Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr apr 19, 2024 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 11:26 pm 
Offline

Geregistreerd: vr mei 24, 2013 11:09 pm
Berichten: 4
Beste lotgenoten,

Mijn moeder heeft al een aantal jaar parkinson, en heeft daar medicijnen voor gekregen via de neuroloog ( madopar)
Zij slikt hier bij ook nog andere medicijnen, maar die zijn niet voor de parkinson.
Nou heeft zij het afgelopen half jaar steeds savonds last van pijn in haar vingers, en dat treed op om 18.00 uur, en daar slikt zij paracetamol voor.
De pijn wordt wel minder, maar is nog steeds aanwezig.
Nou heb ik mij laten vertellen dat je je bloedspiegel eens in de zoveel tijd moet laten prikken, om te kijken of je wel de benodigde dosis slikt.
Heeft hier iemand ervaring mee, want ik wil mijn moeder zo graag helpen ?
Zij heeft de laatste tijd ook depressieve klachten daarbij, zoals angst, spanning, en ze is heel bang dat er iets ergs gaat gebeuren, en daar wordt ze dan weer angstig van.
Ze heeft onlangs een onderzoek gehad waarbij ze hebben gekeken of er geen blokkades zijn in haar spieren, gewrichten, maar daar is niets uitgekomen.
Mijn moeder is ook heel onzeker, en als zij ergens heen gaan, dan vraagt zij zich af of ze het gas wel heeft uitgedaan, kraan heb dichtgedraaid, koffiezetapparaat uit heb gezet, en dan gaat mijn vader er iedere keer voor terug naar huis, en achteraf is toch alles uit, en dicht of wat dan ook.

Kan iemand mij verdere informatie geven, want ik wil mijn moeder zo graag helpen hiermee ?

Groetjes van An


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 10:41 am 
Offline

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 6:33 pm
Berichten: 76
Ik vind dit een probleem wat voorgelegd kan worden aan een Parkinson verpleegkundige. Die kan ongetwijfeld advies geven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2013 10:10 am 
Offline

Geregistreerd: vr mei 24, 2013 11:09 pm
Berichten: 4
Dan moet er wel op geantwoord worden Corneel, maar ik wacht geduldig af
Thx in ieder geval voor je berichtje


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2013 11:07 am 
Offline

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 6:33 pm
Berichten: 76
Het antwoord op je vragen kun je gaan halen in het ziekenhuis waar de neuroloog werkt die je moeder behandelt .Daar werkt ook ,vrijwel altijd, een Parkinson verpleegkundige die meer tijd uit trekt voor de patienten ,meestal tenminste, dan een neuroloog.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2013 4:36 pm 
Offline

Geregistreerd: vr mei 24, 2013 11:09 pm
Berichten: 4
Hai Corneel,

Ik had graag hier een aantal antwoorden verwacht, want daar is dit forum voor, toch ?
Ik zou graag willen weten of meerdere mensen hier last van hebben, en dan over willen praten met anderen mensen die dit ook ervaren.
Mijn moeder heeft er namelijk moeite mee om er over te praten, en loopt er eigenlijk voor weg als het te dichtbij komt, en ik heb zoiets van; alle informatie is welkom.

Groetjes van Annette


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 11:34 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi An,
ik kan goed begrepen dat jij je zorgen maakt om je moeder, endat je ook met iemand hier over wilt praten.
maar het is altijd zo moeilijk om een antwoord te geven om dat ieder Parkinson patient anders is.
Het klop dat je met bepaalde medicatie je bloedspiegel moet laten controleren ,maar ik weet niet of dit bij madopar ook zo is.
Ik weet niet uit welke omgeving je komt ,want iedere regio heeft contactpersonen waar je altijd naar toe kunt bellen.
ook worden er regio bijeenkomsten gehouden of is er misshien een parkinsoncafe in de buurt.
het is maar een voor stel.
De depressiefe klachten kunnen voor komen bij parkinson
gr anita


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 12:23 pm 
Offline

Geregistreerd: vr mei 24, 2013 11:09 pm
Berichten: 4
Hai Anita,

Bedankt voor je berichtje.
Ik maak mij erge zorgen om mijn moeder. Zij heeft al enige jaren parkinson, en ik weet dat het alleen maar erger wordt, en niet beter.
Mijn moeder is altijd wel een beetje nerveus geweest, en maakte zich altijd druk om dingen, maar ik merk aan de verhalen van mijn vader dat het steeds erger wordt, en dat vind ik erg vervelend voor haar.
Maar waar kan ik terecht om te vragen of haar bloedspiegel moet worden gecontroleerd, om te kijken of er wel genoeg in haar bloed zit ?
Ik kan moelijk haar neuroloog op gaan bellen, want ik wil niet dat ze weet dat ik informatie aan het inwinnen ben, als je begrijpt wat ik bedoel ?
Ik kom zelf uit de regio Hoorn, maar mijn moeder woont in Amsterdam.
Ik zal eens gaan neuzen op het internet naar een of andere bijeenkomst of parkinsoncafe bij ons in de buurt is, bedankt voor de tip Anita.

Je hoort nog van mij.

Groetjes van An4kim


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: moeder met Parkinson
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 2:38 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 3:51 pm
Berichten: 3
hallo an4kim-

zelf heb ik ook parkinson, deangst die je moeder heeft, en bang iets vergeten is...
komt een beetje op neer met haar geheugen die slechter word.
heb ik ook..ik betrap mezelf dat ik minder goed iets kan onthouden als voorheen,
kan een gesprek goed volgen, maar gebeur t me wel eens dat ik een uur later,
niet meer weet, wat er gezegt is,, gedeelte nog wel en gedeelte van gesprek niet meer herinner
,lezen moet ik niet te lang doen, of te snel llezen, moet echt langzamer gaan lezen, dan pas
kan ik navertellen wat ik gelezen heb...om zo maar paar dingen op te noemen.
nu kreeg ik een acvies van oefentherapie dat er vanaf sepember een cursus begint over geheugen training....dat word gegeven door fysiotherapeut en 2 parkinson patienten.....maar de cursus is in Leiden....Weet niet of dat iets is voor haar? veranderen van medicatie...ik vermoed dat angst e.d die ze heeft, dat het de bijwerkingen zijn.... toevallig doe ik mee komende woensdag met een onderzoek vande parkinsonvereniging over stress/ concentratie, geheugenverlies.... wat het allemaal inhoud weet ik ook niet precies, daar kom ik woensdag 12 juni wel achter.
Maar als je iets in ziet over de geheugentraining, wil ik je wel een emailadres geven van degene die het organiseert....Laat me dan weten of je er belangstelling voor heb.

Gr Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling