Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu di maart 19, 2024 8:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 11:05 pm 
Offline

Geregistreerd: wo dec 16, 2009 1:20 pm
Berichten: 5
goedenavond

Ik ben 50 en heb de zvp nu +- 3 jaar nu willen wij nieuwe bedden kopen wat is het beste traagschuim ( m line ) of een boxspring ten opzichte van de ziekte .Ik heb nu een gewoon matras en slaap nu erg slecht.Heeft iemand hier ervaring mee of maakt het niets uit
Groeten John Wondergem


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2010 10:36 am 
Offline

Geregistreerd: za apr 25, 2009 10:07 am
Berichten: 247
Beste John,

Van matrassen kan ik je niet veel vertellen, helaas.
Dat je slecht slaapt zie ik eerder als een symptoom van de zvP.
Slaap je ook slecht op een ander bed? bijv. op een bed in een hotel of loge.
Bij problemen met het omkeren in bed kunnen satijnenlakens enigzins uitkomst bieden.

Slaap lekker,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 9:05 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jan 06, 2010 11:01 pm
Berichten: 10
Ja het blijft een probleem. Mijn man heeft al twintig jaar parkinson en slaapt ook heel slecht. Hij heeft ook satijnen lakens, maar dat helpt maar weinig. Het enige dat ik wil aanraden, is een hard matras. Dan kan je ook wat makkelijker draaien in bed; anders heb je het gevoel dat je in een kuil ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 7:17 pm 
Offline

Geregistreerd: di feb 23, 2010 2:44 pm
Berichten: 1
Ben al meer dan 20 jaar p.patiënt. Ruim 10 jaar geleden lazen we in een advertentie dat een waterbed ideaal zou zijn. Je hoefde dan niet meer om te draaien en er zou geen extra druk op bepaalde lichaamsdelen zijn. Helaas bleek dat toch niet te kloppen. Iedereen wil wel eens van houding veranderen tijdens het slapen. En dan is dat in een waterbed een hele toer. Je hebt namelijk nergens houvast en alles wiebelt. Na verloop van tijd ben ik overgeschakeld op een matras met pocketvering. Dit bevalt redelijk maar lang uitslapen is er nooit meer bij. Het slechte slapen is zoals gezegd een gevolg van de ziekte van P.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:00 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:43 pm
Berichten: 218
Woonplaats: Zuid Holland
Ik raad je ook een hard matras aan en geen pocketveren of waterbed.
Dit maakt het omkeren in bed het makkelijkst.
Wat je altijd kan proberen is een extra traagschuimmatras van 5 cm dik erbij kopen.(een soort oplegmatras)
Bevalt het dan niet, kun je het er weer afhalen.
Kost wel bijna 300 euro (2 persoons), maar een goed traagschuimmatras is veel duurder.
Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:57 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 19, 2008 9:16 pm
Berichten: 68
Woonplaats: ZH - N
Een pocketveren matras is zeker geen succes bij parkinson. Daarop omdraaien vond ik een crime! Traagschuim heb ik zelf nooit geprobeerd. In de winkel hebben ze mij dat afgeraden. Dat laatste vond ik wel prettig omdat het ook nog eens erg duur is. Ik weet wel dat er mensen zijn die het juist een hele goede oplossing vinden.
Ik heb zelf een pocketverenmatras. Deze heb ik later afgedekt met een afdek of topmatras (geen traagschuim). Dit bevalt me goed.
Ik heb heel lang gehad dat ik nooit echt lekker lag. Alsof ik niet gedragen werd door de matras. Sinds ik veel minder stijf ben lig ik weer heerlijk en stap ik zelfs nog wel eens terug!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bedden en slapen
BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 7:16 pm 
Offline

Geregistreerd: di mei 15, 2018 8:54 am
Berichten: 2
Hallo John,
Het spijt me te horen over je ziekte. Deel uw ervaringen uit het verleden over matrassen en waarom u naar boxspringmatrassen wilt gaan. Ik ben het ermee eens dat boxspring matrassen nieuwe zijn in plaats van eenvoudige matrassen en enkele geweldige functies hebben, zoals duurzaam en flexibel. Hoe dan ook, u kunt matrassen op boxspring controleren op https://www.ruwette.nl/boxspring


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling