Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr nov 24, 2017 12:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik snap het niet.
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 11:18 am 

:?:

Laatst bijgewerkt door Leonie Oosterwold op do dec 04, 2014 12:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Ik snap het niet.
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2014 11:46 pm 

Leonie Oosterwold schreef:
lieve mensen,
ik moet het maar snappen.
Voor mij is het een woord tot ik wakker word en mijn dag op zijn kop staat.
Als het dan zo moet zijn geef die onzin van jullie dan maar aan mij zodat jullie allemaal ervan verlost zijn.
Ik mag niet klagen...er zijn zoveel mooie dagen en dan neemt je lichaam de boel weer over...
Moet ik er tegen vechten of het nemen zoals het is, ik ben er blijkbaar nog niet klaar voor en heb ik het lef om jullie lieve mensen hier mee lastig te vallen en ik stel mij niet eens voor.
Ik ben 44 en heb een pracht van een dochter en een geweldige echtgenoot ...wat moet ik hun vertellen..laat ik ze in de steek...en wanneer gaat dat gebeuren.
We moeten het maar accepteren , en genieten van alles wat we mogen meemaken.Alles er uit halen wat er in zit, want het leven is zo mooi en dat is wat ik wil..leven.
Ik snap niet wat het is, ja de medische term..als je te veel op internet kijkt dan schrik je je rot.
Ik wens jullie allemaal een fijne dag..vriendelijke groetjes van Leonie

Dag Leonie,
Ik heb jouw tekst wel 10 keer gelezen , maar ik snap het nog niet wat je eigenlijk bedoeld ? Ik ben ondertussen 54 , heb 3 schatten van kinderen , 2 kleinkinderen , een lieve man , en ik wil ook leven , ik vecht ganse dagen maar klagen doe ik niet .......Nu begrijp ik niet of jij klaagt of net euforisch bent ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2014 1:14 pm 

Ik denk dat ik het wel snap. Ik ben mantelzorger dus geen patient maar ook van mij word verwacht dat ik alles maar moet slikken wat mijnheer parkinson brengt bij mijn partner. Het feit dat ik hem steeds kleine beetjes meer verlies. Dat wij niet meer gelijkwaardig zijn. De andere zien dat wij( vrolijk ) gezellig nog samen zijn, dat wij drie maanden naar Spanje gaan. Dat wij het nog niet zo slecht hebben en dus niet moeten klagen. Doen wij dus ook niet , zouden wij het doen dan zouden andere weten wat het WEL met je doet. Maar wij gaan gewoon door. Sterkte allemaal met dezelfde strijd.
Fijne dag samen
Anke en Bertus

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2014 11:46 pm 

ankeenbertus schreef:
Ik denk dat ik het wel snap. Ik ben mantelzorger dus geen patient maar ook van mij word verwacht dat ik alles maar moet slikken wat mijnheer parkinson brengt bij mijn partner. Het feit dat ik hem steeds kleine beetjes meer verlies. Dat wij niet meer gelijkwaardig zijn. De andere zien dat wij( vrolijk ) gezellig nog samen zijn, dat wij drie maanden naar Spanje gaan. Dat wij het nog niet zo slecht hebben en dus niet moeten klagen. Doen wij dus ook niet , zouden wij het doen dan zouden andere weten wat het WEL met je doet. Maar wij gaan gewoon door. Sterkte allemaal met dezelfde strijd.
Fijne dag samen
Anke en Bertus

Hallo Anke , jou begrijp ik beter hoor !! Maar ik denk vaak , je kan het de mensen niet kwalijk nemen , ze weten echt niet wat het woord parkinson betekent . Wat ik gedaan heb voor familie en vrienden is het kleine boekje laten lezen , parkinson begrijpen en behandelen , daar worden de meeste door wakker geschud en dan die andere groep , nou ja , die kunnen de pot op . Ik heb ook héél diep gezeten maar ben van nature een optimist . En als het weer eens niet goed gaat dan denk ik aan mijn moeder , op haar 45 ste gestorven aan kanker , bij volle bewustzijn 6 kinderen heeft moeten achterlaten tussen 5 en 20 jaar , hoe sterk moet die dan geweest zijn ? En nu zou ik véél liever slapen naast mijn man maar daar slaag ik maar niet in , ik moet het stellen met 3 uur per nacht........'t is verdomd zwaar ......Slaapwel !!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]