Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 9:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 07, 2014 9:51 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2014 9:40 pm
Berichten: 4
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier op het forum en mail voor mijn moeder van 80, bij wie Parkinson vastgesteld is. Ze had al enkele jaren lichte symptomen, die geleidelijk zijn verergerd. Ze woont op dit moment nog wel zelfstandig. Mijn moeder heeft heel veel pijn aan haar bovenbenen, zo erg dat ze er vaak niet van kan slapen. Ze heeft sinds kort Parkinson medicijnen, die helpen hier echter niet tegen. Ibuprofen lijkt wel te helpen. Herkennen jullie deze klacht van pijn in de bovenbenen? En tips wat er aan te doen is?

Afgelopen week was een erg slechte week. Opeens kon ze nauwelijks meer lopen. Het lijkt wel of haar knie op slot gaat. Ze kan op zo'n moment alleen nog maar strompelen, moest zelfs kruipend naar haar bed zien te komen. Het leek zich te herstellen, maar van het ene op het andere moment schoot het er weer in. Nu gaat het weer wat beter maar we weten niet goed wat we moeten verwachten. Als ze deze 'op slot' momenten blijven terugkomen, is dat een groot probleem want dan durven we haar niet alleen in huis te laten. Ze is 3 weken geleden stevig gevallen, dus in eerste instantie dachten we dat het daarmee te maken had. Er zijn foto's gemaakt maar daar is niets op te zien. De arts denkt dat het mogelijk toch de Parkinson is. Iemand hier die iets hiervan herkent?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2014 10:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 18, 2013 12:03 am
Berichten: 10
Heeft het misschien met te hoge dosis medicatie te maken?
Is de moeite waard om te onderzoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 1:39 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 12, 2013 7:43 am
Berichten: 9
Beste Wiske,

Ik ben nu 50 jaar en heb al 18 jaar Parkinson. Ik heb de laatste jaren inderdaad ook last van het fenomeen dat mijn knie op slot slaat. Ik heb dit nooit eerder in verband gebracht met Parkinson, en gevoelsmatig blijft het een ander probleem. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar Parkinson heeft - naar mijn weten - in elk geval meer gevolgen voor spieren dan voor gewrichten.
Het tweede probleem dat je noemt, is de pijn in de bovenbenen waardoor je moeder niet kan slapen. Ik heb zelf bij tijd en wijle last van een soort restless leggs, pijn is hierbij niet het goede woord, meer een onbehaaglijk gevoel, je kan niet stil liggen en je doet geen oog dicht. Requip biedt uitkomst in dit geval. Misschien iets om met je moeders neuroloog te overleggen?
Veel succes - het valt niet mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 3:10 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2014 9:40 pm
Berichten: 4
De huisarts opperde ook dat het dor de medicijnen zou kunnen komen, we zullen het navragen bij de neuroloog. Ellen, wat rot dat je zo jong al hiermee geconfronteerd wordt. Ellen, bedankt voor je delen van je ervaringen. Voor ons is het nog allemaal nieuw, het helpt om te horen hoe het bij anderen gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2014 10:35 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 12, 2013 7:43 am
Berichten: 9
Hoi Wiske,

Tja ik was er vroeg bij, om het maar even zo te zeggen. Geen pleziertje, dus in die zin benijd ik je moeder die hier tot haar 80e van verschoond is gebleven. Maar het kan altijd erger, er gaan mensen dood aan kanker of ze zitten op een berg tot ze worden afgeslacht en dat heb je dan weer niet met Parkinson. Neemt niet weg dat ik deze rotziekte niemand toewens en ik hoop dat het bij je moeder een beetje binnen de perken blijft. Het hoeft geen drama te zijn. Ik probeer te blijven relativeren en ben blij als ik je ook maar enigszins heb kunnen helpen.

Ellen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling