Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Moeilijk voor partner
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2012 9:03 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 18, 2012 8:50 am
Berichten: 3
Ikzelf heb kunnen aanvaarden dat ik parkinson heb. Zelfs mijn partner kan hiermee om. Alleen moet er iets veranderd zijn aan mijn persoonlijkheid, aan mijn gewoontes. Want bij haar rijst steeds vaker de vraag of ik nog van haar hou, terwijl mijn liefde voor haar onverminderd is. Zou het te maken hebben met minder "aanwezig" te zijn? Tegen de onrust die de ziekte mij geeft heb ik een hobby: ik zit regelmatig boven op een kamertje aan een orgel. Maar dat maakt me rustiger. En er zijn wel meer van die soms zelfs kleine dingen die haar het idee geven minder interesse te hebben in haar. Zoals sexuele interesse, en minder vrijen. Hoe kan ik haar in godsnaam overtuigen van mijn liefde voor haar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 7:20 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 18, 2012 8:50 am
Berichten: 3
Gek is dat. Heb je een probleem, kom je een leuke site tegen waar een forum dient om te babbelen over je probleem. Ik wil niet klagen en ben zeker niet negatief ingesteld, maar een site, bedoeld om steun te hebben bij lotgenoten, en geen enkele reaktie op je inbreng...... Is het dan toch zo dat iedereen zich graag wentelt in zijn eigen enge wereldje?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2012 6:49 pm 
Offline

Geregistreerd: za dec 01, 2012 6:18 pm
Berichten: 5
Ik ben partner van een Parkinson patiënt. Wij zitten nog in de fase dat we beide moeten zien te "dealen" met de ziekte, die vorig jaar is vastgesteld. Wij zijn beide 40-ers met 2 thuiswonende kinderen. Wat je beschrijft speelt bij ons niet, maar ik wil je wel een hart onder de riem steken. Misschien te gemakkelijk gedacht, maar ik zou zeggen praat samen over de gevoelens en de verwachtingen die je van de ander hebt. Misschien is er een activiteit die jullie samen op kunnen pakken, zodat je nieuwe dingen samen kunt delen? Misschien kan een lief briefje haar overtuigen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 11:04 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Jaak en Carol
Zoals zovaak gezeg en geschreven wordt P heb je niet alleen maar samen of met je gezin, het heeft op iedereen invoeld.
Door P en evt. Medicatie kan er veel veranderen,
strekte ermee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 12:36 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 18, 2012 8:50 am
Berichten: 3
Hoi carol en Anita. Thx voor je reaktie. Ach, we komen er wel. Iedereen heeft wel eens een dipje in zo een situatie. Zo ook mijn partner. Het is voor haar ook een hele aanpassing, aanvaarden, begrijpen, mee omgaan..... Maar het is en blijft een schatje.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling