Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 5:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bloeddrukval - dementie
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2013 3:47 pm 
Offline

Geregistreerd: do mei 16, 2013 3:21 pm
Berichten: 2
Eindelijk een forum gevonden over parkinson. Daar de dokters mij geen tot een onduidelijk antwoord geven, hoop ik enkele antwoorden hier te vinden. Mijn vader heeft sinds 2000 parkinson (hij is nu 69 jaar). De eerste jaren was er weinig aan te merken. De meeste mensen wisten zelfs niet dat hij parkinson heeft. Hij heeft weinig tot geen last van beven, zijn stappen ging tot voor kort vrij goed ...De laatste jaren zijn de problemen pas begonnen. Sinds twee jaar krijgt hij, zoals de dokters het uitleggen een 'bloed drukval'. Hij krijgt op momenten (zittend of staand) een soort van flauwtes, hij slaat wartaal uit, begint te schokken (niet altijd), verliest enkele minuten het bewustzijn (niet altijd), word boos, ... hij is hiervoor al enkele malen opgenomen in het ziekenhuis. Hij krijgt nu medicatie bij, nl; fluocortisone en moet een soort zoutpillen nemen, hierdoor houdt hij wel enorm veel vocht op, maar het 'flauw' vallen is weg. Sinds de symptomen van het flauwvallen, 'bloeddruk val' begonnen zijn, is hij enorm verward en achterdochtig. De dokter heeft ons gemeld dat er denkelijk een dementie aan het optreden is. Dus ondertussen ook opgestart met Exelon pleisters van 9,5 mg. Hij is deze aan't plakken van november 2012.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: bloeddrukval - dementie
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2013 3:49 pm 
Offline

Geregistreerd: do mei 16, 2013 3:21 pm
Berichten: 2
Er ontstond een lichte tot goede verbetering in de achterdocht, verwarheid, geheugen. Hij is nu een tweetal weken terug op controle moeten gaan bij de neuroloog, deze stelde voor om te stoppen met de zoutpillen omdat hij veel vocht ophoudt. Met gevolg dat hij opnieuw enkele keren een 'bloed drukval' krijgt, wartaal uitslaatenz... heeft gehad, terug contact opgenomen met de dokter, hij zegt dat dit totaal niets te maken heeft met het stoppen met de zoutpillen. Hij dacht een infectie, bloed getrokken, urine onderzocht geen infectie alles ok. vorige week vrijdag heeft mijn moeder dan terug naar de huisdokter gebeld, want hij had weer een 'bloed drukval' en ze kreeg hem zelfs niet bij bewustzijn, terug opgestart met zoutpillen ... is nu weer iets beter, maar hij is enorm verward. Het kan toch niet zijn dat de Exelon pleisters hun werk niet meer doen of zou er toch een ander oorzaak zijn. Wie iemand raad of heeft iemand soortgelijke ervaringen, want mijn moeder en ik zijn stillaan hopeloos aan't worden. Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling