Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 9:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 12:03 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 8:53 pm
Berichten: 59
Woonplaats: delft
goededag,

Ik moest ivm dat ik parkinson heb opnieuw afrijden voor mijn rijbewijs (ben geslaagd) mag nu nog alleen automaat rijden en dit komt ook op je rijbewijs te staan en dit moet je ook doorgeven aan de je verzekering.Wist ik niet dus misschien voor nog meer mensen die dit ook niet weten een tip. Het afrijden is alleen door mij zelf aangevraagd ivm een bijdrage verandering auto via het uwv. Dus is niet verplicht om te doen.

gr brigitte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: zo jan 10, 2010 8:22 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2008 5:08 pm
Berichten: 68
Ik heb bij de gemeente een papier opgehaald,( weet niet meer hoe het heet), geef je te kennen dat je graag wilt afrijden ,dat kostte 2 jaar geleden 19 euro. neuroloog heeft het ingevuld.
Moeders kreeg bericht dat ze af kon rijden, duurde zo 20 min.
En daar was de kous mee af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 12:39 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2008 8:10 am
Berichten: 96
Woonplaats: Overijssel
Hoi, Ik heb me ook al eens afgevraagd hoe je erop moet reageren, mijn verzekering heb ik ingelicht via de zorgvz. heb ik gevraagd wat te doen, ze zeiden toen af te wachten, ik was 42 (3jr geleden) en had hem net voor 10 jaar verlengd.
Zal als ik merk dat ik slechter ga rijden, me er dan mee bezighouden, we worden toch al overal op gepakt vind ik persoonlijk.
Is misschien niet netjes maar zolang het goed gaat, hou ik het zo.

Wanneer deden jullie dat? aangeven datje P. hebt, direct? of tegen de tijd dat je moest verlengen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 6:58 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jan 06, 2010 11:01 pm
Berichten: 10
Elke parkinson patient krijgt het rijbewijs voor 3 jaar als het verlengd wordt en het wordt niet vergoed door het ziekenfonds. Wij waren totaal 300 euro kwijt eerst al 19,50 euro toen 50 euro bij de arts en de neuroloog 170euro.
Reken maar uit, ook wij waren maar 3minuten binnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 12:56 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 14, 2010 12:21 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Asten
Hoi mensen

Ben op dit moment bezig met het vernieuwen van mijn rijbewijs .Omdat ik een aantekening heb op mijn rijbewijs i.v.m. mijn ogen krijg ik tot nu toe elke keer met tien jaar verlengd .Maar nu is er P. bij gekomen en wordt het nog moeilijker .
En duurder .Eerst een Eigen Verklaring van 22 euro dan naar de huisarts 38 euro . Afspraak gemaakt bij een oogarts kan pas op 1 april kosten 70 euro .Dan nog naar de neuroloog kosten nog niet bekend hoop dat het dan in orde is :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 9:27 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Ik baal een beetje dat het allemaal zo lang duurt.
Mijn rijbewijs verliep 1-1-10. Dat wist ik al jaren.
Dus van de zomer niet alleen een paspoort voor de vakantie, maar ook een Eigen Verklaring opgehaald bij het dorpshuis en een pasfoto apart gelegd. Na de vakantie een afspraak voor oktober gemaakt bij een onafhankelijke neuroloog.

Toen was ik in oktober eindelijk, na anderhalf jaar wachten, aan de beurt voor een operatie aan mijn schouder; en daarna zat mijn arm zes weken vastgebonden. De keuring moest opschuiven naar december; volgens de neuroloog was er geen reden om niet te rijden.

Opgestuurd naar het CBR: oproep 26 januari voor een rijproef.
Heb dus door de tijd die het CBR nodig had om iets te plannen, ruim vijf weken getracht te werken zonder goed vervoermiddel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opnieuw afrijden
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 11:27 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 07, 2008 8:10 am
Berichten: 96
Woonplaats: Overijssel
Koos, ik wil je morgen succes wensen met je test.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 2:20 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Dank je wel, wat attent.
Ik moest maar eens naar bed....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 9:18 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
De rijproef is goed verlopen. Wel kreeg ik het advies om anders te sturen (ik geef niet altijd netjes door, of pak niet altijd keurig over) en om, wanneer ik mijn auto inruil, een automaat te overwegen. Met het oog op de toekomst enzo. Nu nog de papierwinkel en dan kan ik weer gaan en staan waar ik wil.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2008 7:56 pm
Berichten: 81
Woonplaats: West Friesland (NH)
Gefeliciteerd Koos!

Hoe lang mag je ons wegennet weer onveilig maken? :lol:

Frank

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------
Frank (39), ZvP vastgesteld in 2003, nu nog 30 uur pw aan het werk, getrouwd, 2 jonge kids, woon in west-friesland (NH)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 10:52 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 8:53 pm
Berichten: 59
Woonplaats: delft
he koos,

gefeliciteerd man,je kan er verlopig weer tegen.
ik mag alleen ook nog maar automaat rijden dit is gelijk aan gepast op mijn rijbewijs wel nieuwe aanvragen hier voor.
en verder over het sturen zei de excaminator dit ik als een vrachtwagen chaffeur moet rijden dus met je hand over het stuur heen of z'n speciaal knopje op je stuur

maar verlopig kunnen en mogen we rijden

gr brigitte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 12:40 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
bedankt. volgens mij drie jaar, maar ik weet het niet zeker.
Tja, tot voor kort snoefde ik op mijn schadevrije jaren, maar in 2008 stak een verkeerszuiltje onverhoeds :( over...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 5:35 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 12:25 pm
Berichten: 8
Goedemiddag allemaal,

Ik mocht gisteren voor een keuring komen bij de neuroloog. Wat een farce is dit. En wat een geldklopperij.
Zij keek naar mijn medicijnpaspoort, onderzocht of ik genoeg kracht in arm en been heb en ik moest met mijn vinger naar mijn neus met ogen dicht.
Het geheel duurde ongeveer 7 minuten. Toen kreeg ik een rekening van 218 euro.
Nadat ik gezegd had dat er een maximale prijs is voor de keuringen werd het bedrag 190,70 en of ik dat maar direkt even contant wilde betalen.
Als ik niet genoeg bij me had, kon ik wel pinnen bij een winkelcentrum. Ik koos ervoor om het over te maken. Dan zou zij de verklaring opsturen.
Ik vroeg om een nota, nou dat had geen nut zei de neuroloog, want het wordt toch niet vergoed.
Na veel zeuren toch een nota gehad.
Wat een wassen neus zo'n keuring!!! Als ik dit van te voren had geweten, had ik het niet gedaan, want over 2,5 jaar moet ik het weer doen, met alle kosten vandien.

Hebben er meer patienten dezelfde ervaringen als ik.

Groeten,
Wijnand Binnendijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 6:06 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 26, 2009 4:59 pm
Berichten: 4
Woonplaats: DEVENTER.
Ook ik heb zo'n soort ervaring.Eind 2006 hoefde ik niet naar een neuroloog en kreeg ik na een rijproef mijn rijbewijs voor 3jaar.Eind augustus heb ik een eigen verklaring gehaald en door de huisarts laten invullen en ondertekenen en toen moest ik van het C.B.R.wel naar een neuroloog.Ik ben nog geen 5 min.binnen geweest,moest ook met ogen dicht de vinger naar de neus brengen,even heen en weer lopen etc.Er werd nog even opgemerkt dat ik net zo goed bij hun kon komen voor de controles etc.dan hoefde ik niet naar Groningen,en of ik maar even wou betalen.Bij het maken van de afspraak was me dat ook al meegedeeld,het kostte 150,50(ik vond het erg duur maar ik lees hier al veel hogere bedragen)het liefst hadden ze het contant,pinnen kon niet maar omdat ik er opstond mocht ik het overmaken,de rekening lag al klaar bij de balie.
Ik heb bij de ziektekostenverz.gevraagd of het werd vergoed maar helaas was dit niet zo.Nu ga ik het maar bij de belastng aftrekken.
En wat mijn rijbewijs betreft,van het C.B.R.kreeg ik later bericht dat ik mijn rijbewijs weer voor 5 jaar kreeg!En dat zonder rijproef,ik snap er niets van maar was er natuurlijk wel blij mee.

Groeten,

Loes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rijexamen auto
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2010 12:35 am 
Offline

Geregistreerd: do sep 04, 2008 12:06 pm
Berichten: 47
Hallo samen.

Ik heb vorig jaar maart het hele circuit doorlopen.
Kreeg na de keuring van de neuroloog ook een verrassingsnota van 220 euro.
Heb een rijles genomen, en kreeg het advies om automaat te gaan rijden.
Helaas is het rijbewijs maar voor 1 jaar geldig, en dus zit ik al weer in de tweede ronde.
Heb onlangs de eigen verklaring opgestuurd, en heb bericht gekregen dat ik weer een medische keuring moet ondergaan.

Krijg ik natuurlijk weer een nota van 220 euro .
Ik weet dat het een aftrekpost is voor de belasting, maar heb nu jaarlijks hier toch veel
kosten door.
Belachelijk hoog bedrag.
Mag dit eigenlijk wel ?????
Monique W


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling