nederland is mijn vader weer SINEMET® 125 gaan gebruiken en verdwenen de klachten. Mijn moeder is meteen naar de apotheek gegaan en werd door een medewerker te woord gestaan. Er werden geen excuses aangeboden, mijn moeder werd zonder privacy te woord gestaan en alles werd afgedaan door het voorval in de vergadering te bespreken. Op aandringen van mijn ouders heb ik toen een schriftelijke klacht ingediend bij de desbetreffende apotheek. Inmiddels is er min of meer een verontschuldiging aangeboden, heeft er pas na 6 weken een gesprek plaatsgevonden (apotheek heeft deze tijd gebruikt om alle punten in mijn brief te proberen onderuit te halen). Tijdens het gesprek werd mijn moeder door de apotheker en een medewerker te woord gestaan en bleek het gesprek slechts het doel te hebben onze claim dat de klachten het gevolg waren van de foutieve verstrekking van de medicatie onderuit te halen. Mijn moeder was door de aard van het gesprek en de wijze waarop men hun standpunten verdedigde na het gesprek heel erg aangeslagen.

Mijn vraag aan u is de volgende: is er iemand die ook ook ervaring heeft met het bovenstaande (de abrupte overgang van SINEMET® (levodopa /carbidopa, MSD) 125 naar Levodopa – Carbidopa Retard 100/25) en had u vergelijkbare klachten of reageerde u wel goed? Kan iemand de bovengenoemde klachten verklaring? Hoop dat iemand ons kan helpen. Alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 12:51 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 28, 2011 2:02 pm
Berichten: 7
HALLO
IK HEB HET GEVAL VAN JE VADER GELEZEN IK HEB DE ERVARING VAN SIFROLL EEN PARKINSON MEDICIJN IK KREEG DOOR EEN TE HOGE DOSIS WAANVOORSTELLING EN IK GING GOKKEN OP DE COMPUTER DOOR DE HALLUCINATIE
IK HEB HEEL VEEL GELD VERSPEELD EN MEDE DAARDOOR HEEFT MIJN MAN ECHTSCHEIDING
AANGEVRAAGT IK ZIE MIJN KINDEREN[ZOON VAN 20 EN DOCHTER 18 ]HEEL WEINIG EN VOEL ME SOMS HEEL EENZAAM ,IK WOON NU IN EEN WOONVORM BEGELEID WONEN EN LANGZAMERHAND WORD IK WEER EEN BEETJE MENS
DE MEDICIJNEN DIE IK NU VOOR DE PARKINSON GEBRUIK ZIJN STALEVO EN MADOPAR

GROETJES DINEKE


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 11:19 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Hallo,
ja, ik kan hier wel iets over zeggen.
Ik kreeg 3-4 maanden geleden ook ineens de merkloze variant ipv SINEMET.
Ik had al snel het idee dat deze pillen minder goed werkten.
Ik ben rond die tijd vrij snel meer levodopa gaan gebruiken, van 3 1/2 naar 5 x per dag 100/25.
Ook had is soms het gevoel dat de medicatie practisch niet werkte.
Maar ik hield mezelf voor: er zit exact hetzelfde in die pillen, stel je niet aan.......
Totdat ik twee weken geleden weer SINEMET 125 kreeg, ivm leveringsproblemen van de merkloze pillen.
Tot mijn grote verbazing bleek dat ik minder SINEMET nodig had (ik neem pas medicatie in als ik merk dat de tremor terugkomt, de eerste aanwijzing bij mij dat de dopamine opraakt).
Ik zit nu op 4 1/2 per dag. Dat lijkt weinig verschil, maar is een teruggang van 20 % !!!!
En dat niet alleen, ik blijf s'avonds ook veel langer mobiel.
Heb snel mijn huisarts gebeld,die nu een medische indicatie heeft gegeven voor SINEMET.

En voor diegene die zeggen: is het niet psychisch: dat kan bijna niet, want ik neem de levodopa medicatie op gevoel in (zoals ik hierboven al beschreef). En mijn neuronen weten echt niet of ik SINEMET gebruik of de merkloze variant.

Hoe dan ook, jullie hebben goed gehandeld door weer op SINEMET over te gaan.
En of de apotheek iets te verwijten valt weet ik niet. Die staan ook onder druk van de verzekerings maatschappijen en de politiek, die steeds meer wil korten op de ziektekosten.

Nico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling