Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 6:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 8:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma dec 19, 2011 8:46 pm
Berichten: 1
Ik kan mij sinds kort zeer moeilijk omdraaien, en heb ik mij omgrdraaaid dan lig ik in een houding als een verkreukelde krant!!! IK heb daar midicatie voor sinemet maar,heb dit nog niet gebruikt.Helpt dit want ik lijk wel een wandelende apotheek!! Ook heb veel maag en slokdarm problemen door het slecht werken van de slokdarm soms pijn tussen de schouder bladenZijn er nog meer tobbers graag een reactie AUB GR ANDRE!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 8:27 am 
Offline

Geregistreerd: di feb 10, 2009 11:20 am
Berichten: 2
Andrew ik heb ook al jaren problemen met omdraaien in bed, volgens mij heeft zowat iedereen met parkinson die probleem.
Bijv. ik slik 5 tabletten stalevo per dag, de laatste tablet neem ik een half/vol uur voordat ik ga slapen op een nuchtere maag
met water in. Dat vermakkelijkt s'nachts het omdraaien in bed en het uit bed komen als je naar de wc moet.
Mijn ervaring is stalevo (dopamine) op een nuchtere maag in nemen het beste is voor de opname van de dopamine, meestal
na ongeveer 45/60 minuten merk je zeer snel de werking ervan.
Maag problemen oa opgeblazen gevoel en opkomend maagzuur komt bij mij doordat de darmwerking ernstig is vertraagd,
vroeger moest ik elke dag met spoed naar de wc voor de grote boodschap, dat is nu de laatste tijd flink veranderd in ieder
geval niet meer dagelijks en gaat ook niet zo vlot meer.
Door de vertraging van de stoelgang wordt ook de medicijnen niet goed opgenomen wat vervelend is omdat ik dan nog
stijf blijf. Ik heb met de huisarts overlegd over dit probleem en die heeft movicol( of macrogol/ander merknaam) voorgeschreven dit is een poeder opgelost in water om de stoelgang te verbeteren, en als het mogelijk is zoveel
mogelijk lopen voor een beter darm werking.Opmerking door de vertraagde stoelgang blijft het eten in je maag zitten wat weer de maagproblemen veroozaakt.
Wat voor mij ook van belang is ivm maagzuur oprispingen(slokdarm irritaties) kleinere porties eten en pas gaan liggen
bij een lege maag,raadpleeg maar eens je huisarts.
Ik hoop dat je hier aan mijn ervaringen iets aan hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling