Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 1:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 18, 2013 6:08 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jan 27, 2010 5:33 pm
Berichten: 5
Dag,

ik zit met de volgende vraag waar niemand een definitief antwoord op heeft.

Mijn moeder die met parkinson kampt moet iedere dag op vaste tijden haar medicijnen innemen
dit luistert zeer nauw

nu is ieder half jaar dezelfde discussie:moet zij haar medicijnen gewoon op dezelfde tijd blijven innemen,dus bv de medicijnen van 20.00 om 19.00
OF die van 20.00 gewoon op 20.00
dan onstaat er dus een tijdsverschil van een uur

en daar moet haar lichaam natuurlijk dan weer aan wennen
wie weet raad?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 12:59 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 12:11 pm
Berichten: 5
Ook mijn man moet op vaste tijden zijn levodopa/carbidopa (=sinemet) innemen. Hij nam ze eerst 4x per dag 250mg in (dat zijn 2 gele pillen van 125mg) Dit gaf geen goed resultaat. Overbeweeglijk en freesing moments. Deze nam hij in om de 4 uur, dat begint al om 6 uur 's morgens. Nu heeft de neuroloog een andere manier voorgeschreven. Hij krijgt totaal dezelfde hoeveelheid, maar anders verdeelt. Hij begint om 6 uur met 2 gele pillen(=250mg) en de rest verdeelt over de dag om de 3 uur.
Dus 9 uur 1 1/2 pil, om 12 uur 1 1/2 pil om 3 uur 1 1 1/2 pil en om 6 uur 1 1/2 pil. De langwerkende voor de nacht blijft gelijk. Dit geeft een veel beter resultaat en de freesing moment zijn er bijna niet meer. Heb je daar wat aan?
Met vriendelijke groet,
Dirrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2014 11:40 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 18, 2013 12:03 am
Berichten: 10
Ik zou de tijd langzaam aanpassen. Dus eerst van 20:00 uur naar 19:45 uur. Na enkele dagen van 19:45 uur naar 19:30 uur. En zo verder tot 19:00 uur.

Vriendelijke groet, Ada


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2014 10:32 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 11:32 pm
Berichten: 20
Ivm mijn moeder (76 jr en 10 jaar ZvP) weet ik dat het heel nauw komt, mijn moeder begint om 8 uur 's ochtends met haar medicatie en dat elke 2 uur stipt, eindigt om 22.00 u 's avonds. Sinds zij zo vorig jaar is ingesteld na een totale crash gaat het heel goed met haar.
Zij heeft ook al jaren Sinemet, en ook nog andere P.dingen. Maar ze heeft echt zwarte sneeuw gezien vorig jaar, lees: 6 weken ziekenhuis ivm zeer moeilijk in te stellen medicatie en eenmaal wél ingesteld nog 9 weken revalidatie in een tehuis, want alles was weg qua spierkracht etc. Totaal nieuw begin dus, maar nu kunnen wij zeggen dat het zo heeft moeten zijn, ze is nu beter dan de jaren daarvoor gewoon.
Dus ja, medicatie komt echt op uur en tijd, tenminste voor mijn moeder dan. Daar heeft niet voor niets een heel ziekenhuisteam tig weken op zitten te zweten om haar weer optimaal ingesteld te krijgen. Werkelijk elke 4 dagen werd er een ander combi geprobeerd als het niet aansloeg. Match zien te vinden tussen totaal overbeweegelijk of zo stijf als een strijkplank en er zat echt niets tussenin.
Vreselijk om te moeten zien, maar nu ook zo heerlijk te zien dat ze weer goed gaat


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling