Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Parkinson en roken
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2012 12:02 am 
Offline

Geregistreerd: vr feb 03, 2012 8:26 pm
Berichten: 1
Hallo,

Vraagje voor mensen met ZvP die roken. Als ik rook zak ik door mijn been en gaat het lopen een stuk slechter, herkent u dit ook?

Neuroloog, revalidatiearts en andere behandelaars in het revalidatiecentrum zijn dit niet eerder tegengekomen. Volgens wetenschappelijk onderzoek zou roken juist beschermen tegen de ZvP of in ieder geval deze op latere leeftijd tot uiting laten komen.

Dit was mij al bekend toen bij mijn vader de diagnose ZvP werd vastgesteld, vandaar dat ik toen ben gaan roken. Mijn vader kreeg het op 49jarige leeftijd, ik ben 43. Ik gebruik nog geen medicijnen. Heb gezocht op internet naar roken en Parkinson maar de resultaten verwijzen alleen naar de beschermende en vertragende werking van het roken op de ZvP.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Parkinson en roken
BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 8:52 pm 
Offline

Geregistreerd: di okt 25, 2011 11:30 am
Berichten: 5
Ik ben om gezondheid redenen 25 jaar geleden gestopt met roken.
moest veel hoesten en had veel last van benauwdheid.
De nicotine werkt positief voor voor parkinson patiënten.
Ben sinds kort weer gaan roken . elektronisch roken heeft wel de voordelen nicotine maar niet
de nadelen van tabak rook.
Sigaretten geven mij rustmomenten en dat miste ik.
Kon moeilijk 10 minuten aan een stuk stil zitten:
Dat lukt nu wel:dat geeft een geluk gevoel.
Dat is weer goed voor de weerstand van je lichaam.
Groeten uit het mooie stadje Veere Antonius


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Parkinson en roken
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 6:31 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 03, 2014 10:07 pm
Berichten: 10
Hallo.

Ik heb altijd gerookt en ben er weleens meer dan een jaar af geweest en weer begonnen en dan weer stoppen.
In 2009 ook weer gestopt omdat ik geopereerd moest worden. Een paar maanden na de operatie weer begonnen.
3 januari 2014 weer gestopt, omdat ik 18 februari weer aan mijn blaasverzakking ben geholpen en ik wil graag dat dit nu goed blijft.
Ik vind het ook erg moeilijk hoor om er vanaf te blijven. Als ik thuis ben niet, want mijn man rookt al 22 jaar niet meer .
Ik rook al jaren niet meer in huis, want het is toch heel erg smerig. En we weten ook allemaal dat het ongezond is.
Maar als er spanningen zijn dan geeft dat sigaretje mij rust.
Ik weet ook niet of ik weer begin.
Iemand dier nooit gerookt heeft die heeft makkelijk praten en sommige mensen hebben er zo'n afkeer van dan voel je je toch net iemand die iets heel erg verkeerd heeft gedaan.
Ieder moet voor zich zelf uitmaken wat hij/zij doet vind ik.

Groetjes;
Annewieke.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Parkinson en roken
BerichtGeplaatst: wo jun 14, 2017 9:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 02, 2015 10:10 pm
Berichten: 1
Aller eerst , ik ben Inge , ik heb sinds 3 jaar de diagnose Parkinson maar liep er al veel langer mee voor ik bij de neuroloog kwam .
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar dit onderwerp houd me sinds een aantal weken erg bezig .
Ik ben 4 weken geleden gestopt met roken en had van alles verwacht maar niet dit , inplaats dat de parkinson negatief zou reageren zoals ik verwacht had , had ik er enkel voor deel van .
Mijn lopen is sterk verbeterd , ik ben minder traag , ik schrijf beter en voor al sneller , tijdens het lopen zwaait mijn arm weer iets mee uit ... mijn fijne motoriek is beter ...... maar hoe ik ook zoek ik vind hier niks over , enkel dat het roken voordelen heeft bij Parkinson .... en toen zag ik dit topic en hoop ik echt dat er iemand mee leest die dit herkend .

Groetjes Inge


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling