Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 5:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: woedeaanvallen
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 5:58 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 09, 2013 5:19 am
Berichten: 1
Mijn vader van 79 kreeg jaren geleden de diagnose Parkinson. Hij heeft altijd veel moeite gehad om zijn ziekte te accepteren, en wij als kinderen kregen weinig tot niets over zijn klachten mee. Mijn moeder probeerde ons soms wel te vertellen wat er allemaal gebeurde thuis, maar mijn vader werd altijd nijdig als ze erover begon. Bij de neuroloog werden de meeste klachten niet benoemd, om maar zo snel mogelijk weg te zijn. Medicijnen slikken wilde hij nooit, ik weet ook niet of hij dat nu wel doet.
Mijn vader is altijd een bijzonder zachtaardige, lieve man geweest. Mijn moeder daarentegen is altijd wat aan de depressieve kant. Ze heeft zelf jaren geleden een hersenbloeding gehad. Ze zei al jaren tegen ons dat onze vader zo aan het veranderen was door die Parkinson, maar omdat wij onze vader en moeder dachten te kennen, dacht ik eerlijk gezegd ook vaak dat het wel mee zou vallen.

Nu blijkt de afgelopen tijd echter dat ze gelijk heeft. Mijn vader is enorm controlerend, ze doet alles verkeerd en als ze over haar depressieve gevoelens praat tegen ons kinderen zegt mijn vader gewoon dat ze zich niet zo moet aanstellen. Deze week is ze van een trapje gevallen en moest naar het ziekenhuis. Ze wilde er niet heen, want ze zei tegen ons dat ze dan nooit meer naar huis zou willen. Ze is heel erg bang voor mijn vader! Mijn zus is gaan praten met beiden, en probeerde zijn boosheid een beetje te triggeren. En inderdaad, hij werd razend, vloekte en tierde, zei dat mijn moeder alles aan elkaar loog (ze zijn al 52 jaar getrouwd..) en dat mijn zus moest opdonderen, en mijn moeder zat alleen maar te huilen en te jammeren. Maar zoals onze vader reageerde, zo hebben we dat nog nooit van hem meegemaakt.
Inmiddels maken we ons heel erge zorgen over deze lieve mensen. Constant maken ze over van alles ruzie, mijn moeder ligt vaak huilend in bed. Het zou me niets verbazen als ze zich zelf van het trapje heeft laten vallen, om de situatie te doorbreken.

Is er iemand die dit herkent?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: woedeaanvallen
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 8:58 am 
Offline

Geregistreerd: za dec 01, 2012 6:18 pm
Berichten: 5
Ik heb wat dit betreft geen ervaring die ik met u kan delen, maar wil u, uw zus en uw ouders heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat uw ouders inmiddels de juiste hulp hebben gekregen, zodat de situatie draaglijk is op dit moment.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling