Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 3:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2010 7:22 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jan 06, 2010 6:23 pm
Berichten: 1
Woonplaats: Heerjansdam
Goedendag mensen van Parkinson forum,



Heb geheugen problemen zodanig dat in in financiele problemen ben gekomen,
ik lees mijn post maar zie het niet,het dringt niet tot mij door vaak.
smorgens duurt het een tot twee uur voor ik normaal in beweging kom.
ben vaak zo stijf dat ik niet meer naar boven kan,ik ging dan op mijn knieen naar boven soms,
slaap sinds 2004 ongeveer beneden dus op de bank.
heb zelf hier en daar steunen aangebracht,omdat ik het verd om te veinzen op een goede dag,
hallo wie doet dat hier veinzen op eengoede dag niemand toch dan geniet je met volle teugen dat je weer even normaal kan bewegen.
mijn inschating van afstand is soms ver te zoeken, dan zet ik de bus hagelslag naast de plank in plaats van erop,
dan weer een glas drinken naast de tafel zetten,soms heb ik dagen van dat achterelkaar.
stoot vier keer op een dag mijn hoofd tegen openstaand deurtje ,krijg als dank nog eens een strijkijzer op mijn kop.
ik moet van sociale dienst recepten opsturen om het voorschot €500 van mijn minium terug te krijgen maar sta ik buiten ben ik alweer vergeten wat ik moet doen.
soms zit ik een week binnen gordijnen dicht zo rot voel ik me dan omdat ik steeds herhaal of vergeet,helemaal als men zegt doe een rustig,
men snapt niet dat als ik iemand niet in de rede val dat waar ik op dat moment aan denk zo weg is.
zweten ik sond bij de kassa dacht wat hoor ik toch ,was ik die stond te druppelen,
ik on nog niet naar de keuken lopen zonder droog te blijven,
incontinent ,snacht moet ik meerdere malen plassen regelmatig haal ik het toilet niet omdat ik niet overeind kan komen of niet snel genoeg loop,
ook wekenlijks bijna constepatie.
haal regelmatig boodschappen die ik de dag ervoor al had gehaald ,heb zelfs ondekte ik meerdere kledingstukken dubbel, bloeses broeken en shirts,
Heb het gehad dat ik naar mijn moeder was geweest twee uur rijden van hier,dat als ik voor de deur stopte ik bijna mijn vingers van linkerhand van stuur af moest buigen,ik me dan uit de wagen liet vallen en op handen en voeten naar de voordeur kroop,
deed dan net of ik wat zocht,
en geloof me het is nog geeneens loliig ik schaam me dan bekant dood,
als ik op mijn knieen moet met opruimen of zo moet ik eerst naar een stoel kruipen anders kom ik niet omhoog.
als ik val en dat is regelmatig ga ik als een boom ik bevries verstijf letterlijk en foguurlijk dan ,want ik steek mijn handen niet uit ben ik achter gekomen,dat wetende maakt je nog meer onzeker en als ik een dag veel heb gedaan met verloop van de dag verstijf ik steeds meer,een vloeitje is dan al genoeg om neer te gaan.
Ik zeg laatst tegen mijn zoon ,ik begrijp nu pas wat het voor jou heeft betekent al die jaren met mijn herhalen,
zegt hij droog ,nou laten we dat pad maar niet opgaan ,want dat heb je al meerdere keren vertelt,dat voelt rot heel rot ,
van de week was hij jarig gelukkig hebben twee personen mij erop gewezen anders was ik hem vergeten,mijn eigen kind.
ik kan nu een thriller film zien,morgen weer want ik weet niet meer dat ik hem heb gezien.
regelmatig puzzelboekje crypto philipinen dubbel gehaald ,nee ook niet gemerkt met invullen,
die boekjes kon ik soms achterelkaar invullen ,nu doe ik over een puzzel wel een week of maand omdat de woorden niet komen of ik ze verkeerd opschrijf.
Mijn benen trillen wel eens als ik ga liggen,een hele poos gehad dat mijn armen helemaal tot schouder tintelden dus sliepen,
heb chronisch pijn in al mijn gewrichten slik ik pijnstillers voor soms vergeet ik die te bestellen en zit ik het weekend zonder,
zou ik zo altijd moeten leven zou ik er uit stappen omdat dat geen leven meer is.omdat je zo goed als niets kan.

weet niet meer waneer mijn ouders overleden zijn en of ik al gegeten heb en ook heb ik de dieren al gevoerd.
verdwalen heb ik een abonement op soms weet ik aan het einde van de straat niet meer welek kant ik op moet dan parkeer ik maar en ga zogenaamd wat opzoeken,
tijdsbesef is een groot struikelblok want heb ik over drie uur een afspraak voor mijn gevoel heb ik nog een dag de tijd of ik sta een dag te vroeg bij de afspraak,
ik laat de voordeur de hele nacht openstaan en soms licht het eten te roten oneder mijn neus omdat ik het niet zie,
een van de ergste dingen zelf vond ik dat ik eneco belde met dat ik het zelf had over gemaakt ,maar dat die mij vertelde dat ik al doorgesluid was naar incasso bureau had drie maanden achterstand,had het overgemaakt maar het was steeds terug gestort ,
en omdat ik niet las wat er stond was dat niet tot mij doorgedrongen.
Ik wil dolgraag een website alleen het actiferen al kan ik niet omdat ik gewoon niet snap wat er staat en of ik het kan doen zonder in de problemen te komen,ben er al twee jaar ja twee jaar mee bezig.

waar ik zelf bang voor ben is dat ik vandaag of morgen ik niet meer weet wie ik ben,dus ik wil me voor bereiden,
vandaag bij neuroloog geweest ,heeft me onderzocht voet op knie en dan naar beneden lopen en draaien en neus aanwijzen,heb vandaag trouwens een goede overdag gehad,dus ik kon alles goed uitvoeren ,
ben ADHDer volgens spychiator is mijn geheugen probleem niet door de ADHD het is te erg daarvoor zei ze,
de neurolooog wilde eerst de spychyator horen ,maar ze zei u heeft geen Parkinson,volgende week heb ik een bel afsoraak,
op de vraag over Dopamine tekort ivm ADHD ook zo is bij Parkinson geen antwoord gehad.
Ik loop niet te beven en kan nu mijn vingers op elkaar doen,maar mijn vingers handen verstijven ivm lengte van geschrevene.
en ik ben alles behalve mager,mede daarop denk ik zelf word ik beoordeelt.
soms duurt het een week of wat voor brief want ik krijg dan geen woord uit mijn kop ik weet niet wat ik moet schrijven dan,of ik ben totaal apatisch ik reageer niet op wat ik zou moeten reageren.
en een andere neuroloog ,waarbij ik scan heb gehad zegt een gedeelte van ijn hersen is afgestorven en wordt en kan ook niet meer hersteld worden ,
Alle symtomen van Parkinson heb ik behalve beven ,maar men zegt hier en daar dat Parkinson diverse varia,s kent.denk zelf 90 procent dat ik het heb ,want weet ik wat ik mankeer kan ik er wat tegen doen en weet ik tegen wat,is het idiotery van mij wil ik dat ook weten ,dan schrijf ik dat ergens op en hoop ik dat iemand mij er op wijst als ik het weer eens opzoek ,dat ik het briefje moet inzien,
ik heb nog dromen en dingen die ik wil doen,maar dan moet het geheugen gedeelte wat beter blijven hangen of onthouden.
Is het nu echt zo raar dat ik gewoon wil weten wat er niet goed is in mijn boven kamer,
nu mis is ,want dit is toch niet normaal of stel ik me gewoon aan.
sorry als ik teveel heb geschreven maar ik kan niet kort doen.

Groetjes Carolien.

_________________
Gisteren is geweest.
Morgen komt er aan.
Ik leef hier en nu.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 07, 2010 12:35 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Hoi Carolien,
Ondanks je uitgebreide en gedetailleerde verhaal durf ik er geen zinnig woord over te zeggen. Ik begrijp dat je neruroloog zegt van niet dat was een hele opluchting denk ik?.
Ik hoop dat jij en je artsen gauw een manier zullen vinden om je te helpen.
Is je moeder kort geleden overleden?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling