Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu do maart 28, 2024 2:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 11:31 am 
Offline

Geregistreerd: vr apr 04, 2014 11:06 am
Berichten: 1
Hallo,

Mijn vader heeft nu ruim 5 jaar parkinson, slikt ontzettend veel medicijnen en medicijnen voor de bijwerkingen. Nu blijkt dat 1 van de medicijnen, levodopa volgens mij, verslavingen opwekt en aanhoudt. Eind vorig jaar zijn wij er achtergekomen dat hij actief is op een chat sexsite en dit in grote vormen aanhoudt. Elk geld dat binnenkomt gaat gelijk door naar die site, en niks is belangrijker als die site. Toen we hier achtergekomen zijn hebben we hem er mee geconfronteerd, hij schrok hier van dat wij dit wisten, en had beloofd om hier mee te stoppen. Maar het word hoe langer hoe erger. Telefoon rekening die oplopen tot 700 a 800 euro per maand en ze worden per maand hoger. Het huishoudgeld gaat hier aan op en al het geld dat hij in handen krijgt word hier aan uitgegeven. We hebben dit aangegeven aan de neuroloog, die heeft een gesprek met hem gehad, maar hij ontkent alles en ziet hier het probleem niet van in. Nu heeft hij een medicijn schema gekregen om de levodopa van 8 mg af te bouwen naar de 4 mg, zodat de verslaving hierdoor (hopelijk) minder word. Ook hier trekt hij zich niks van aan en heeft die schema gewoon weg gegooid.

Wie herkent dit?? de verslaving en dwangneurose naar aanleiding van de levodopa???

Ik weet onderhand niet meer hoe wij mijn vader kunnen helpen, ik heb van alles geprobeerd en elke keer zijn profiel te verwijderen. Het is nu zo erg geworden dat mijn vader niks meer met mij te maken wil hebben en mij compleet negeerd. Heeft iemand tips? of heeft iemand dit ook mee gemaakt?? Dan hoor ik dat graag!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 05, 2014 10:25 am 
Offline

Geregistreerd: do apr 03, 2008 9:44 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Gouda
Dit is zeer waarschijnlijk een bijwerking van de medicijnen. daarom is het belangrijk om dit zo snel mogelijk te melden aan de neuroloog. Dan kan de medicatie gewijzigd worden.
Schaam je er niet voor, je vader is niet de enige met dit probleem. Als hij zelf niet naar de neuroloog wil, zou ik als ik zijn dochter of zoon was, zelf contact zoeken met de neuroloog.

sterkte, Agnes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 10:25 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jun 09, 2013 2:08 am
Berichten: 12
Woonplaats: Maastricht
Hallo,

Uw vader heeft last van bijwerkingen die eventueel in de bijsluiter van het gebruikte medicijn vermeld staan. Ik heb zelf een tijd Madopar gebruikt, en had een periode last van de koopziekte. Kocht veel via internet zoals kleding en via eBay. Ik heb dit toen mijn neuroloog dit verteld, en die heeft mij een ander medicijn gegeven en de innametijdstippen aangepast. Zelf heb ik verder over mijn probleem en over de gevolgen nagedacht. Nu heb ik alles onder controle.
U kunt zoals Agnes zegt, beter zelf contact opnemen met de neuroloog of de huisarts, om iets aan dit probleem te doen. Want uw vader kan door zijn sexverslaving niet evenwichtig denken.

Groeten,
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2015 11:34 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 11, 2015 11:12 pm
Berichten: 1
Ook ik heb dat probleem gehad met mijne man,ook sexlijnen bellen en rekeningen van 2000 euro in de maand,ook alles geprobeerd maar stopte er niet mee..tot ik er achter kwam dat het aan de mirapexin lag,toen zijn we naar de neuroloog gegaan en die heeft zijn dosis verminderd.Wel met gevolg dat zijn Parkinson verergerd is .Ik vind het wel erg dat hier niet voor gewaarschuwd wordt,zouden ze toch zeker wel moeten doen zou een hoop ellende besparen !

Meghan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 17, 2015 3:27 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 17, 2015 10:31 am
Berichten: 2
Hallo, mag ik mij even voorstellen? Ik ben Vicky en bijna 74 jaar oud en gebruikte van 22-10-2009 tot 11-08-2014 Requip Modutab 16mg per dag die ik in 3 dagen tijd geheel moest afbouwen i.v.m. mijn gokverslaving. Ik was echt een verslaafde met alle nare gevolgen van dien. Het verbaasd mij dat er geen enkel reactie is op de 2 berichten over de gokverslaving bij het gebruik van bepaalde specifieke medicijnen. Het is inderdaad niet om op je borst te kloppen als je verslaafd bent geraakt en al je vermogend verspeeld heb en je huwelijk tot een hel heb gemaakt. Als verslaafde beseft je het niet wat voor leed je je partner en naaste aandoet, je wordt gemeen, agressief, niet voor rede vatbaar, liegen en bedriegen, je slaap niet zit dag en nacht achter de PC online te gokken, alle kenmerken van een verslaafde.
Ik plaats dit bericht omdat ik mij verbaasde dat er maar 2 berichten over verslaving op het forum staat, zijn wij dan de enigste in Nederland die slachtoffers zijn geworden aan de gokverslaving vanwege die ene specifieke medicijn of het Requip of Permax of een andere naam heeft.
IK voel mij nu sinds ik geen Requip meer gebruik heel goed, geen last van krampen in de benen in bed, duizeligheid is heel beduidend verminderd dat ik weer auto kan rijden, ik loop zonder stok, geen pijn in mijn rug en mijn denk vermogend is scherper. En dat na ruim 10 maanden zonder Requip.
De vraag van de beide leden is ook mijn vraag......waar en bij wie kan ik de schade claimen? Of wie kan er advies geven wat wij moeten doen in dit geval?
Ik hoop dat er reactie of op z'n minst aandacht wordt gegeven aan dit probleem, Ik weet met zekerheid te zeggen dat er meer patienten zijn die aan de gokverslaving zijn geraakt en hulp nodig hebben.

Bedankt,
Vicky.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 24, 2015 10:18 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 17, 2015 10:31 am
Berichten: 2
Hallo, Na een week mijn bericht op het Forum te hebben geplaatst is er geen enkel reactie, ook geen nieuwe berichten over de bijwerking van de voorgeschreven medicijnen. Hoe komt het? Hoe gaat het nu met de patienten hierboven genoemd? Is er dan geen enkel belangstelling voor de ellende die de bijwerking van de medicijnen en ieder voor zichzelf maar bekijken? Het valt mij wel heel erg tegen dat zo een grote landelijk Parkinson patienten vereniging niet meer aandacht schenkt aan de bijwerking van alle medicijnen die wij als patient voorgeschreven kregen.
Voor degene die hierover belangstelling heeft en de schade wilt claimen, heb ik met mijn advocaat en mijn huisarts om advies gevraagd. Het antwoord is: NEE...in Nederland is er geen wet dat er materiele schade geclaimed kan worden als er de gevolgen van de bijwerking nadrukkelijk in de bijsluiter staat. Je kan een klacht indienen, maar is bijvoorbaat al vast gesteld dat je aan de kortste eind trekt. Het is een gevecht tegen de bier kaaien of David tegen Goliath.
Begtijp me niet verkeerd, ik heb vorig week met de Neuroloog over de schade claim gehad, bij wie ik het moet claimen, het antwoord is: bij mij(Neuroloog), maar ik kan u zeggen dat het een hele lange procedure en kostbare zaak zal worden, aldus de neuroloog. En bij het opvragen van mijn patienten dossier moet ik langs de formele weg gaan aanvragen, wat ik middels heb gedaan en gekregen. Ik ben niet op de hoogte van de medische termen en afkortingen en heb aan mijn huisarts om tekst en uitleg over het dossier die hij met geduld uitlegde. En ook hij zei dat het een uitzichtloze zaak is om schade te claimen. Of wij moeten met z'n allen bij elkaar pakken om de schade te claimen, met z'n allen hebben wij kans.
Mijn vraag is dan ook: Zijn wij als patient zelf verantwoordelijk voor de bijwerking van een voorgeschreven medicijn ondanks dat de schade bekend is bij de arts? Als de patient weigert om het te gebruiken dan staat de arts niet in voor de eventuele verergering van de ziekte. Ik voel me als patient in de val van al de bijwerkingen van de medicijnen. Ik hoop op reactie


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling