Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu za apr 27, 2024 5:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stoppen met werken ?
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 9:43 pm 
Offline

Geregistreerd: wo okt 03, 2012 9:31 pm
Berichten: 15
Beste lezers,

Sinds ruim een jaar weet ik dat ik Parkinson heb, waarschijnlijk begonnen rond mijn vijftigste, ik ben nu 54.
Ik ben leerkracht op een basisschool in groep 2 ( kleuters )
Tot nu toe verliep dat nog redelijk goed, maar na het laatste klassenbezoek van de directeur, bleek hij zijn twijfels te hebben over mijn functioneren.
Een behoorlijke knauw in mijn zelfvertrouwen........ de afspraak is om het binnenkort met de neuroloog te bespreken en daarna met de bedrijfsarts.
Wie heeft iets dergelijks meegemaakt ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stoppen met werken ?
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 12:05 am 
Offline

Geregistreerd: vr jun 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 10
ik ben 53 jaar , toen ik 47 was is parkinson vastgesteld . Ik werkte in mijn eigen zaak tot een jaar terug , toen stelde ik zelf vast dat ik de anderen voor de voeten liep , doodop was , en niet meer presteerde zoals het hoorde . Op een avond kreeg ik te horen , moeder , nu is het genoeg geweest , vanaf morgen blijf je thuis . Tranen in overvloed .......nu ben ik blij dat het zo is gelopen , de rust doet goed , ik heb een infraroodsauna en een hometrainer gekocht en draag zorg van mijn lichaam .Ja , het was eventjes hard op de tanden bijten maar het gaat over..........


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stoppen met werken ?
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 10:16 pm 
Offline

Geregistreerd: wo okt 03, 2012 9:31 pm
Berichten: 15
Bedankt voor je reactie !
Het is inderdaad zo dat je naar behoren wil functioneren en je voelt je machteloos als dat niet meer lukt.
Ik vind het ook best moeilijk om eerlijk tegenover mezelf te zijn en om toe te geven dat sommige dingen niet meer vanzelf gaan.
Zelf vind ik de traagheid heel irritant en het slepen van mijn been, maar misschien met andere/meer medicijnen ?????


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stoppen met werken ?
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 8:58 am 
Offline

Geregistreerd: vr jun 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 10
Dag Greet ,
Ik had het ook moeilijk om het onder ogen te zien , het was ook mijn traagheid die op mijn eigen zenuwen werkte . Het is leven met ups en downs , dat heb ik ondervonden en ik heb geleerd om van die ups te profiteren en mij bij die downs neer te leggen .Een jaar geleden toen ik stopte met werkenwas ik een wrak maar ik besefte dit zelf niet , nu leef ik terug en krijg ik véél komplimenten dat ik er goed uit zie . Mijn medicatie staat momenteel goed op peil , polopa , mirapexin en azilect en ik slaap goed .Ik wens je het beste , groetjes Rita.........


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling