Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 10:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kennismakingsbericht
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 3:30 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 20, 2012 7:26 pm
Berichten: 5
Onderwerp:Kennismaking.

Hallo, Ik ben Ellen en woon in Spanje. Ik ben getrouwd, heb twee kinderen en een lieve hond.
Bij mij is ongeveer twee jaar geleden vasculaire parkinson geconstateerd.Sinds begin januari
ben ik lid van de Parkinson Vereniging in Nederland. Ik ben 72 jaar . Graag zou ik in contact
komen met lotgenoten . Ik heb namelijk wel een goede medicatie , denk ik, maar desondanks
heb k nog steeds problemen met o.a. lopen(vooral achteruit), draaien en mijn spraak is wat
zachter geworden ; ook heb ik moeite met articuleren. Als ik s middags niet even rust dan
krijg ik overal pijn, vooral onder in mijn rug. Hebben meer mensen hier last van?Mijn medicatie
is inmiddels weer bijgesteld, nadat ik van mijn neupro-pleisters vreselijke jeuk en rode plekken kreeg.
Maar dit was waarschijnlijk te wijten aan de pleisters en dus niet aan het medicijn. Nu ben ik
naast mijn medicijnen vanaf het begin t.w. Stalevo en Azilect begonnen met de opbouw tot 20mgr.
van <requip-prolip. Aangezien ik het e.e.a. niet goed had gedaan kreeg ik het niet verstuurd. Nu
heb ik inmiddels de 20mgr. bereikt en moet a.s. dinsdag naar de neuroloog in Benidorm.
Graag zou ik willen weten of dit herkenbaar is.Hartelijke Groet en alvast bedankt voor het lezen !Ellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kennismakingsbericht
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 1:06 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Ellen ,
Welkom op de site,
Je schrijf dat je van de neuro-pleister jeuk kreeg, dit is en bekent iets van deze pleister,het is belangrijk dat je volgen schema moet plakken en het wilt ook weleens helpen als je bijv. 8mg heb om dan 2 pleisters van 4 mg te plakken.
groeten Anita


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 12:11 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 20, 2012 7:26 pm
Berichten: 5
Hallo Anita,

Dank voor de reactie op mijn bericht m.b.t. de neupro-pleisters. In overleg met mijn neuroloog
besloten nu toch maar met het medicijn requip-prolib verder te gaan. Ik heb nu 20mgr. per dag
en moet even het resultaat afwachten. Hopelijk zal het lopen vooral achteruit nu wat beter
gaan binnenkort. En misschien helpt dit medicijn ook wel wat bij het schrijven. Ik kan nog
nauwelijks mijn eigen schrift teruglezen !

Groetjes, Ellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kennismakingsbericht
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 7:56 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 9:44 pm
Berichten: 64
Beste Elllen, Mag ik (8 jaar P. nu 71 jaar)even een opmerking maken over je schrijven.
Mij is geleerd bij het woord te blijven waar je mee bezig bent.Het gaat wel niet vlug maar veel mooier.Een hele brief lukt mij zo niet maar die print ik vanaf de computer op mooi papier(op losse vellen bij de boekhandel te verkrijgen)Ook ben ik begonnen met het veel groter schrijven dan ik gewend was.Soms sta ik nu versteld hoe keurig ik weer schrijf.Voor sommigen blijkt het schrijven in blokletters goed te werken.Sukses er mee (en met de overige problemen en probleempjes.)Lieve groet Corry


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kennismakingsbericht
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 1:08 pm 
Offline

Geregistreerd: vr mei 11, 2012 12:24 pm
Berichten: 1
Naar aanleiding van Neupro pleister het volgende; mijn vrouw heet 15 jaarParkinson.Ze heeft al die jaren Permax gebruikt,maar de onrust nam de overhand.Erg over beweeglijk en periodes van stijfheid.Zijn in behandeling in EMC Rotterdam geweest,maar elk 1/2 jaar een andere arts gehad.(opleiding)Besloten om een vaste arts te nemen en daardoor in IJsselland ziekenhuis Capele a/d IJssel terecht gekomen.
We zijn toen over gestapt op Neupro pleister.Dit op 14 verschillende plaatsen te plakken,was dit geen sukses.Ze had last van transpireren en de pleister liet los.Hebben er toen wit pleister over gedaan en bleef beter zitten.Uit eindelijk bleef er maar een paar plaatsen over: de armen,borst, rug boven en boven benen.Ze kreeg enorme rode zwelling en op de boven armen hevige roodheid met blaren erin.(leek wel brandwonden!) Zijn hier onmiddellijk mee gestopt!
Medicatie is nu:1x daags REQUIP MODUTAB 8 mgr en 3x Sinemet CR 125 mgr en 4x Sinemet 62,5 mgr
Zijn nu bezig om Sinemet Cr 125 mgr af te bouwen.
Nu lijkt ze wel wat stabieler de gehele dag,maar instellen heeft tijd nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling