Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 9:59 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 30, 2014 3:51 pm
Berichten: 1
Ik ben vast niet het eerste familie-lid dat forums of hulpgroepen zoekt voor het leren omgaan met mensen die Parkison hebben in de familie.
Mijn vader heeft in 2010 een ongeval gehad waardoor het proces versneld is.. Mijn opa had dit ook, maar heb het nog nooit in deze vorm gezien : extreem vergeetachtig, enorm depressief,weinig bewegen, één kant van het lichaam wat niet meewerkt,problemen met naar het toilet gaan, noem maar op.
Het ergste vind ik dat de parkinson als zo goed als op pijl staat qua medicatie, maar dat je aan de depressie niet veel kan doen.
Mijn vraag naar jullie is dus : hoe help je iemand die extreem depressieve gedachten heeft, hoe kan je omgaan met iemand die zwaar hallucineert over bepaalde zaken, die de kracht niet meer heeft om tegen zijn eigen te vechten? Hoe laat je aan een koppig man blijken dat hij onze hulp als familie wel kan gebruiken?
Op dit moment ben ik zowat de draad kwijt, zou fijn zijn als andere mensen in dezelfde situatie mij uit de brand konden helpen.


Alvast bedankt!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 07, 2014 9:03 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 20, 2009 11:32 pm
Berichten: 20
Hoi, heb je verhaal gelezen hier en je schrijft dat je pa "hallucineert" over bepaalde zaken. In hoe verre is dat hallucineren echt??
Mijn ma (76) heeft ook Parkinson, ruim 10 jaar nu, en die heeft echt zwaar gehallucineerd vorig jaar en zag dingen en mensen die er echt niet waren (muizen in de huiskamer, inmiddels overleden familieleden die bij haar koffie kwamen drinken, in de auto zaten etc..).
Mijn ma is in juni vorig jaar totaal gecrasht qua ziekte en nu kan ik zeggen dat dat het beste is wat ons had kunnen overkomen.
OK, ze is ruim 4 maanden bezig geweest in ziekenhuis en revalidatiekliniek achteraf, maar nu kan ze alles zelf weer en haar medicatie staat tot op het uur op punt en dat werkt heel goed. Mijn moeder wou ook niks eerst, ze kon alles zelf wel met mij pa... nou, niet dus, ze werd ook maar dunner en dunner (43 kilo vorig jaar mei) en nu zit er gewoon 15 kilo terug aan. Mijn moeder lachte ook nooit meer, zag nergens nog de humor van in de laatste jaren en nu lacht ze weer om het hardst gewoon (zoals we haar altijd al kenden).

En voor depressie bij Parkinson zijn toch pilletjes??? Kwestie van serieus aankaarten bij de neuroloog en je kan die krijgen hoor. Ik weet niet hoe oud je vader is, maar waarom zou hij die niet willen nemen??? Ik zie het bij mijn ma, die krijgt van 's ochtends 08.00 uur tot 's avonds 22.00 uur om de 2 uur wel iets voor haar Parkinson en dat werkt prima en ze gaat er goed op zo (uitgedokterd in het ziekenhuis toen ze helemaal gecrasht daar lag, en met gecrasht bedoel ik dus dat ze nog geen pink kon bewegen, ook niet praten dus, niks gewoon en dat heeft ruim 4 weken geduurd voordat ze de gouden combi qua meds uitgedokterd hadden in het ziekenhuis).

Ik neem aan dat er dan ook nog wel ergens een anti-depressiva bij zou kunnen in geval van... dus bij jouw vader ook wel lijkt me.
Succes en ik hoop snel op betere tijden voor je


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling