Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr apr 26, 2024 5:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2012 8:07 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 13, 2012 7:47 pm
Berichten: 3
Hallo!

Mijn vriend gaat al geruime van hot naar her (neuroloog, psychiater, therapeut) en ze zeggen dat hij geen klassiek parkinson patient is, maar wel parkinsonismes heeft. Op alle bijwerkingen van medicijnen reageert hij heel sterk en het is moeilijk te vinden of hij parkinson, een angstregulatiestoornis of gigantische bijwerkingen van allerlei medicijnen heeft (of zelfs Lyme). Overigens is er nog geen medicijnen gevonden waarvan ie erg op lijkt te knappen.
Het punt is dat hij nu Sinemet slikt en 1 tot 2 uur na inname een paniekaanval krijgt. Dit is eigenlijk wel het meest erge wat zijn dagelijkse doen en laten, zoals jullie zullen begrijpen, enorm beinvloed.
Overigens is zijn ergste probleem dat hij 'inwendig' heel de dag enorm nerveus is.

Ik hoop dat het verhaal niet al te verwarrend is (voor ons i.i.g. wel ha-ha) maar wellicht dat op dit forum iemand zich in bovenstaande herkent of hier ervaring mee heeft???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 17, 2012 4:43 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
Hallo,

Ik slik al heel wat jaartjes Sinemet. Na een paar jaar begonnen de bijwerkingen steeds vervelender te worden. Een anderhalf tot twee uur na inname was het het ergst. Niet echt paniek- of angstaanvallen, maar ik voelde me dan heel naar en liep te stuiteren.

Ik slikte CR125. Ik ben eerst overgestapt naar een andere verdeling door de tabletjes door midden te breken en per keer maar een halve te nemen. Per dag nam ik dus wel dezelfde hoeveelheid medicatie, maar in kleinere doses. Er zijn ook Sinemet tabletten van 62,5 mg, maar ik heb zelf nooit de moeite genomen om te testen of dat hetzelfde werkt als een half tablet van de 125 mg.

Die halvering van de dosis is me prima bevallen, de bijwerkingen werden al heel snel minder. Sinds een jaar ongeveer heb ik de medicatie nog meer aangepast door de helft van de Sinemet te vervangen door Mucuna Pruriëns (daarover vind je op dit forum ook diverse berichten). Ik neem dus om en om één keer 62,5 mg Sinemet en één keer een capsule Mucuna Pruriëns.

De bijwerkingen zijn nu heel redelijk onder controle.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 228 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling