Parkinson Vereniging

Forum Parkinson Vereniging
Het is nu vr maart 29, 2024 12:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voorstellen
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 12:02 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 29, 2010 11:28 pm
Berichten: 1
Hallo, ik ben Astrid, 41 jaar, moeder van 3 kinderen van 12, 9, en 5 jaar oud. In december 2008 heb ik de diagnose ZvP gekregen. Ik gebruik sindsdien requip en sinds kort ook sinemet. Met deze medicatie kan ik zonder veel problemen functioneren. Ik houd erg van sport, over het algemeen gaat ook dat goed, hoewel ik wel merk dat ik steeds vaker minder goed kan meekomen.
Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik moeite heb met organiseren, waar ik vroeger een duizendpoot was, komt er nu niets meer uit m'n handen. Ik loop vaak als een kip zonder kop door het huis zonder dat er iets gebeurt. En dat is best lastig voor een moeder met een gezin. Overigens krijg ik van mijn man alle hulp met de kinderen, als hij thuis is!
Ik heb nog nooit gesproken met iemand die ook die ZvP heeft, ik zou het fijn vinden om eens met iemand erover te praten. Zeker met iemand die in een dergelijke situatie zit als ik, met jonge kinderen.
Waar ik ook benieuwd naar ben is of er meer mensen last hebben van over-emotioneel gedrag. Ik wordt werkelijk overal enorm emotioneel van. Van babytjes tot aan het nieuws op de tv, maar bv ook als ik langs het ziekenhuis loop waar m'n zoon is geboren, je kan het zo gek niet bedenken, of ik barst in tranen uit.
Zo, heb ik het eindelijk gedaan, m'n eerste berichtje op het forum! Ik hoop dat het op de goede plek staat.

Groeten, Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 12:13 am 
Offline

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:40 pm
Berichten: 746
Woonplaats: Gelderland
Dag Astrid, ik krijg ook tranen in mijn ogen en een snik in mijn stem, van de kleinste dingen, bijvoorbeeld het koningshuis op tv, klein kinderleed. Terwijl het me dan wel wat doet, maar ik mijn eigen reactie toch wel erg overdreven vind.
Ik ben zo ouderwets dat ik vind dat een man niet mag huilen en een vrouw wel, maar liever niet tijdens ruzies. Hoe zie jij dat?
Koos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 9:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2008 7:56 pm
Berichten: 81
Woonplaats: West Friesland (NH)
Goedenavond Astrid,

Of het aan de medicatie ligt, ik weet t niet, maar het snel emotioneel worden heb ik ook! Dat lijkt dus 'normaal' met ZvP. De drukte met jonge kids (de mijne zijn nu 6 en 8 8) ) komt mij ook bekend voor, al neem ik tegenwoordig wat gas terug en komt er dus wat meer op de schouders van mijn vrouw terecht....

Als je behoefte hebt aan mijn verhaal of als je specifieke vragen hebt, stuur me svp een PB.

Groet,

Frank

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------
Frank (39), ZvP vastgesteld in 2003, nu nog 30 uur pw aan het werk, getrouwd, 2 jonge kids, woon in west-friesland (NH)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen
BerichtGeplaatst: wo dec 01, 2010 12:43 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 01, 2008 7:30 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Sprang-capelle
Hoi Astrid

Welkom op het forum , al is de rede vaak iets minder.
Wat je schrijf over het organiseren , is voor mijn heel bekend.
Je wilt zoveel doen maar het komt er niet van, en toch ben je heel de dag bezig, en met wat ?
Ik ben vaak al blij als mijn huis ( voor het oog ) er maar netjes uitziet en de was en boodschappen zijn gedaan dan ben ik al blij.
Ik ben 47 jaar en ruim 8 jaar parkinson ,2 pubers van 17 en 15 jaar.
Ik ben Yoppers contactpersoon van brabant /Limburg, mijn gegevens staan in de papaver , je mag altijd bellen.

groetjes Anita


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling