Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 3:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 4:00 pm 
Offline

Geregistreerd: za mei 14, 2016 3:24 pm
Berichten: 3
Hallo, voor t eerst op het forum en heb een paar vragen. Mijn man ( 73) heeft al 11 jaar Parkinson. Ook heeft hij vorig jaar daar de diagnose dementie bij gekregen. Sinds vorig jaar valt hij regelmatig zomaar weg gedurende een paar minuten en niets helpt er dan om hem weer bij zinnen te krijgen. Soms is het meteen na het eten, maar het kan ook zomaar voorkomen op een willekeurig moment.
Verder heeft hij er steeds meer last van dat zijn tong uit z,n mond steekt.dat heeft hij zelf niet in de gaten. Het is een vervelend gezicht en de ene keer zeg ik er wat van en de andere keer als we in gezelschap zijn, houd ik mijn mond. Ook om hem niet in verlegneheid te brengen..
Zijn er meer mensen waarbij deze dingen spelen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 5:36 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
Ik weet niet of dit te maken heeft met parkinson, maar ik heb het in ieder geval niet eerder gehoord. Zou je dit niet het beste met je huisarts of met de neuroloog bespreken? Het kan riskant zijn om er zomaar naar te raden en verkeerde adviezen te geven/krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 8:01 pm 
Offline

Geregistreerd: za mei 14, 2016 3:24 pm
Berichten: 3
Dank voor de reactie. Het wegvallen al een paar keer aangekaart bij huisarts en neuroloog. Daar is niets aan te doen. Vooral omdat het maar van korte duur is. Maar get is wel eng en je voelt je machteloos!
Wat de tong betreft: hier heeft de neuroloog een notitie van gemaakt maar heeft daar verder niets over gezegd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2016 1:15 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 10, 2011 5:49 pm
Berichten: 72
Ik zou gewoon aandringen op een antwoord. Ook als ze het niet weten, kunnen ze dat zeggen. Misschien kunnen ze je man verwijzen naar een andere arts (of therapeut).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling