Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 4:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: duodopapomp
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 11:12 am 
Offline

Geregistreerd: di mei 27, 2014 6:19 pm
Berichten: 1
sinds een paar weken heeft mijn man een duodopapomp.Op zich een hele verbetering,maar we vragen ons wel af hoe anderen met dit systeem op vakantie gaan.Langer dan een paar dagen,per vliegtuig en b.v.een (georganiseert) rondreis of een fly-drive met huurauto.
De casettes moeten toch continu koel (2 tot8graden)bewaard worden.

Ferial Wijte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: duodopapomp
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2014 8:36 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 02, 2014 7:54 pm
Berichten: 1
Beste Ferial,

heb de afgelopen drie jaar tweemaal met het vliegtuig en eenmaal met een touringcar gereisd, tweemaal 8 dagen en eenmaal 6 dagen. De eerste keer gevlogen van Rotterdam naar Alicante, zowel heen als terug volstond de opmerking dat het medicijnen betrof. Ik had een brief van de neuroloog en een medicijnuitdraai van de apotheek meegenomen maar daarin waren ze (de douane) niet geïnteresseerd, vermoedelijk omdat ik binnen de EU bleef.
De tweede keer van Schiphol naar Bodrum in Turkije. Hier ging heen en terug het alarm af en was enige uitleg nodig. Opnieuw was niemand geïnteresseerd in mijn documenten. Eind april met een busreis naar Duitsland, geen grenscontrole.

De cassettes vervoerde ik alle heenreizen in een koeltas met koel(vries)blokken bij de handbagage (vliegtuig) en in de koeling (bus). Bij Eurocept/ Alcura had ik een reserve pomp gevraagd en meegekregen, volledig ingesteld, die zat in de koffer.
In Spanje had ik een appartement met koelkast, dus geen probleem. In Turkije gingen we langs 5 hotels waarvan drie hotels geen koelkast op de kamer hadden. De cassettes werden daar bewaard in de koeling van de bus en in de koelkast van de bar/receptie. In Duitsland hadden we één hotel maar geen koelkast op de kamer. De receptie vond het geen enkel probleem de cassettes in hun koelkast te bewaren. Ik haalde elke avond een cassette op bij de bar/receptie, legde die in de koeltas op het balkon buiten en 's morgens vroeg kon ik de cassette aan de pomp koppelen.

Het is dus wel te doen, al weet ik niet hoe bijv. de amerikaanse douane reageert als je met een tas met cassettes á 100 ml aan komt. Je kunt vooraf wat zaken regelen zoals een reservepomp en een brief van de neuroloog. Bij groepsreizen had ik opgegeven dat ik koeling nodig had, maar later bleek dat ik dat als "essentie" had moeten aangeven (zonder koeling geen reis).
Let op hotelkamers waarbij de toegangspas ook gebruikt wordt voor de elektriciteit. In één geval ging bij het verlaten van de kamer ook de koelkast uit!! Zonder problemen kregen we een extra pas om de elektriciteit "aan" te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling