Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 2:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 9:27 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 04, 2012 10:32 pm
Berichten: 2
Hoi,
Ik ben een meid van 26 jr en woon nu 3 jr op mezelf.

Mn pa is net 57 geworden en ik vermoed dat hij Parkinson of een andere vorm van deze ziekte heeft.
Hij is altijd actief geweest in de voetbalwereld (zelf gevoetbald, trainer geweest, sportverzorging etc)
Ong. 2 jr terug ging ik op de club samen met hem hardlopen en moesten we wat oefeningen doen (waaronder een zijwaartse/kruislingse pas, maar dan rennend) Ik was gewend dat hij dit zonder problemen deed, maar nu ging het heel moeizaam en heel stijf. Ik vroeg hem wat er aan de hand was, maar volgens hem lag het aan zijn nieuwe schoenen die nog stroef waren.
Hij is niet meer actief in de voetbalwereld en is afgelopen jaar gestopt als sportverzorger. Hij wilde zelf stoppen, maar de club wilde hem ook niet meer omdat zijn handelingssnelheid traag was (dit beni k dus ook helemaal niet van mijn vader gewend)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 9:29 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 04, 2012 10:32 pm
Berichten: 2
Verder heeft hij vaak stijve spieren, af en toe duizelig, aantal x gevallen (bij het uittrekken van zijn broek) of wanneer hij over iets heen moet stappen. Hij schrijft altijd wat kriebelig, maar hij heeft de laatste tijd ook moeite om woorden te schrijven, hij moet er eerst over na denken. Hij lijkt niet echt tegen drukte om zich heen te kunnen en ik vind dat info ook niet echt bij hem binnenkomt zoals vroeger. Nu heeft hij altijd al van rust gehouden trouwens..
Hij lijkt ook wat depri(hij is nooit het zonnetje in huis geweest)maar het ergste van allemaal is dat hij het zelf niet wil erkennen. Als ik na een autorit (ong 1 uur) tegen hem zeg..wat kom je lastig de auto uit pap, dan zegt hij..dat komt door de lange autorit.
Als ik een dag na het hardlopen dit zeg..dan zegt hij..dat komt van het harlopen.

Het gekke is, hardlopen gaat best goed. De oefeningen mss iets minder, maar als hij rent zie je weinig aan hem.

Komt iemand dit bekend voor?

Ik heb het ook met mn moeder over gehad en die heeft zoiets van..als hij de diagnose krijgt, dat hij helemaal bij de pakken neer gaat zitten en wellicht zijn werk ook niet meer kan doen (hij werkt nu nog 40u als onderhoudsmedewerker bij een woningcoöperatie) Mn pa erkent zelf dus ook niet dat hem iets mankeert..dus dat maakt het extra lastig.

Wat is wijsheid?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 11:02 am 
Offline

Geregistreerd: za jan 01, 2011 1:44 pm
Berichten: 9
Beste Vlinder,

Veel van de symptomen die je noemt lijken op die van Parkinson. Wat je bij Parkinson vaak ziet is dat het eenzijdig begint en dat de arm die bij deze kant hoort met het lopen (wandeltempo) niet of minder meezwaait. Ik ben nu zelf 52 en heb ruim 10 jaar Parkinson. De dingen die ik nog kan, kan ik dankzij mijn medicatie. Als je de diagnose krijgt, dan is dat een bittere pil. Het is alleen wel de enige manier om wat aan je situatie te kunnen doen en om begrip te krijgen voor je beperkingen. Het lijkt mij verstandig om zo snel mogelijk een afspraak te maken met de huisarts.

groeten en sterkte,

Teus


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling