Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 5:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 1:38 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 08, 2008 10:36 am
Berichten: 261
Woonplaats: wassenaar
“Mensen doden de tijd totdat de tijd de mensen dood.”
Gisteravond de hele avond voetbal gekeken, chips gekocht, samen met deelnemers en bewoners T.V. gekeken en opeens waren de begeleiders opeens verdwenen, zonder gedag te zeggen waren ze naar hun eigen huis gegaan.
Dit zijn de eerste tekenen van een hospitalisatie syndroom wat begeleiding betreft. Een voorloper van afstomping. Ook ‘s nachts veel gebonk en geschop en geschreeuw. Een man werd ook door verschillende begeleiders, inclusief alarm voor andere afdelingen, geïsoleerd terwijl duidelijk is dat hij met zijn ziel onder zijn arm rond loopt. Alleen zijn lichaamshouding al, gebogen met zijn hoofd in klemstand naar beneden zou zelfs voor gezonde mensen gekmakend zijn. Zijn psychotisch gedrag wordt niet begrepen en er worden geen passende alternatieven voor hem gezorgd. Hij heeft een rechterlijke machtiging, maar door zijn defecte korte termijn geheugen is hij dat vergeten.
Wij schaakten regelmatig en halverwege was hij vergeten met welke stukken hij speelde. Dan schaakte ik met zijn stukken verder
Op de dag van mijn vertrek, sliep hij nog om 12.00 uur. Wat een dagritme zou je zeggen. Basiszaken als op normale tijden opstaan en je dag beginnen waren in de kliniek in Oegstgeest ver te zoeken.
Toen ik hem de volgende dag telefonisch alsnog gedag wilde zeggen wist hij niet meer wie ik was, dit ondanks het feit dat wij vele uren samen hebben doorgebracht. Dit vond ik erg schokkend.
Ik hielp hem met het formuleren van zijn vragen voor de arts. Wat is er met mijn korte termijn geheugen gebeurd?Wat is mijn behandelplan? Wanneer wordt mijn rechterlijke machtiging geëvalueerd? Samen schreven we alles in zijn schriftje en ik zorgde voor een pen waardoor hij aantekeningen zou kunnen maken. Ik hoop maar dat de begeleiding dit van mij overgenomen heeft want toen ik hem telefonisch sprak vertelde hij mij dat hij nog nooit een arts had gesproken.

.

_________________
met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan


Laatst bijgewerkt door Gast op wo dec 07, 2011 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Geen behandelcentra, behandelaars etc. noemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 1:42 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 08, 2008 10:36 am
Berichten: 261
Woonplaats: wassenaar
vervolg avonturen bij vrijwillige opname kliniek
DitWanneer wordt mijn rechterlijke machtiging geëvalueerd? Samen schreven we alles in zijn schriftje en ik zorgde voor een pen waardoor hij aantekeningen zou kunnen maken. Ik hoop maar dat de begeleiding dit van mij overgenomen heeft want toen ik hem telefonisch sprak vertelde hij mij dat hij nog nooit een arts had gesproken.
Dit terwijl ik wist dat hij iedere maandag de arts sprak…. Mijn eigen verhaal is nog absurder: vrijwillig gekomen en ik mocht de eerste tijd niet weg. Dit terwijl noch aan mij noch aan Nisha verteld was dat ik mijn burgerrechten kwijt zou raken. Voor Nisha was deze gebeurtenis dubbel traumatisch. S’ ochtends mij in een gevangen toestand achterlaten daarna door naar Zutphen waar haar zus Marloes in GGNet in een gesloten afdeling zit. Mijn hele familie zit gevangen was haar verzuchting. Isoleren is een zwaktebod van onmachtig personeel leerde ik vroeger, toen ik zelf met een sleutelbos in een psychiatrische inrichting werkte. Bij voldoende aanbod kiezen patiënten, die ook mensen blijken te zijn vanzelf voor een positieve afslag. Ook het personeel wilde haar zin doorvoeren.

_________________
met frisse tegenzin accepterend wat niet meer kan en nu de energie richtend op wat nog wél kan


Laatst bijgewerkt door Gast op wo dec 07, 2011 3:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Geen behandelcentra, behandelaars etc. noemen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling