Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 5:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: (over)bezorgde partner
BerichtGeplaatst: do jan 23, 2014 9:04 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 18, 2013 4:11 pm
Berichten: 1
Hallo lotgenoten,
Ik ben partner van. Ik loop keihard tegen mijn eigen overbezorgheid aan (depressie). Ik heb gezien dat mijn partner (64) bij het fietsen op zijn gewone fiets (parkinson pas een jaar gediagnosticeerd) traag en op het midden of links op het fietspad fietst. Het voelt niet veilig, maar hij vindt het zelf geen probleem. Mag ik er dan wel een probleem van maken? Kan hij wel beoordelen dat het veilig is wat hij doet oftewel moet ik me er wel of niet mee bemoeien? Wie kan het eventueel wel beoordelen? Ik wil graag dat hij fietst voor zijn mobiliteit. Een driewieler ziet hij nog helemaal niet zitten.
Mijn man is al wel een paar keer een heg in gereden en laatst stonden we op de stoep en opeens lag hij languit in de tuin met zijn fiets over zich heen. We hebben al wel besloten dat hij 's avonds niet meer fietst. Ik ben zo langzamerhand gek van ongerustheid.

Ik heb na heel veel gedram voor elkaar gekregen dat hij is gaan fitnessen bij een parkinson fysio. Ik word er zo moe van het beter te weten dan hij. Graag wil ik jullie inzichten en adviezen lezen, zowel als partner van maar ook als parkinson patiënt. Jullie zijn de ervaringsdeskundigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2014 6:21 pm 
Offline

Geregistreerd: vr mei 24, 2013 8:57 pm
Berichten: 1
Hallo Saskia,

Ik ben ook partner van, ook overbezorgd en af en toe somber. Ik herken dat gezwabber op de fiets. Vooral in een stadsomgeving, waar veel bromscooters op het fietspad rijden is dat levensgevaarlijk. Inmiddels fietst mijn man niet meer - heel erg voor hem omdat hij ook niet meer mag autorijden. Een driewieler lost het probleem van dat "uit de koers" fietsen niet op.

Die afhankelijkheid legt grote druk op partners van - het voelt zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling