Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 12:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2014 10:23 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 12, 2008 11:29 pm
Berichten: 45
Woonplaats: nieuw- schoonebeek
Woonplaats: nieuw- schoonebeek

Hallo ik ben Hans heb ook slikproblemen en ben al jaren parkinson patient en kan nu ook geen eten haast meer binnen houden brood lukt nog wel hebben ik kom bij mijn huisarts en neuroloog kom ik niks verder en wat is presies een slikvideo onder zoek wie kan mij een goede raad geven of mij daar een antwoord op geven
Bij Voorbaat BEdankt al vast Hans


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2014 9:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di dec 31, 2013 11:12 pm
Berichten: 6
Beste Hans,

Sorry voor deze late reactie. Misschien is er inmiddels al een oplossing gevonden voor je slikprobleem. Mijn vader heeft ook al jaren Parkinson. Mijn vader had de afgelopen twee jaar last van slecht eten, het blijven hangen van voedsel in de keel, slikken en vreselijke slijmvorming in zijn keel en heesheid. Hij had het idee dat er de hele tijd een haarbal in de keel zat. Hij heeft heel veel onderzoeken gehad, maar ze konden niets vinden, waaronder ook een slikvideo. Uiteindelijk hebben ze besloten om zijn medicijnen te stoppen, omdat ze dachten dat het een gevoels-hallucinatie was. Dit was niet het geval en mijn vader werd steeds zieker en zieker en werd uiteindelijk een kasplantje. Na een heel gevecht met het ziekenhuis hebben ze uiteindelijk zijn medicijnen weer herstart en knapte hij weer op. Bij toeval kreeg mijn vader in de zes weken dat hij in het ziekenhuis lag een drankje, genaamd GLYCOPYRRONIUM- BROMIDE. Dit is een drankje voor speekselvloed of wel mensen die heel erg kwijlen. Mijn vader kwijlde niet, maar het overvloedige speeksel dat hij produceerde bleef dus in zijn keel hangen, waardoor het slikken en eten een drama was. Dit drankje is voor mijn vader een wondermiddel geweest. Hij heeft helemaal geen klachten meer met eten, drinken, slikken en zijn stem klinkt ook weer normaal. Wij kunnen ons geluk niet op en wilde dit graag delen. Ik heb het idee dat niet iedere neuroloog hiervan op de hoogte is. Ik zou het in ieder geval met de huisarts/neuroloog bespreken of je dit evt. ook mag proberen. Het wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar het is het proberen waard. Na 6 weken ziekenhuis en 3 maanden verpleeghuis is mijn vader nu weer thuis.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling