Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu di apr 16, 2024 1:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2010 8:32 am 
Offline

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 12:25 pm
Berichten: 8
Hallo Monique,

Laat je niet beduvelen, de regering heeft vastgesteld dat het maximaal 190,70 incl. btw mag kosten.
Zie de site van het NVA http://www.nza.nl/publicaties/nieuws/130009/, dit is een bedrag waar nog wel btw overgaat, dus totaal 190,70.

Groeten,
Wijnand


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 5:50 am 
Offline

Geregistreerd: do sep 04, 2008 12:06 pm
Berichten: 47
Ik ben dus half april weer voor de jaarlijkse rijtest geweest van het CBR.
Heb de hele molen weer doorlopen.
Door keurings-neuroloog werd al aangegeven dat zijn advies weer : 1 jaar zou zijn.

Ik heb de rijtest in mijn eigen auto gedaan.
Ik heb meer tijd nodig om het verkeer goed in te schatten, daar ben ik mij van bewust, daarom pas ik de snelheid ook aan.

Na de rijtest kreeg ik de reactie : het autorijden gaat echt niet goed.
Te traag , waardoor irritaties ontstaan van mede-weggebruikers.
Deze gaan inhalen, waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Ik ben te erg gefixeerd op de weg voor mij, zodat ik onvoldoende vooruit kijk op te naderend verkeer om mij heen, en te laat hierop kan reageren.

Plotseling naderend verkeer zie ik te laat, waardoor schrikreacties.

Heb nu verplicht 3 rijlessen moeten nemen in een automaat, waarvan ik er inmiddels 1 heb gehad.

Na de 3 lessen moet de auto-rijschool mij weer aanmelden voor een nieuwe rijtest. ( in een lesauto ).
De Mevr, van het CBR heeft mij na de rijtest te kennen gegeven dat ik het met automaat mag proberen , maar rekening moet houden dat ik misschien na de rijtest geen auto meer mag rijden.
Ik ben 48 jaar, heb 3 kinderen, en dan zonder rijbewijs is zeer problematisch.
Van de andere kant wil ik natuurlijk geen gevaar op de weg zijn voor mezelf en andere weggebruikers.
Hoewel ik overtuigd ben dat er veel slechtere automobilisten rijden.
45-km auto mag wel ??? vreemde regeling.
Monique v W


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 12:39 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Hoi Monique,
Wat vervelend voor je, jo.
Ik vroeg me af of er nog ruimte in je medicijnen zit; is het een idee om voorafgaande aan je nieuwe rijproef dit met je behandelende neuroloog te bespreken?

Als er geen mogelijkheden meer zijn, is het misschien toch verstandiger om vervangend vervoer te regelen?
Balen; maar een ongeluk wens je toch echt niemand toe.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: rijtest
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 6:07 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Hallo Yoppers

Heb vandaag een oproep voor een rijtest binnen gekregen .
Weet iemand hoelang zo een test duurt ? Ben altijd al zeer gespannen voor examens wat dit volgens het CBR niet is maar toch .Je mobiliteit hangt er wel vanaf . De ZvP maakt het niet makkelijker.Het zal wel flink beven zijn .

gr martanja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rijtest
BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2010 9:52 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
zie "rijexamen auto" onder "kletshoek"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 3:19 pm 
Offline

Geregistreerd: vr maart 14, 2008 4:53 pm
Berichten: 77
De verschillende draden over de rijproef zijn samengevoegd tot deze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 7:31 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Dag allemaal heb vandaag mijn rijtest gedaan bij het CBR.Duurde ongeveer een half uur .
Het was voorbij voordat ik er erg in had.Op een paar lichte tremors in mijn linkerarm na had ik nergens last van .
Was wel ontzettend zenuwachtig.Maar de vrouwelijke deskundige was goed in staat om mij op mijn gemak te stellen .
We hebben heel de tijd gezellig gepraat over onze en haar huisdieren .Hoelang ik nu weer vooruit kan weet ik nog niet .
Binnen nu en tien dagen krijg ik te horen voor hoelang ik verlenging krijg voor mijn rijbewijs .De deskundige was heel positief dus ik hoop op 3 jaar .

gr martanja :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 11:43 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
gefeliciteerd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 9:40 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Bedankt Koos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 8:05 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Hoera mijn rijbewijs voor 3 jaar kan er weer even tegen .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: CBR
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 5:41 pm 
Offline

Geregistreerd: do apr 16, 2009 8:23 pm
Berichten: 15
Inmiddels is mij door de Neuroloog aangeraden om aan het CBR door te geven dat ik
de ziekte van P. heb. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Ik kan er niet toe komen
omdat te doen, terwijl ik nog goed rijd. Ik rijd afstanden van ongeveer een uur en dan neemt
mijn vrouw het over. Als zij niet meegaat en ik ga alleen neem ik het openbaar vervoer.
Het is net een vicieuze cirkel waar ik in zit, dan wil ik het wel weer doorbellen en dan weer niet.
Wie kan mij hier in adviseren en heeft er ook ervaring mee om de knoop door te hakken?

groet, Theo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CBR
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 7:54 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Hallo Theo

Omdat ik een aantekening heb op mijn rijbewijs voor mijn ogen kreeg ik tot nu toe elke keer voor 10 jaar verlengd.En moest ik dus ook naar een oogarts voor de keuring.
Nu kwam er de ZvP bij .Want het invullen van de eigen verklaring wordt gedaan door een voor mij vreemde huisarts.En die vermeld dus dat je de ZvP hebt. Als je de eigen verklaring opstuurt krijg je na enige tijd bericht van het CBR dat je naar een neuroloog moet en die afspraak wordt door hen geregeld.Het mag niet bij je eigen neuroloog maar wel in het zelfde ziekenhuis. In mijn geval komt er nog een keuring door een oogarts bij.De oogarts gaf mij een verlenging met 5 jaar.
De keuring bij de neuroloog stelde niets voor ik stond na 10 minuten weer buiten.178 euro armer en de opmerking dat wat hem betreft een rijbewijsverlenging geen probleem was.Na het opsturen van de verklaring van de oogarts ( de neuroloog doet dat zelf ) duurt het weer een tijdje tot je bericht krijgt.Ik kreeg een uitnodiging van het CBR voor een rijtest let op het is geen examen maar zo voelt het wel.Na de rijtest worden alle papieren bij elkaar gedaan en na een paar dagen krijg je bericht.In mijn geval een rijbewijs voor 3 jaar.
Misschien maakt dit voor jou de keus niet makkelijker maar je weet nu wel een beetje hoe het kan gaan .

m vr gr Martien


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CBR
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 2:01 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Beste Theo,

bij "kletshoek" kun je alles hierover vinden.
kijk op pagina 2, allerlaatste draad.....(rijexamen auto)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CBR
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 4:41 pm 
Offline

Geregistreerd: zo okt 19, 2008 9:16 pm
Berichten: 68
Woonplaats: ZH - N
Hallo Theo,

Ik begrijp uit jouw bericht dat het je niet om de procedure gaat. Die is jouw wel duidelijk. Het lijkt er om te gaan dat het je dwars zit dat je zo moeilijk een knoop kunt doorhakken. Dat laatste is echt een parkinsonkwaal die veel mensen hier wel bekend is. Nog meer info kan het ook lastiger maken. Zelf probeer ik meestal maar in het diepe te springen en te denken "m'n leven hangt er niet van af".

succes,
Irene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CBR
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 11:14 am 
Offline

Geregistreerd: do sep 04, 2008 12:06 pm
Berichten: 47
Ik ben niet door de eerste keuring gekomen van het CBR vorig jaar, en moest gaan lessen in een automaat.
Reden: te traag van reactie en overzag de drukte in het verkeer niet goed. Te weinig antisipatie in het verkeer.
Daarna weer opnieuw een rijtest doen.
Dit ging beter.
Ik heb nu een klein automaatje gekocht.
Er ging een wereld voor me open. Ben nu veel sneller, wendbaarder , meer tijd om me te concentreren op de weg.
Had dit veel eerder moeten doen.!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling