Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 4:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:17 am 
Offline

Geregistreerd: ma maart 03, 2014 10:07 pm
Berichten: 10
Ik ben 18 februari geopereerd aan een blaasverzakking.
Voor de operatie had ik al moeite met omdraaien in bed en verkramping van mijn benen.
Nu ik is het alleen maar erger geworden en slaap daardoor heel slecht.
Heb al met mijn neuroloog overleg gehad om mijn medicijnen te verhogen. Mag nu 6x daags 1sinemet,maar dit helpt niet genoeg.
Mijn vraag is of iemand weet wat ik hier aan kan doen, want dit is voor mijn herstel van de operatie ook niet goed.
Mijn bekkenoefeningen kan ik niet doen en ook mijn ontspanningsoefeningen niet.
Wie kan mij hierbij helpen.

groetjes Annewieke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 6:26 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 18, 2013 12:03 am
Berichten: 10
Beste Annewieke,

Helaas kan ik je niet verder helpen. Het lijkt me afschuwelijk voor je. Ik word al zelf zo nu en dan al gek van de verkramping in mijn re. voet en tenen. Hopelijk krijg je nog een reactie van iemand die het wel weet. En anders toch weer contact opnemen met de neuroloog.

Veel sterkte, Ada


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 03, 2014 10:07 pm
Berichten: 10
Hoi Ada.

Ik heb inmiddels mijn huisarts gebeld en heb een middel voor verkrampte spieren gekregen en moet dit een half uur tot een uur voor het naar bed gaan innemen.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.

Groetjes Annewieke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 12:02 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 18, 2013 12:03 am
Berichten: 10
Ik ben benieuwd. Ik hoop voor je dat het werkt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 12:53 pm 
Offline

Geregistreerd: do apr 03, 2008 9:44 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Gouda
Ada ben je verdoofd met een ruggenprik? Als dit zo is, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Moet je dan met een anesthesist nog eens praten???

groet, Agnes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 12:01 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 18, 2013 12:03 am
Berichten: 10
Hallo Agnes,

Ik denk dat je vraag voor Annewieke bedoeld is?

Groet, Ada


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 7:49 am 
Offline

Geregistreerd: do apr 03, 2008 9:44 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Gouda
Ja Ada, dat is zo.

groet Agnes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 7:35 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 9:44 pm
Berichten: 64
het verandert niets aan de kwaal maar omdat jij zo'n moeite hebt in bed om te draaien en te bewegen geef ik je toch deze tip. Vanwege een gescheurde spier had ik vaak het gevoel, vooral in bed, opgesloten te zitten in mijn eigen( parkinson )- lichaam. Ik heb nu een papegaai bij de uitleen gekregen en ik moet zeggen : ik vind het fantastisch. Ik kan nu bij kramp en /of pijn me zo optrekken dat ik mijn
been anders kan neerleggen waardoor de pijn soms wegtrekt. J e kan ook je partner wakker maken maar soms is het een paar keer optrekken achterelkaar voordat je naar je zin ligt .
Ik weet dat het niets aan je kwaal verandert zoals ik al zei maar het is heerlijk om weer een beetje baas over je eigen lichaam te zijn. Misschien
vind je het een snertoplossing maar ik wou het toch even doorgeven. Groetjes Corry


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2014 1:40 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 03, 2014 10:07 pm
Berichten: 10
Hoi Ada, Agnes en Cornelia.

Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een bed beneden staan met een papagaai, maar dit kost mij teveel inspanning. Ik mag namelijk geen druk uitoefenen van onderen, omdat ik een matje tegen mijn blaasverzakking heb gekregen en ik ben een gedeelte van mijn baarmoeder kwijt. Alleen is de baarmoedermond blijven zitten ook als ter ondersteuning.
Ik ben in 2009 ook al aan mijn blaasverzakking geholpen. Zijn de banden ingekort, maar dit heeft helaas bij mij niet geholpen,
Was gelijk weer verzakt en heb toen een ring gekregen. Maar vorig jaar in mei had ik zoveel moeite met mijn ontlasting en is mijn blaas nog verder verzakt. Ik ben in december 2013 voor controle naar mijn gynaecoloog geweest en die zei dat een operatie met een kunststof matje nog de enige oplossing was.
Ik mocht er wel even over nadenken, maar was al snel tot een besluit gekomen. Na de feestdagen een afspraak gemaakt en 13 januari weer naar mijn gynaecoloog. Daarna gelijk naar de opnamebalie om mij op de wachtlijst te plaatsen. Er werd gezegd dat het wel eens een tijdje kon duren eer ik aan de beurt zou zijn, omdat deze operatie door 2 gynaecologen werd gedaan. Ik heb een kijkoperatie gehad en moest daarom nu helemaal onder narcose. Dus deze keer geen ruggenprik.
Maandag 13 januari geweest en 16 januari belden ze van de opnamebalie dat ik 18 februari werd geopereerd. Eerst even schrikken, maar toch blij dat het zo snel ging.
Het gaat nu weer goed met me sinds ik een spierontspanner van mijn huisarts heb gekregen. Ik slaap nu weer veel beter en daar genees je van.
Ben nog wel snel moe, maar dat is logisch en dan ga ik even weer heerlijk in bed om te rusten. Mijn man is alle dagen thuis en die verzorgt me goed. Krijg van alle kanten hulp van de mensen uit onze straat. Kan niet beter toch.
Nu eerst even een eten en dan slapen. Jullie horen weer van mij.
Ik wil jullie ook allemaal veel sterkte toewensen.

Groetjes Annewieke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2014 11:04 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 9:44 pm
Berichten: 64
Beste Annewieke, Als ik dat allemaal lees is dat advies van mij inderdaad maar een snertoplossing. Maar ik was er zo blij mee dat ik wat doordraafde.Jij met alles ook veel sterkte en de anderen ook.Wat heeft ieder toch andere problemen binnen de ziekte van P.
Hartelijke groeten , Corry en ik hoop dat6 we van jou horen dat het weer beter gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 6:48 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 03, 2014 10:07 pm
Berichten: 10
Beste Cornelia.

Nee hoor je draaft niet door. Jij hebt er baat bij en dat vind ik alleen maar heel fijn voor jou.
Ik mag helaas geen druk uitoefenen van onderen en door mijn parkinson heb ik niet veel kracht meer.
Vandaar dat een papagaai voor mij ook geen uitkomst is.
Ik heb zojuist samen een blokje gelopen met mijn man en alweer een stukje verder dan gisteren.
Het gaat de goede kant weer op, maar wat wil ik ook he. Het is aanstaande dinsdag ook pas 3 weken geleden dat ik geopereerd ben en ze zijn 5 uur bezig geweest. Dus een beste stoot narcose gehad.
Ik ben zo blij dat de operatie is gelukt.
En mijn medicijnen zijn verhoogd, maar dat maakt mij niet uit. Ik ben blij dat ze er zijn en daardoor weer veel beter functioneer.
Dat is voor mij en mijn man en kinderen en kleinkinderen toch ook heel prettig.
Ik geniet zo van onze kleinkinderen. We hebben 9 kleinkinderen. De oudste is 12 en de jongste is 4 maanden.

Groetjes;Annewieke


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 11:03 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2014 9:40 pm
Berichten: 4
Mijn moeder heeft ook veel last van verkramping van haar bovenbenen. Medicijnen van de huisarts hielpen niet. Bij toeval ontdekte ze dat Ibuprofen bij haar wel enige verlichting geeft. Schijnt spierverslappend te zijn. Besproken met huisarts, is prima dat ze Ibuprofen neemt, maar als je ze vaak inneemt moet er wel een maagbeschermend medicijn bij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 10:55 pm 
Offline

Geregistreerd: ma maart 03, 2014 10:07 pm
Berichten: 10
Hallo Wiske.

Ik heb van de huisarts diazepam gekregen. Ik mag deze alleen gebruiken als mijn benen helemaal verkrampt zijn.
Je moet wel goed met dit medicijn om weten te gaan. Als je ze b.v. elke dag inneemt dan wordt het een gewenning en dan moet je steeds meer. Dat is nu ook weer niet de bedoeling.
En ibuprofen mag je ook niet bij sommige andere medicijnen die je gebruikt innemen. Moet je ook voorzichtig mee zijn.
Hoe oud is jouw moeder? Heeft zij al veel last van haar parkinson.
Hoe lang heeft jouw moeder deze ziekte?
In 2006 ben ik te weten gekomen dat ik de ZvP had.
Maar je hebt het dan al wel langer. Daarvoor bewoog mijn rechterarm niet tijdens het lopen en later kwamen er nog wat dingen bij waarvan ik dacht dit klopt niet.
Ik wens je moeder veel sterkte toe.

Groetjes;
Annewieke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2014 8:50 pm 
Offline

Geregistreerd: wo aug 27, 2014 7:56 pm
Berichten: 6
Zou een massage kunnen helpen, waardoor je meer ontspanning krijgt en dan misschien beter kan oefenen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling