Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 12:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 12:56 am 
Offline

Geregistreerd: di jun 12, 2012 1:47 pm
Berichten: 1
Woonplaats: Apeldoorn
Naast baan als Verkeersvlieger heb ik een functie uit als bestuurder. Druk en leuk. Recent hebben collega's mij aangegeven dat ik niet meer de oude ben, motoriek, spraak, coordinatie, management en een strak emotieloos gelaat. Het verbijsterde mij. Na nadenken en het doorspreken met mijn vrouw bleek zij te beamen dat er zorgwekkende veranderingen waarneembaar waren. Kleine motoriek verdween.
Naar neuroloog. Kleinere hersenen dan normaal voor mijn leefftijd, EEG laat iets vertraging zien en de lumbaalpunctie was goed. Neuropsychologisch onderzoek gedaan en goed uitgevoerd, maar veel te traag uitgevoerd. Eerste uitslag was dat er geen sprake was van een burn out depressie. Met analyse was neuroloog niet tevreden. Gesprek met hoofd neuropsychologie, Zij sprak over Lewy Body, Parkinson en de en- en mogelijkheid. De mogelijke burn out had dit getriggerd. We liepen in verwarring naar buiten. Ineens was er een andere neurologische psychologische analyse gecreerd. De neuroloog verwijst naar Radboud met de vraag of hier sprake is van een discrete vorm van Parkinson. De mij onbekende hallucinaties, zijn bizar en helder als een film. Ik ben 52. Deze mogelijke diagnose zal mijn vliegen gaan stoppen. Nu naar Radboud. Ik overtuigd dat een burn out depressie niet aan de orde is en er iets is gebeurd met mijn motoriek etc. Ik heb het gevoel dat mijn geestelijke vermogens niet zijn aangetast, maar stotter of haper ik soms op zoek naar een ander woord.
Ik weet het. Het is een open vraag, maar adviezen waar ik op moet letten zijn welkom. Ik heb het gevoel dat er niet goed naar de patiënt geluisterd wordt en men blind vertrouwen heeft in vragenlijsten en luistert men niet nauwkeurig naar de betrokkene. Met alle respect, ik ben 'gekke Henkie' niet die zijn lichaam en geest niet goed kent. Maar er is iets weg, kapot wat mijn functioneren aantast en mij noodzaakt nu niet te vliegen. Alvast dank voor de mogelijke adviezen waar ik wat mee kan.

Met vriendelijke groet. Rutger

_________________
Met vriendelijke groet,

Rutger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 2:15 pm 
Offline

Geregistreerd: do apr 03, 2008 9:44 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Gouda
Beste Rutger,
Je reactie is als bij de meesten van ons: verwarring; want je hele leven wordt overhoop gegooid.
Volg het advies op en ga naar het Radboud in Nijmegen. Snuffel flink rond op het forum. Daar staan heel wat tips waar je op moet letten zoals de combinatie eiwitrijke voeding en parkinson.
Wat ik apart wil noemen is: ga bewegen! Elke dag minimaal een half uur achter elkaar. Dat moet je rustig opbouwen als je niet veel aan sport of beweging doet. Ga lopen, fietsen, dansen, rennen, zwemmen, fitness, nordic walking. Kies wat bij je past. Je voelt je prettiger door te bewegen en het schijn dat bewegen de progressie kan vertragen. Er wordt onderzoek naar gedaan. Zelf ga ik het liefst naar buiten, elke dag. Met regen: een regenjas en/of een paraplu beschermt. En bedenk dat je alleen maar nat wordt en thuisgekomen zo nodig droge kleding kan aantrekken.

Groet, Agnes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2012 8:04 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 28, 2012 11:36 am
Berichten: 20
Woonplaats: Bedum
Rutger,

Sinds een jaar loop ik met de wetenschap dat ik parkinson heb.
Veel dingen moet je zelf uitproberen en gaan doen.
Probeer het werk weer op te pakken en ga bewegen, ik fiets weer elke dag naar mijn werk, terwijl ik in de beginperiode nauwelijks conditie had en na 5 minuten kapot was.
We gaan nu naar de sportschool, en ik vermijd eiwitten.

Ik heb het idee dat ik nu alles redelijk onder controle heb.

Sterkte er mee, Bert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling