[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Parkinson Vereniging • Toon onderwerp - Een ouder met parkinson

Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 8:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 3:36 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 19, 2009 10:30 pm
Berichten: 8
Hoi,
Ik kijk regelmatig op deze site om te zien wat er gepost word en ik vind het fijn om te horen dat ik niet alleen ben want soms voel ik me zo.
Eigenlijk heb ik het moeilijk om te zeggen dat ik het soms moeilijk heb maar als ik dan denk dat papa er mee moet leven ik voel zijn pijn niet dan denk ik Sara klaag niet zo. Papa heeft goede dagen en slechte dagen en ik ben zo bang voor die slechte dagen. Hij woont nog alleen maar sommige dagen dan zie ik hem en dan denk ik god wat gaat het goed vandaag maar er zijn ook dagen dan hang ik s'avonds aan de telefoon en dan hoop ik dat hij opneemt en me zegt dat alles ok is.
Als dochter alleen is het soms niet gemakkelijk ik heb zelf drie kinderen en ik ga werken maar het is me nooit teveel om papa iedere dag te bellen of om na de winkel te gaan samen met hem want ik erger me soms op de medemens die geen begrip tonen en je dan aangapen alsof hij god weet wat voor iemand is en dat gewoon omdat hij bibbert en teveel speeksel heeft en dat niet onder controle heeft!!!Ik ga trouwen in september en ja ik hoop dat mijn papa er die dag stralend bij zal zijn en voor alle kinderen met ouders met parkinson ook een super dikke knuffel en ene dikke schouderklop voor jullie!!
Sara


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 12:17 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 24, 2010 12:06 pm
Berichten: 1
goedemorgen,

Bij mijn moeder (70)is onlangs Parkinson gediagnosticeerd......
Sindsdien staat haar en ons leven als kinderen/kleinkinderen op zijn kop.
Naast alle praktische zaken die geregeld dienen te worden, is onze grootste zorg mijn moeders gemoedstoestand, het lijkt wel of ze in 3 weken tijd alle hoop heeft opgegeven. Ze ziet nergens iets positiefs meer in en denkt binnen een half jaar in een verpleegtehuis te zitten. Wij als kinderen vinden het moeilijk om hier mee om te gaan.
Ikzelf heb momenteel geen werk (ik ben 43, en heb 3 kinderen) en ben dus veel uurtjes per dag met mijn moeder bezig, ik doe dit met alle liefde, maar betrap me er ook op dat het veel vergt, en meteen als ik dit denk voel ik me schuldig, omdat mijn moeder altijd zoveel voor ons gedaan heeft, en ik wil haar helpen waar ik kan.
Inmiddels heb ik een familieberaad bij elkaar geroepen, om een aantal dingen duidelijk af te spreken.
Fijn dat ik op dit forum informatie kan vinden en een luisterend oor.

Ik vroeg me ook af, of iemand weet of er goede informatie te vinden is voor kinderen over Parkinson, op het internet kom ik er niet echt uit.
Vooral mijn dochter van 11 jaar oud heeft het er erg moeilijk mee, en ik wilde kijken of er misschien duidelijke informatie over dit onderwerp is, wat haar ook kan helpen bij verwerken en omgaan met haar Oma die haar alles is.

Groeten,
Marielle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 2:23 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 18, 2010 5:45 pm
Berichten: 17
dag Marielle ,
Door jouw vraag voelde ik mij direkt aangesproken . Ook ik word binnenkort 70 jr , heb zvP [ ongev . 6 jr dat het geconstateerd werd ] en woon alleen . Vanaf het moment , 6 jr geleden , was ik even geschokt en ben mij toen gaan verdiepen in wat voor ziekte is Parkinson en hoe kan ik mijn leven zodanig inrichten dat ik en mijn omgeving daarmee om kunnen gaan .Helaas kwam er ook een eind aan mijn huwelijk maar ik was vast van plan om ook van mijn nieuwe leven met P iets te maken.

Belangrijk is dat jouw moeder zelf de touwtjes in handen neemt van haar leven .Ik weet wat ik zeg want mijn buurvrouw is mijn eigen dochter met haar gezin .Zij houdt mij onzichtbaar als een waakhond in de gaten maar geeft mij wel de kans mijn eigen Ding te doen . Bovendien geeft het mij zelfvertrouwen dat ik voor hun kinderen oppasouder mag zijn .Mijn advies is , geef jouw moeder de ruimte , los niet alles voor haar op maak samen met haar een lijstje van de dingen die voor haar haalbaar zijn verdeeld over de week , zodat ze zichzelf sávonds een schouderklopje kan geven .En laat haar ook meer de dingen opschrijven zoals boodschappen of reparaties in huis .

Bij de parkinson vereniging is er een boekje te bestellen "Mijn moeder heeft Parkinson "dit geeft kinderen op heldere manier informatie .
Marielle , dit was het voorlopig en jij moet niet de moed verliezen maar vooral ook goed voor jezelf zorgen . Groet Adrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 21, 2010 3:01 am 
Offline

Geregistreerd: za feb 21, 2009 2:45 pm
Berichten: 2
Beste Sofieke,

Ik hoop dat je dit bericht nog leest. Ik ben 23 en toen ik 13 was is de ziekte van parkinson bij mijn vader geconstateerd. Net als jou heb ik voornamelijk moeite met de psychische kant en de relatie met mijn vader die steeds meer veranderd. Ik zou daarom graag met je willen mailen of praten hierover, omdat ik denk dat we veel herkenbaars en steun uit elkaar verhalen kunnen halen.

Laat me weten of je dat ook wilt!

Eva


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 21, 2010 11:56 am 
Offline

Geregistreerd: vr maart 14, 2008 4:53 pm
Berichten: 77
Beste Eva,
Je reageert op een bijdrage van twee jaar geleden, het zou zomaar kunnen dat je geen respons krijgt.
Ik vroeg me af of je iets hebt aan
http://yopperkids.hyves.nl
of ben je daar net weer te oud voor?

Jaap, mod


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 22, 2010 11:59 am 
Offline

Geregistreerd: za feb 21, 2009 2:45 pm
Berichten: 2
Hoi Jaap,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik zal eens een kijkje nemen.

Eva


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 14, 2010 9:33 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
ik dacht ook altijd, ziekte van parkinson, beven en stijfheid, en uiteindelik kun je evt dement worden.
maar er zit nog zoveel meer tussen.
Had jaar geleden en klinische les( ik werk in de verst. gehandicapten zorg0 over NAH= niet aangeboren hersenletsel.
de mogelijke gevolgen van een hersenaandoenign stonden daar op een rijtje.
En er waren er zoveel wat op mijn moeder die al 15 jaar parkinson heeft en 69 jaar is, en in verzorginshuis woont.
voorbeeld
neurologishe stoornissen:
coordinatie en evenwichtstoornissen, stoornissen van functie blaas en darmen, bewustzijnsdaling,
cognitieve stoornissen:
geheugen stoornissen, met name kort termijn geheugen, aandachtstoornissen, afname tempo, informatieverwerking, inzicht-overzichtsbeperking, waarnemingsstoornissen, planning en organisatie problemen, beperkte probleemoplossing.
verandering in gedrag;
initiatiefvermindering, ontremd gedrag, decorumafname, emotionele vervlakking,afname empathie, moeite met relativeren, gestoord ziektebesef/ziekte -inzicht,egocentirciteit.
bovenstaande heeft mijn moeder allemaal last van. woont in verzorgingshuis, heeft zzp 7 .
zit hier dus niet op de plaats, heeft eigelijk veel begeleiding nodig, kan nog veel dingen zoals huishoudelijke taken, maar is erg chaotisch, kan de taken niet afmaken, weet niet hoe enz enz.
we hebben gekeken in verpleeghuis, maar dat is het ook niet, ivm bezuinigingen worden daar veel te weinig activiteiten aangeboden.. kleinschalig wonen was mooi voor haar, maar daar moet je dement voor zijn. en dit is ze ( nog) niet.

Maar al die stoornissen, weet je niet, dat verteld je ook niemand. Daar moet je zelf dus achter komen, waarom zijn bovenstane stoornissen niet bekend, en wel de bekende beven en stijfheid daar moet eens aandacht voor komen zodat partners en familei beter voorbereid is hierop en eerder kan inspelen op de stoornissen, bv door eerder hulp in te schakelen..
van bovenstaande stoornissen lees je volgens mij zelfs ook niet op deze site


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 14, 2010 10:17 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Ik ben stomverbaasd. Hoe is het je gelukt al die jaren goede informatie te ontlopen?

Als je op dit forum naar het hoofdstuk "behandelen" gaat, kom je het allemaal tegen.
Over veel van de door jou genoemde sores is ook wel een folder te downloaden: http://www.parkinson-vereniging.nl/brochures.html

Het blad van de vereniging, Papaver, besteedt geregeld aandacht aan de door jou genoemde punten.

Boekje dat ook via de vereniging verspreid wordt:
http://www.spreekuurthuis.nl/themas/par ... ntroductie
(kies informatie)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 18, 2010 7:53 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
geen idee , hoe me dat gelukt is.heeft niemand me ooit verteld. ook de doktoren niet , terwijl ik wel eens lijst heb gemaakt waar wij allemaal tegen aanliepen.

maar ik heb die site's bekeken , maar ik kan nog bepaalde dingen echt niet vinden hoor.
zal wel aan mij liggen maar ik geen : afname empathie, moeite met relativeren, gestoord ziektebesef/ziekte -inzicht,egocentirciteit.
planning en organisatie problemen, beperkte probleemoplossing ,ontremd gedrag, decorumafname, emotionele vervlakking,vinden..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2010 6:48 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 1:31 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
,ontremd gedrag, decorumafname, emotionele vervlakking,

Weet ik niet. Ken ik niet van de ZvP.

Zal dan misschien parkinson dementie achter kunnen zitten, moeders heeft al testje gehad hiervoor.
2 maal dezelfde met tussenpozen van 3 maand, 1e keer scoorde zij 17 vragen van de 30 , toen exelon opgevoer, scoorde zij na 3 maand 27 van de 30 vragen. Opmerkelijke vooruitgang. Maar huisarts vertelde dat dementie niet alleen geheugen hoeft te zijn..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 10:36 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 10:59 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 19, 2009 10:30 pm
Berichten: 8
ik vind het jammer dat er weinig gepraat word over een ouder met parkinson ...
overal op internet niets te vinden geen gevoelens niets maar ook niets wij zijn alleen jammer ik hou van mijn vader en ik kan nergens terecht...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 11:00 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 19, 2009 10:30 pm
Berichten: 8
mss beter de hele site wissen niemand die antwoord


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling