Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu za apr 27, 2024 4:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 12:20 am 
Offline

Geregistreerd: di okt 06, 2009 1:20 am
Berichten: 1
Beste allemaal,

Mij vader heeft Parkenson ziekte met combinatie van vergroot prostaat en diabetis 2. Zijn hart is ook niet zo best maar het gaat. Hij is 68 jaar oud en laatste jaar ging een betje goed maar nu hij zit helemaal stijf. Volgens mij lijk dat hij nu in de fase 4 is. Hij loopt nu heel slecht, bijna niks, soms kan niet de lepel naar zijn mond brengen. Heel erg stijf.Hij moet vaak naar wc ,maar kan echt niet lopen. Dat is verschrikkelijk dat je naar wc moet en dat je geen eens tot toilet kan op tijd komen.

Ik ben helemaal in de waar. Ik woon 7 jaar in NL , en ik werk zelf in de zorg. Hij woont in Macedonie , een land waar de zorg op een van de laatste plekken qua kwalitijt is. Het is verschrikkelijk!
Geen verzorgsters, geen huisartsbezoek, geen hulp middelen. Geen traplift, geen rolaat, geen goede medicijnen, geen electrische stoel. Ik ben helemaal in de waar, hoe deze kan. Ik wil graag voor hem een electriesche stoel kopen, maar hoe kan ik het naar Macedonie exporteren en dat kost ook veel geld. Dat zal wel een stukje bij helpen.
Mijn moeder die het zelfde leefttijd is en ook ziek en oud moet elke nacht meer dan 10 keer opstaan, hem tillen , samen naar wc brengen en dat duurt echt 15-20 minuut. Hij valt en mijn moeder kan hem niet vast houden. Het is zo een trist bild als je kijkt naar je ouders en je ziet vecht voor het leven . Zij doet haar best maar de zorg van het land niet.
Mijn vader is bang in het ziekenhuis opgenomen te worden , wegens geen goede omgaan met zo een patienten.(een bot gedraag door de zusters)

A.u.b. iedereen met zijn advies te helpen. Het probleem is dat mijn vader in Macedonie is. Ik ben op een korte bezoek en ik ga zo naar NL, maar mijn hart en gedachten blijven hier.
Ik ben verdrietig dat ik niets kan doen, terwijl woon ik in zo een land waar voor zo een patienten beter geregeld is.

Het spijt me voor deze emotionele mail , maar ik maak groote zorg over mijn vader ( moeder) en ik ben diep telurgestellend.

A.u.b. helpt mij met elke idee.

Alvastbedankt,
Eva


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 7:32 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Eva
Je vertelt dat je in de zorg zit,dan is bij jou ook een uri-tip wel bekend , dit was voor mijn vader de oplossing ,omdat hij de kracht niet meer had om 's nacht uit bed te komen en voor mijn moeder dit ook te zwaar was hebben naar veel uitproberen al 2 jaar goed resultaat met de uri-tip. daar naast slaap hij altijd op een satijne laken zodat het draaien iets makkelijker wordt.
Het is maar een kleine tip in deze moeilijke stituatie , sterkte Anita


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling