Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 4:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: DBS, geen succes
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2014 12:12 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 12, 2013 7:43 am
Berichten: 9
Hallo,

Ik heb in mei 2013 een DBS operatie ondergaan maar in plaats van me beter te voelen, ben ik er erg op achteruit gegaan. Voor de operatie kon ik nog vrij goed bewegen en had ook veel plezier in fietsen, joggen en tennis, maar na de operatie is het steeds slechter geworden en nog even en ik kan helemaal niets meer. Het is psychisch heel moeilijk te verteren dat je na zo'n zware operatie, met zo'n enorme achteruitgang te maken krijgt, terwijl je zo had gehoopt op beter.
Het probleem is dat elke keer als de neurologe iets aan de instellingen verandert, dit heel even effect heeft, een dag of twee, en dan val ik weer terug in mijn oude ellende. Zij kan dit niet verklaren en heeft het ook niet eerder meegemaakt. Ik slik nu veel meer Madopar dan voor de operatie en heb me nog nooit zo slecht gevoeld als nu. Er is een CT scan gemaakt waaruit blijkt dat de ene elektrode ongeveer 1,5 mm van het target afligt, en ik vermoed dat de problemen hier mee te maken hebben. Het is echter een te geringe afwijking om opnieuw te opereren. Freezing, evenwichtsproblemen, spasmen: voor de operatie heb ik hier nooit last van gehad en nu is het dagelijkse kost. Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand nog een tip heeft -of iemand die dit ook heeft meegemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DBS, geen succes
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2014 9:32 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 09, 2010 4:00 pm
Berichten: 27
Hoi Ellen,

Ik heb ondertussen 3 keer over een dbs operatie gehad.Bij de eerste was de electrode defect en de tweede keer zat deze ook niet meer in de target met als gevolg veel medicatie erbij slikken.Daarna is deze wel verplaatst en ik ben tremorvrij nu,alleen andere klachten komen terug zoals stijfheid en verkramping van het lichaam en zo is er elke keer wel iets na elke dbs operatie.Ik wens je veel sucses verder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DBS, geen succes
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2014 3:07 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 12, 2013 7:43 am
Berichten: 9
Beste Ron,

Dank voor je reactie, al worden jij en ik daar niet vrolijker van. Mag ik vragen waar je geopereerd bent? Succes,
Ellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DBS, geen succes
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2014 4:27 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 10:30 am
Berichten: 1
Beste Ron
Ook ik zou graag weten waar je jou operatie hebt laten doen, ik ben nu in het stadium om een dbs operatie te laten doen, zit aan de max van de medicatie en bijna de hele dag is een off moment. Wat is de beste keus dbs of een pompje???.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DBS, geen succes
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2014 9:06 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 09, 2010 4:00 pm
Berichten: 27
Hoi,

Bij mij is de dbs operatie gedaan in het umcg te Groningen.
Ik zou zelf voor de dbs kiezen je hoeft namelijk niets meet te slepen,meer bewegingsvrijheid en alles zit binnen in je lichaam.Overigens gebruik ik nu ook de duodopapomp omdat de dbs niet voldoende helpt tegen de verkramping.

Ik wens je verder veel sucses en sterkte.

gr Ron


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling