Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 09, 2013 6:48 pm 
Niks lukt me dan me haar fohnen make up op doen gelukkig is het mooi weer zet ik me zonnebril wel op.
Zit ook in een stresss periode dan verergert het.
Het maakt me ook zo moe als dit zo doorgaat ga ik toch naar me huisarts sta ff toe te trillen als een rietje.

Los geld geef ik niet uit krijg het amper me portemonnee uit dat bewaar ik totdat het weer rustig gaat worden.

Ik vind het een lastige ziekte zou wel een vriendin kunnen gebruiken of vriend zodat ik het idee heb niet de enigste te zijn.

Voel me best alleen ermee.

En het maakt me ook behoorlijk moe.

Ik heb het van me vader en oma die trilde ook alles bij elkaar.

Sterkte iedereen die deze rotziekte,s hebben.

Gr. Samantha.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 1:28 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 04, 2010 4:32 pm
Berichten: 9
Je moet proberen, (en ik weet dat het vervelend klinkt), de tremoren te accepteren. Ik zelf hak ook met hetzelfde bijltje.
Maar ik merk wel de ene dag is de ander niet.
En wat mij ook opvalt stress is vaak de boosdoener, probeer zoveel mogelijk tijd voor de dingen te nemen, haastig iets doen lukt toch vaak niet.
En de meeste pillen helpen niet tegen de tremor.
Dat is de reden dat ik vanaf mijn diagnose in 2007 niets gebruik.
En koester de dingen wat je nog wel goed kunt.
Wat ik ook zoveel mogelijk doe is dingen met beide handen, zoals een kopje vasthouden, en ik me aangeleerd om te typen met links en de muis met links te bedienen. En dat gaat goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 10, 2013 8:33 pm 
Dank je wel voor je bericht Phyton maar heb een laptop dus moet veel kracht zetten om het juiste in te vullen.
Constant typ ik het verkeerde in ben ook bang dat ik dingen ongewild verwijder.

Accepteren! ik zal wel moeten ik slik ook geen medicijnen ervoor en ik pak ook met 2 handen wat beet als ik wat drinken wil of een rietje zelfs het inschenken kost me moeite heb standaard een doekje op tafel liggen.

Gelukkig me boodschappenweer in huis ik haal meestal voor een paar dagen.

Heb wat dingen opgeruimd vandaag en vond propranoldl ooit gehad van me huisarts tegen het trillen ik ga toch kijken wat een kwart tabletje ermee doet.
Ik nam toendertijd 2 jaar geleden meteen een hele in en werd er beroerd van.

Dit is ook niks zo ik weet dat er ergere dingen zijn maar constant lopen te schudden is ook niks ben 55 nu waar beland ik over 10 jaar hiermee al heb ik die tabletten maar voor nood.

Zal toch naar de tandarts moeten zo kan ik niet behandeld worden.

Jij ook sterkte. Liefs van Samantha.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2013 12:26 am 


Zijn er ook lotgenoten in Noord-Holland????

Gr. Samantha


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 3:00 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jun 09, 2013 2:08 am
Berichten: 12
Woonplaats: Maastricht
Hallo Samantha,

Hopelijk hebben er lotgenoten gereageerd.

Tsja, ik zit in eenzelfde situatie,ben 49 met 3 jaar P en moet alles ook zelf doen.

Vanwege de tremor moest ik tot een jaar geleden naast 6 tabletten Madopar 125 ,8 tabletten Propranolol slikken, was bijna iedere dag op het werk zo"duf als een konijn".

Zoals Python adviseert, neem de tijd voor de dagelijkse dingen, en zorg dat er geen stressvolle situaties ontstaan als je gaat winkelen. Ik kies meestal tijdstippen uit, wanneer het niet druk is, bijvoorbeeld in de ochtend;ook als ik zaterdag soms in de stad moet zijn. Betalen kun je liever, als je die hebt, met de pinpas.Stop wat los geld in je jaszak,aan de kant waar je minder tremor aan je arm hebt.Enfin,dit zijn praktische winkeltips.

Samantha, zoek alsjeblieft hulp bij je huisarts en/of een ergotherapeute of via deze vereniging als je er zelf niet meer uitkomt!
Ik heb zelf wel eens mindere dagen, waardoor ik mezelf isoleer;maar probeer zo snel mogelijk weer onder de mensen te komen.

Groetjes,
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 6:28 pm 
Dank je wel voor je bericht Emile,

Ik ga ook zo laat mogelijk boodschappen halen betaal met briefgeld het losse lever ik in als ik rustig ben. Tril ik teveel dan zeg ik dat ik grieperig ben tegen die tabletten kan ik niet werd er ziek van en zware hoofdpijn heb teveel nu aan me hoofd dat ik zo onrustig ben. Wat kan een huisarts voor me betekenen nu? behalve tabletten voor te schrijven. Maar ik kom wel weer op de rit.

Maak teveel mee dus niet bevordelijk voor me tremor.

Ook jij sterkte liefs van Samantha.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 12:31 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 11, 2008 9:44 pm
Berichten: 64
Beste Samanta,
Wat ik bij erge tremor doe is spelen met een tennisbal. Ik laat hem onder mijn hand heen en weer rolllen, gooi (of pr0beer te gooien )
hem van de ene naar de andere hand, gooi hem in de lucht en vang hem dan weer op.<vooral dit laatste werkt prima.

Dit heb ik niet zelf bedacht maar komt van een verpleeghuis of ziekenhuis uit Engeland.Er ligt altijd een tennisbal binnen handbereik. Ik vind het nog steeds een simpel maar doeltreffend middel en wat ook geldt, baat het niet het schaadt ook niet.
Het klinkt natuurlijk allemaal wat simpeltjes maar het is het proberen toch waard?
Groetjes Corry ( 10 jaar parkinson)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 8:05 pm 
Ik ga het proberen Corry dank je wel voor je advies.

Knuffel Samantha.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2013 5:57 pm 
Ik heb niks aan dit forum voor de rest er word alleen gekeken ik wil hier vanaf dus admin verwijder me.


Voor de rest zit ik op facebook die is wel actief met berichten over tremor.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling