Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do apr 18, 2024 7:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 5:21 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jan 18, 2012 5:12 pm
Berichten: 5
Mijn vader is 70 jaar en heeft sinds augustus parkinson. Hij kan hier helemaal niet me omgaan en het is iedere dag weer een drama met heel veel huilen. Nu is er in december ook nog prostaatkanker bij hem geconstateerd dus hij heeft wel heel veel spanning in zijn lijf. Vanaf het begin slikt hij madopar en sinds 2 weken heeft hij daar rode jeukende pukkeltjes in zijn gezicht. De neuroloog en de huisarts zeggen dat dit van de madopar kan komen. En dat ze dan een heel groot probleem hebben daar er geen alternatief zou zijn. Hij voelt zich helemaal aftakelen en is giga negatief. Hij is altijd een sportman geweest in hart en nieren maar ik herken soms mijn eigen vader niet meer. Hij wil gewoon niet meer zo verder leven zegt hij. Hoe positief we ook op hem inpraten. Heeft iemand dezelfde ervaring met de madopar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 12:47 pm 
Offline

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 10:16 am
Berichten: 11
Danie......lees je bericht nu pas. Mijn partner Francois heeft ook rond die leeftijd P gekregen. Het 1e jaar geen medicijnen geslikt(moet kunnen natuurlijk) en toen madopar in opbouw en bevalt prima. Lijkt me sterk, dat er geen andere alternatieven zijn en ja wij hebben de eerste jaren erg moeten wennen, alvorens P een plek te geven in het leven. alles verandert en kan me voorstellen, dat je Vader het hier erg moeilijk mee heeft. Misschien een idee om van gedachten te wisselen met iemand die inmiddels 3 jaar P heeft. Echt het eerste jaar is het bikkelen met een hoofdletter. Second opinion zou ook nog kunnen. Sterkte en veel lezen over P. Hoor van jou oké?
groetjes Francois en Mariet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2012 5:30 pm 
Offline

Geregistreerd: wo maart 07, 2012 5:04 pm
Berichten: 1
Ik ben ook 70 jaar en heb al 8 jaar P.Kreeg na een aantal jaren Madopar gebruik grote rode pukkels op voorhoofd en neus.Ben toen naar dermatoloog gestuurd die de diagnose Rosacea stelde.Ik heb toen een antibioticum geslikt(in mijn geval minocycline 100) en na 6 weken was de uitslag weg.Aangezien Rosacea nogal hardnekkig is kreeg ik een zalf(metronidazol) mee die ik inderdaad zo nu en dan moet gebruiken.Echter er valt nu(4 jaar later)mee te leven.
Hoop dat deze ervaring een oplossing biedt;in ieder geval is bezoek aan een dermatoloog aan te raden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling