Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do apr 25, 2024 6:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 9:11 pm 
Offline

Geregistreerd: wo mei 04, 2011 2:57 pm
Berichten: 2
Graag stel ik mijn even voor mijn naam is Esther ( 31 jaar) en woon samen met Rafael ( 36 jaar) samen hebben wij twee heerlijke kinderen ( drie en acht jaar). Eind vorig jaar / begin dit jaar is Raaf thuis komen te zitten hij had last van heel veel lichamelijke / neurologische klachten. Nadat de neuroloog diverse onderzoeken had gedaan, neurologisch onderzoek maar ook een MRI, een EEG, een Duplex, een DAT scan gaf hij aan dat het om parkinson zou kunnen gaan maar dit wist hij niet zeker of we met pilletjes wilde beginnen en na een maand terug konden komen. Enne. oja we moesten naar het Radboud in Nijmegen nee dit is niet om de hoek ( we komen uit Zuid Holland) maar maak er een :oops: leuke dag van..We zijn via de Internist uit een ander ziekenhuis diezelfde week nog doorgestuurd naar Nijmegen, daar zijn ook weer een DAT scan een SPECT scan en een lumbaalpunctie uitgevoerd. In Nijmegen kregen we het bericht vorige week dat het wel eens parkinson kon zijn maar dat de uitslagen van de scan ook nog naar AMC worden gestuurd zodat zij daar ook hun visie hierover kunnen geven. Weer drie weken wachten... deze periode duurt nu al 7 maanden.... en de lichamelijke klachten zijn 4 A4tjes vol maar nu op t moment redelijk stabiel. Alleen geestelijk gaat hij erg achteruit, ik heb als partner totaal geen contact met hem ik bereik hem niet, hij kijkt apathisch voor zich uit, reageert totaal niet op emoties toont geen inlevingsvermogen maar hij beseft wel zelf dat hij geestelijk achteruit gaat zeg maar.alleen dat hij geen mimiek meer heeft zeg maar. Het goede nieuws is dat we nu begeleiding krijgen alleen weet onze huisarts hier weer niets :oops: van dus ook hier moeten we wederom op wachten.Ondertussen ben ik papa, mama, zorg ik voor het huishouden de boodschappen, de administratie en werk ik 25 uur per week 'savonds en 'snachts in de horeca.Is er iemand die ook zo'n voorgeschiedenis heeft of dit herkent en mij misschien een handvat kan geven? Groetjes Esther


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 8:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2008 7:56 pm
Berichten: 81
Woonplaats: West Friesland (NH)
Goedenavond Esther,

Dat is wel een erg heftig verhaal, wat ik voor een klein deel herken. Ik was zelf 30 toen bij mij ZvP is vastgesteld. Bij ons in het lokale ziekenhuis werd op basis van een trillende hand een MRI en een nucleair onderzoek gedaan. De uitslagen waren aanleiding om mij door te verwijzen naar het AMC. Na dezelfde onderzoeken kwam de Parkinson-goeroe van het AMC (dr. Speelman, nu gepensioneerd) met vervelend nieuws: ZvP.

Gelukkig heb ik geen last van depressies, mijn mimiek is wel een stuk minder geworden en lopen gaat minder soepel. Maar ik werk nog full time en heb een veeleisende baan.

Als je specifieke vragen hebt, stuur dan een PB.

Veel sterkte!

Frank

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------
Frank (39), ZvP vastgesteld in 2003, nu nog 30 uur pw aan het werk, getrouwd, 2 jonge kids, woon in west-friesland (NH)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling