Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 2:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 12:47 pm 
Offline

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 1:21 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Amersfoort
Ik slik nu drie jaar, 3 x 1,75 mg Requip p/dag.
Mijn Neuroloog en ik heb samen besloten, om over te stappen naar Requip Mobutab.
Ook wordt mijn dosis opgevoerd naar 6 mg per dag.
(Het lijk mij handig om in plaats van 3 x daags naar 1 x daags te slikken).
Grraag zou ik willen weten van andere mensen, die zijn over gestapt naar Requip Mobutab, vanuit Requip.
Hoe zit het o.a. met de bijwerkingen, en wanneer kan ik vooruitgang verwachten.
Ben s'morgens ergens stijf, en hoop met dit medicijn dat het een beetje beter gaat.

Groetjes Arie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 6:25 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Arie

Ik heb vorig jaar deze stap gezet ,en voor mijn is het een uitkomst( ivm met het op tijd innemen van de medicatie ).
Bij de Requip moest ik altijd domperidon slikken ivm met de misselijkheid, dat hoef nu niet meer,als de Requip innam dan was het naar een half uur dat ik steeds aan het geeuwen was dat is nu ook over.
Mijn ervaring met Requip Mobutab is alleen maar positief.
gr.Anita


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 11:33 am 
Offline

Geregistreerd: za jan 01, 2011 1:44 pm
Berichten: 9
Beste Arie,

De overgang van normale Requip naar Modutabs heb ik ongeveer 1,5 jaar geleden gemaakt. Ik gebruikte toen 16 mg Requip. Dezelfde dosering in Modutabs bleek echter veel te hoog. Ik gebruik nu 8 mg Modutabs per dag. Ondanks de vertraagde afgifte bevalt 2 keer daags 4 mg mij beter dan 1 keer daags 8 mg. De werking verloopt dan nog gelijkmatiger. De overgang naar Modutabs heeft bij mij tot een gelijkmatiger werkzaamheid geleid en vermindering van de bijwerkingen. Het bevalt mij prima.

groeten,

Teus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 7:46 am 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Beste Arie

Ben 3 jaar geleden begonnen met het startpaket requip. Daarna meteen over naar requip modutab.1 maal daags 8 mg. Was geen enkel probleem.Sinds sept 2010 sinemet 62,5 mg erbij.Functioneer op dit moment prima.

gr Martien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 8:47 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 9:44 pm
Berichten: 64
Op aanraden van mijn neuroloog ben ik gisteren overgegaan naar Requip Mobutab.Ik gebruikte 3maal3mg = 9 mg
Nu gebruik ik 's morgens 16 mg.Dat lijkt mij veel maar ik kan nergens de verhoudingen vinden tussen requip en requip mobutab. Weten jullie of dit een gebruikelijke verhouding is.
Het is nog te kort om over ervaring te spreken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 4:33 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 01, 2011 1:44 pm
Berichten: 9
Beste Cornelia,

Ik heb nog eens gecontroleerd hoe het bij mij ging. Ik gebruikte 12 mg Requip per dag. Dit was te weinig op dat moment. Inmiddels kwam modutab in beeld. Het leek dus logisch om 16 mg Modutabs per dag te nemen. Dit bleek veel te veel (bijwerkingen). Daarom teruggegaan naar 8 mg per dag in de vorm van 2 tabletten met 4 mg per dag. Concreet kan ik je aanraden om aan je neuroloog te vragen of hij in plaats van 8 of 16 mg (als dit bestaat) tabletten van 4 mg voor te schrijven. Je hebt dan de mogelijkheid om zelf redelijk nauwkeurig je optimale dosis uit te zoeken. Zelf zou ik beginnen met dezelfde dosis als de gewone Requip. alles wat er dan veranderd, kun je toeschrijven aan het soort medicijn en niet aan de dosering. Persoonlijk bevalt het mij ook beter om de Modutabs in 2 keer in te nemen ('s morgens en 's avonds). Dat maakt de werking nog regelmatiger. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

groeten,

Teus van der Kolk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 8:24 am 
Offline

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 9:44 pm
Berichten: 64
Beste Teus,Hartelijk dank voor je antwoord.Het is allemaal wat vreemd gegaan.Terwijl ik m,et een herseninfarct in het ziekenhuis lag vorige week heeft de dienstdoende neuroloog mijn requip veranderd in requip mobutab.Toen ik protesteerde verzekerde hij me dat dit veel beter voor me zou zijn.Maar der dosering lijkt mij zo hoog.Ik ga nu toch eerst maar eens contact zoeken met mijn eigen neuroloog.Nogmaals bedankt ,Corry


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 9:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma apr 07, 2008 4:20 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Den Helder
ja mijn man heeft hele slechte ervaring met requip mobutab de bijwerkingen o lange duur zijn ver schrikkelijk de naaste gaan door een hel hij ziet of hoort dingen die er niet zijn sexisti's achterdochtig dat komt door het gebruik van deze medicijnen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 12:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di jul 31, 2012 8:09 pm
Berichten: 2
Ik neem ook sinds een jaar 2 x 8 mg 's morgens.
Als *** een bijwerking is, dan is deze er wel. Ik denk veel aan ***, kijk veel gratis sexfilmpjes.
Eigenlijk vind ik het niet erg, maar ik wil dit toch met mijn neuroloog bespreken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling